Uitgerekend november 2021

Hallo allemaal!

Met mij gaat het redelijk. Mijn verkoudheid is nog niet over. Hoesten doet veel pijn, ik heb er soms urineverlies door. Onze jongste is ook ziek thuisgekomen en heeft zich laten testen. We hebben nog steeds geen uitslag binnen, dus het zal wel goed zijn. Binnen het gezin ben ik overigens wel degene die het meest verkouden is. De rest heeft vooral nog keelpijn.

Daarnaast is mijn oma toch nog onverwachts overleden en dat is een behoorlijke klap voor mij. Ik had al jaren de droom van de viergeneratiefoto en dat gaat dus nu nooit meer gebeuren. Ben dus stilgevallen met dingen maken en heb letterlijk een dag lamgeslagen op de bank gezeten. Heb toen maar alle babykleertjes gewassen, om toch nog iets positiefs te hebben die dag.

Ik heb nu ook meer last van mijn buik, heb voor het eerst met het voedingskussen geslapen. Kon ik voorheen nog vanuit de rugligging direct opstaan, dat is nu voorbij hahaha. Dus ik moet mij even gaan aanleren op een andere manier op te staan uit bed.
Het maakt wel dat ik een beetje opzie tegen de periode na de operatie van de Mr. Alle zware dingen sjouwen, de oudste voldoende beweging geven (lees: toch wel elke weekenddag een wandeling van minstens 2 uur maken), het huishouden doen en na een dag werken ook nog koken. Pfff. Gelukkig heeft de jongste (18) vakantie en kan zij helpen, maar ik wil haar ook niet alles laten doen. Zij werkt in de ochtend in de zorg en wil dan s middags (verdiend!) ook gewoon leuke dingen doen. Nou ja, wij komen er wel uit. Ik merk dat ik nu een klein beetje depri ben, waardoor ik niet meer zo scherp ben.
De Mr kan ook niet mee naar de groei echo, te dicht op zijn operatie, dus ik denk dat ik mijn moeder vraag om met mij mee te gaan.

SuusX nog even volhouden meis, je hebt bijna vakantie! Ja, dat slapen is bij mij ook wisselend en een peuter om je heen is inderdaad best pittig nu he! Onze oudste heeft geestelijk een kleuterleeftijd, dus ik weet een beetje wat het is. Ik roep ook de hele tijd naar boven (als ze op de wc zit), blijven zitten ik kom er aan! Of als ze iets wil laten zien dan moet zij naar mij toe komen. En als ze een ondeugende periode heeft, zit ik gewoon op ons bed de was te vouwen of te lezen bijv terwijl zij aan het spelen is. Zo kan ik bijtijds ingrijpen/bijsturen als het nodig is. Maar, ik vind het ook wel een leuke leeftijd omdat ze graag willen helpen. Dus was uit de machine halen en in de droger stoppen, en ze sjouwt mijn boodschappen (maar dat komt omdat ze fysiek natuurlijk volwassen is).

Na je vakantie nog maar een paar weken werken en dan heb je verlof. We zijn er nu bijna!
Leuk zo'n beeldje! Ik laat de Mr een mooie buikfoto van mij maken, ik heb ergens gezien dat je daar ook een tekening van kan laten maken (met bladgoud?). Als we dan weer budget hebben (nu absoluut niet) wil ik dat misschien wel laten doen, want dit wordt mijn enige zwangerschap.

Amtk, oh wat vervelend je relatieproblemen! Ik vind dat de zwangerschap bij mij wel alles versterkt, alles komt twee keer zo heftig er uit en binnen. Het overgeven, zou dat niet ook door de stress kunnen komen?

Amtk, oh dat is bijna!! Wat heerlijk! En wat deed je eigenlijk voor werk? Afscheid nemen is dan altijd lastig he zeker nu met de hormonen haha.
Wauw 28 weken alweer jij gaat al bijna de laatste 10 in zometeen. Al kan t ook 2 weken langer duren max haha.
Wat rot zeg dat je ruzie hebt met je verdoofde..is dat vaker? Kunnen jullie het wel uitpraten?
Hopelijk komen jullie er samen uit!

Lapjesendraadjes, jullie hebben t flink te pakken allemaal dan zeg Hopelijk is de uitslag van je dochter ook negatief.
En gecondoleerd met je oma heel verdrietig. Sterkte met het verlies. Dat plaatje inderdaad van 4 generaties is dan wel heel jammer.. maar ze heeft gelukkig wel mee gekregen dat je zwanger bent!

