Uitgerekend november 2021

Jillla, ik zou zeker vertellen dat je zwanger bent. Ik weet niet of ik zelf al voor mijn verlof aan een nieuwe baan zou willen beginnen, je bent nl toch vrijwel meteen 16 weken of meer afwezig. En ik zou persoonlijk bang zijn dat ik dan na het verlof weer opnieuw ingewerkt moet worden. (Maar dit is echt mijn persoonlijke mening!) Ik zou dit punt gewoon met hen overleggen. Want op zich is nu al willen beginnen een heel positief signaal. Ik weet dat mijn werkgever (rijksoverheid) zwangere vrouwen hebben aangenomen die eigenlijk meteen met verlof gingen. Maar als iemand de juiste kwalificaties en vibe heeft, dan wil je die gewoon hebben als werkgever!

SuusX, mijn familie woont helaas niet in de buurt. Al hebben mijn ouders gezegd dat ik gewoon moet bellen als ik hulp nodig heb. De eerste twee weken zullen het pittigst zijn want ik verwacht dat hij dan echt niets kan doen. Hij krijgt zegmaar een kijkoperatie om een breuk in het buikvlies te herstellen, dus opstaan enzo is de eerste twee weken nogal een gedoe weet ik uit eigen ervaring (heb in november nog een kijkoperatie aan mijn eierstok gehad). Gelukkig heeft onze jongste ook nog vakantie. Heb haar al gezegd dat ze soms wat zware dingen voor mij moet gaan sjouwen, zoals de stofzuiger. En we zullen het wel redden!

Heb de berichten nog niet gelezen maar we zijn goed aangekomen in NL! Om vervolgens positief op corona te testen? dus wordt alle afspraken verzetten en quarantaine voor twee weken.. Ik lees zo mee!

Oh nee Amtk! Hoe voel je je verder? Heb je ook echt klachten, of was deze uitslag totaal onverwacht?

Wij hebben gisteren de begrafenis gehad. Ik was gevraagd namens de kleinkinderen een woordje te doen (ben de oudste). Had eerst een vrij gedetailleerd stukje geschreven, maar dat was lang en ik vroeg mij er bij af of ik dat wel droog zou houden. Ook omdat ik zondag tijdens de kerkdienst echt alleen maar heb zitten huilen. Dus een ingekort, algemeen verhaal gehouden en dat ging hartstikke goed! De tranen kwamen pas toen de kist het graf inzakte.
Het was erg leuk om van mijn oudooms te horen hoe oma nog de dag voor haar overlijden vol trots zat te vertellen over mijn zwangerschap.

Na de begrafenis zijn we nog even bij mijn ouders gebleven. Iets wat mijn moeder en vervolgens mijn partner zei, zette mij wel aan het denken. Ik ben vernoemd naar haar moeder, maar heb het karakter van de oma die we nu hebben begraven. Bij mijn zusje is het andersom. Mijn moeder zei mij dat ze nog steeds vindt dat mijn naam bij mijn karakter (zachtaardig) past, en bij mijn zusje ook (mijn zusje is pittig en heeft een best stoere naam). Dus onderweg zei ik nog tegen de Mr mmm ik ben benieuwd of de namen die wij hebben gekozen ook bij ons kindje passen. Hij vond dat een kind zich vaak naar de naam gaat gedragen. Maar is dat ook zo denken jullie? Bij de jongensnaam twijfel ik een beetje welke ik moet gaan gebruiken, de eerste of de tweede. En we hebben ze al omgewisseld omdat we anders in combinatie met de voorletter van de achternaam een stom woord zouden krijgen (DOM, dus nu ODM).

Hi Dames, al even geleden dat ik gereageerd heb dus misschien dat ik niet overal op reageer ?

Amtk wat vervelend dat jullie positief testte bij aankomst, hopelijk krijg/heb je er niet te veel last van!

Jilla, spannend een sollicitatie. Ik zou het inderdaad ook vertellen, je hebt straks al vrij snel verlof.

Lapjesendraadjes, gecondoleerd met je oma!

SuusX leuk he zo'n beeldje, ik twijfel ook nog om dat te laten doen. Heb het bij de 1e niet gedaan dus ik weet niet of ik het dan leuk vind om bij de 2e wel te doen?

