Uitgerekend november 2021

Wat gezellig weer al die berichtjes! En jullie zijn allemaal zo goed op weg met de kamertjes en spulletjes! Ik ben lichtelijk jaloers haha

De dakkapellen komende volgende week en dan moet de hele boel nog verbouwd worden op zolder en dan pas kan de baby kamer leeg gehaald worden. Daar staan nu alle spullen van de zolder haha. Had t er met mn man over eind september moet t uiterlijk wel leeg zijn... dus ik knijp hem wel een beetje ? maar goed t zal wel los lopen hopelijk!

Ik heb vandaag met mn leidinggevende besproken dat ik 6 uur per dag ga werken mn bekken pijn neemt alleen maar toe dus hopelijk gaat t dan wat beter!

Gisteren ben ik voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Dat was leuk en ik heb er zelfs spierpijn aan over gehouden!

SuusX ik heb een beetje hetzelfde als jij, bij mij staat de babyplek ook nog vol met dozen! Ik wil het voor half augustus opgeruimd hebben, want de Mr wordt (toch nog sneller dan gedacht) geopereerd aan een breuk aan zijn buikvlies. Hij kreeg daar steeds meer last van en ik wilde niet dat hij vlak voor of na de bevalling met spoed geopereerd moest worden. Als alles goed gaat, dan is hij hersteld op het moment dat ik met zwangerschapsverlof ga! Maar goed, ik heb mijzelf dus vandaag als taak gegeven om een begin te maken met opruimen!

Hoe gaat t verder met iedereen?

Lapjesendraadjes wat leuk dat de yoga zo goed beviel! Leuke andere vrouwen ook? Bij mn eerste heb ik daar een vriendin aan over gehouden en onze kindjes zijn dus bijna even oud wel heel leuk.

Spannend dat je man geopereerd gaat worden. Hopelijk een voorspoedig herstel dan! Enig idee wanneer het precies gaat gebeuren of wordt hij opgeroepen?

Hier alles oké, de zolder is leeg de rest van het huis dus één puinhoop haha vreselijk! En dat duurt ook nog wel even. Dus stop mn nesteldrang maar heel ver weg haha.
Vandaag te veel gedaan en dan heb ik toch wel veel last van mn lijf hoor. Moest tussendoor echt ff plat. Ik ben weer wezen banen zwemmen heerlijk! En zo lekker dat je dan gewichtloos bent ?

Hello iedereen!
Ahh jullie zijn echt goed bezig, ik kan denk ik pas beginnen rond 30 weken omdat ik pas met 5 weken thuis ben en daarna nog 2 weken vakantie m.. Ik hoop dat het allemaal lukt maar ik denk het wel!
Verder ben ik echt zo zo zo snel moe, veel erger dan een week geleden. Fatigue hit me, als ik iets doe ben ik gewoon bekaf, het vervelende is dat het op werk zich uit in hoofdpijn.
Ook toenemende rugpijn maar dat kan ook komen door het staan op werk of het vreselijke bed waar we op slapen, ik heb echt behoefte aan een voedingskussen. Krijg wel erg vaak te horen dat mijn buik zo klein is voor 24 weken maar iedereen is anders zwanger toch?! Dat heeft niet persee te maken met de groei van de baby? Zo heb ik zo vaak dat ik in mijn slaap op mijn buik ga liggen, dat is heel ongemakkelijk als ik wakker wordt..

Lapjesendraadjes yoga is inderdaad super fijn! Ik doe het af en toe gewoon thuis (hihi) maar met een groep lijkt me heel leuk, kan je inderdaad ook een beetje socializen met andere dames! En succes voor je man, dat is inderdaad handig als het voor de geboorte is, succes ?
SuusX lekker bezig! Ik heb dat ook na een drukke dag, mijn lichaam gaat dan gewoon uit haha. En heerlijk, zwemmen is zooo relaxing, vind ik ook!

Hoi dames,
Wat leuk lapjesendraadjes yoga! Is dat nou echt meer gericht op bewegen of toch ademhaling enzo? Ik twijfel nog wat ik wil gaan doen.. en spannend van de operatie maar gaat vast goed komen. Beter snel idd.
Suus, huis op zn kop maar fijn dat het gaat beginnen! Straks als alles er op zit lekker de boel gaan ruimen en inrichten. En beter nu dan met een pasgeboren baby heel de verbouwing haha.
Amtk ik was ook onzeker over mijn buik. Voor mijn gevoel is ie al heel groot maar als ik andere buiken zie dacht ik shit dan is die van mij toch wel bescheiden.. bij de 20 weken echo heb ik er naar gevraagd en ze zei dat het echt niets met de groei, vruchtwater oid te maken heeft. Dus hoe het er uit ziet van buiten staat helemaal los van het kindje. 
Hier begin ik nu steeds meer over namen na te denken. Mijn man en ik liggen duidelijk niet op 1 lijn maar wil ook absoluut niet dat mijn kind een naam krijgt waar ik niet 100% achter sta. Hebben jullie allemaal al namen bedacht? 

Yoga was heel leuk. Elke les ben je bezig met ademhalingsoefeningen maar ook met bewegingen voor een juiste houding en om contact te maken met de baby in je buik. Alles om met vertrouwen naar de bevalling toe te werken. Ik hoop dat ik na de zomerstop daar wat leuke dames leer kennen. De meesten die er nu zaten, waren aan het einde van hun zwangerschap en ik was duidelijk de minst zwangere.

Ik heb echt een puntbuik. Ik ben er blij mee, ik was bang dat ik overal zou aankomen, maar dat lijkt mee te vallen! Maar goed ik moet nog 18 weken dus wie weet komt dat nog.
Ik zag vanmiddag een vrouw die nu 28 weken is, ok ze is iets kleiner gebouwd dan ik maar zij had absoluut een kleinere buik dan ik! Ik ga mij er maar niet druk over maken, zolang de vk vindt dat het goed gaat dan zal.t wel!

Ik kreeg vanmiddag voor het eerst commentaar op het werk, toen ik rustig 4 trappen achter elkaar aan het nemen was 'zo daar komt 1,5 Lapjesendraadjes, jeetje kun jij niet beter met de lift' en lachen joh dat de mannen deden. Ik kon niets anders doen dan keihard in de lach schieten en zeggen 'jongens, dit is conditie opbouwen he, ik moet die kleine er op een gegeven moment ook uitwerken'.

Jilla ik ben er wel nog een beetje onzeker over omdat ik geen 20 weken echo heb gehad, enige wat me is gezegd is dat het vruchtwater goed aanwezig is. Mijn weegschaal werkt eindelijk weer en ik ben een kleine 4/5kg aangekomen tot nu toe, prima lijkt me?
En de naam weten we al sinds oor de zwangerschap, al deel ik hem pas na de geboorte :) en inderdaad je moet allebei 100% zeker zijn, maar dat komt vast wel!
Lapjesendraadjes wat fijn klinkt dat!! Ik wil ook heeel graag van die koppels zwangerschapslessen doen met zo een bal en ademen etc. Alleen geen idee waar?! Iemand enig idee in Amsterdam/omgeving.. zal de vk nog vragen. Ahahaha en groot gelijk heb je, wat kunnen mannen toch insensitive zijn…
Mijn buik zit juist heel laag, ik voel haar dagelijks op gezette tijden bewegen, en ze reageert op onze handen en af en toe zelfs geluiden. Ik ben wel heel gevoelig voor eten nu, echt dat het pijn doet als iets niet bevalt dus heb me voorgenomen alles zelf te maken voor op werk pff.

Terug
Bovenaan