Lapjesendraadjes wat vervelend om te horen.. Gecontroleerd en sterkte! En klopt, de emoties worden zo versterkt, maar houd altijd in gedachten dat het either way goed komt. En iedereen ziek maakt het niet makkelijker, je staat zeer sterk in je schoenen dat je dit allemaal aangaat!! Heb vertrouwen in jezelf❤️ Buik wordt steeds groter en zwaarder, ik merk het ook met slapen en lang staan enzo!
En wanneer heeft hij de operatie? Geniet nu nog even van zijn aanwezigheid ahah. En overgegeven kwam deze keer van tandenpoetsen, of wat ik had gegeten…

En super leuk foto’s en een buikbeeld!! Ik hoop nu de laatste dagen hier nog wat mooie foto’s op het strand te kunnen maken.
SuusX ik werkte hier nu front desk in een hotel, nooit eerder gedaan, ik was hiervoor wen winkelmanager/studente, maar het was een hele goede werkervaring! En ja ik vind het best spannend, vooral omdat ik me nu echt echt zwanger voel, meisje is zo duidelijk te voelen! En niet eens vaak maar ik weet gewoon niet of hij de persoon voor mij is. Hij heeft een hele andere kant van zichzelf laten zien op dit eiland. Ik zap het wat tijd moeten geven.

Hoi dames,
Wat leuk weer wat nieuwe berichten. Ten eerste lapjesendraadjes gecondoleerd met het verlies van je oma ❤ en wat verdrietig dat die foto er niet meer van gaat komen.. gelukkig heb je haar wel kunnen vertellen dat je in verwachting bent. Sterkte komende tijd ? Fijn dat je met je klusjes een eind bent gekomen! Aankomende week weer aan het werk? Of nog een week vrij.
Suusx leuk een beeldje! Heb het nog niet gepland maar ga hem ook laten maken ? wat vervelend dat je zo slecht slaapt!! Dat kan je echt opbreken.. straks in de vakantie kun je hopelijk weer een beetje opladen. 
Amtk bijna naar NL! Lekker weer naar je familie en een vertrouwde omgeving. Wel vervelend van die problemen met je verloofde.. En dan ook nog die hormonen die door je lijf gieren. Hoop dat jullie er samen uit kunnen komen. Woonde hij voor cura ook met jou samen in NL? Want hij was een fransman toch? Nou dikke knuffel iig.. Dat maakt de terugreis naar NL helemaal fijn denk ik. 
Ik heb over 3 weken een 3d echo ingepland! Gewoon voor de leuk. Alle spullen zijn binnen op de box en acc na. Nu nog de babykamer aanpakken en wat klussen in huis doen maar ben al aardig op weg. Merk nu echt dat ik zwanger ben.. buik heeft sinds deze week een groeispurt gehad en kan echt niet te lang op mn rug liggen. Ben veel buiten adem ook als ik bezig ben en de kleine man begint steeds meer te reageren op bewegingen en geluid, super leuk. Ben snel uitgeput maar gelukkig doet een halfuurtje pauze op de bank wonderen. Nu gaan we alweer de 26e week in ❤

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes!
Ik ben nog steeds verkouden en mocht vandaag dus nog niet naar werk. Morgen moet ik ook thuisblijven.

Ik heb vandaag mijn dekentjes afgemaakt, zo blij mee! Ondertussen heb ik wat op papier gezet over mijn oma. Ik weet nog niet of ik het aankan om voor te lezen, maar misschien neem ik het woord namens de kleinkinderen. Het was inderdaad fijn om terug te denken aan het moment dat ik haar vertelde dat ze nog een achterkleinkind zou krijgen. Ze hoorde het eerst niet goed en ik moest het wel drie keer zeggen voordat het kwartje viel maar ze vond het zo leuk!

De Mr wordt eind volgende week geopereerd. Ik zie het inmiddels wel weer wat beter zitten, want ik heb ook weer goed geslapen. Ik heb plannen gemaakt wat ik allemaal met de oudste ga doen, dus ik ben er nu ook niet meer zo zenuwachtig over.

Dames ik ontvang graag wat tips! Heb volgende week een sollicitatiegesprek (digitaal) maar ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Nu hebben er hier een paar zwanger en met succes gesolliciteerd. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Gaan jullie al snel starten of pas na verlof? Het is digitaal dus wil het graag aan het begin van het gesprek vertellen of is dit onhandig?

Lapjesendraadjes fijn dat je er weer wat meer vertrouwen in hebt als de mr straks geopereerd wordt! Komt vast en zeker goed!heb je eventueel ook hulp van familie of vrienden die kunnen bijspringen?
Leuk dat je dekentjes af zijn! Ik wil ook nog een wiegdekentje maken voor de kleine. Bij mijn dochter ook gedaan dus haar broertje moet ook een eigen hebben haha.

Jilla, spannend je sollicitatie gesprek. Ik heb inderdaad gesolliciteerd en ben aangenomen. Maar in mijn geval was t vrij makkelijk omdat ik al een soort van in deze functie zat ivm mijn zwangerschap en ik vervangend werk moest gaan doen. En toen heb ik een open brief gestuurd. Iedereen wist dus al dat ik zwanger was.
Ik zou het zeker al aan het begin zeggen. Ze mogen je inprincipe niet weigeren ivm de zwangerschap maar in de praktijk werkt dat denk ik anders..
Per wanneer kan je starten?

Terug
Bovenaan