Ik ben inmiddels ook alweer 27+4 nu, het gaat echt zo snel! We hebben dinsdag een 3D echo gehad, zo mooi! Het gezichtje was heel goed te zien en we zien ook wat vergelijkingen met onze dochter. Ze heeft ook meteen naar de groei gekeken en dit was ook goed!
Donderdag heb ik een groei echo bij de verloskundige dus ik ben wel benieuwd of het dan ook echt overeen komt.
Verder groeit mn buik echt enorm en hebben vooral de banden in mn onderbuik het zwaar denk ik, regelmatig bij een verkeerde of onverwachtse beweging krijg ik flinke steken. Misschien moet ik iets meer op gaan letten? de kleine heeft het in iedergeval prima daar binnen, ze stuitert flink en vaak in het rond haha

Hello Dames!
Jilla nee hij woonde in Zwitserland! We zijn samen naar Sint Maarten gegaan! En wat leuk!! Ik wil toch misschien ook een 3D echo…
En wat solliciteren betreft, ik had het niet gezegd op werk, maar dat was omdat ik al wist dat ik waarschijnlijk terug naar NL zou gaan. Nu zou ik het wel zeggen ivm verlof of pas beginnen na de geboorte. Zoals Suus zegt morgen ze je niet afwijzen vanwege zwangerschap, heb je de sollicitatie al gehad?!
Lapjesendraadjes ohh dat is lastig ja, maar inderdaad samen moet dat wel lukken, wordt even doorpakken…

AvdS Echt hoor! Het gaat gelukkig goed maar ik ben heel moe vooral, hoesten en ik kan niks meer ruiken (zo bizar dat). Nou moest ik alle afspraken die ik had verzetten, Parijs gaat ook niet door, en we moeten binnen blijven tot sowieso 12 augustus.
Lapjesendraadjes niet totaal onverwacht, ik had sinds eergisteren geen reukvermogen maar we dachten er niks ergs van en om naar NL te komen hoef je niet te testen… wel meteen aangegeven bij de GGD dus hopelijk komt dat goed.
En wat mooi, altijd lastig wat je moet zeggen op een begrafenis vind ik. Maar fijn dat het zo is gegaan. En ja, ik denk dat kinderen voor een groot deel het karakter al hebben, een naam nestelt zich hier wel in.

Dvbm, leuk zo'n extra echo. Mooi om het profiel dan al zo goed te zien he. Mijn broer had er ook 1 laten doen met z'n vrouw heb er een filmpje van gezien. Heel bijzonder!
Wel vervelend van die bandenpijn.. inderdaad proberen beetje op te letten in hoeverre dat gaat haha.
Ik had bij de eerste ook geen beeldje laten maken hoor maar een foto shoot dat wil ik nu dus niet maar dit x een beeldje. Dit wordt de laatste zwangerschap dus vindt het wel een mooie afsluiter dan.

Amtk, jeetje balen zeg dat jullie positief zijn! Hoe gaat het nu? En hoe rot dat je planning dan gelijk in de war loopt ellendig! Was je wel gevaccineerd?

Onze vakantie is begonnen sinds gister heerlijk 3 weken vrij hopelijk een beetje mooi weer! Volgende week zijn we lekker een weekje weg. De zolder schiet op waarschijnlijk kunnen we eind van de vakantie beginnen met verven dan de vloeren erin en dan alles weer op z'n plek!! En projext baby kamer haha.

Ik had afgelopen week veel last van harde buiken eind van de dag en avond die ook zeer deden..dus contact met vk en moet echt nog rustiger aan doen en dingen uit besteden...zo frustrerend ? zijn dan nog lange weken..

Ik merk dat ik bijna in het derde trimester zit. 27+1 vandaag! Jeetje, ik ben opeens sneller vermoeid! Ik had vrijdag zo'n 20 minuutjes met zo'n 4 kilo aan boodschappen op mijn rug gesjouwd. Nadat ik thuis kwam heb ik gewoon 1,5 uur geslapen op de bank! Tijdens een autorit sukkel ik als bijrijder gewoon in slaap... dingen oprapen van de vloer wordt inmiddels ook interessant hihi. De buik zit steeds meer in de weg, die schaaf ik nu ook weleens ergens tegenaan als ik denk oh daar kan ik nog wel even langs!
Verder voel ik mij prima hoor, maar ik ga nu de weken tot mijn verlof aftellen hahaha.

Ik heb vanochtend een filmpje kunnen maken van mijn bewegende buik! ? heb al een paar dagen dat ik bij mijn navel soms echt een trap zie, maar de Mr is natuurlijk altijd te laat met kijken. Dus toen ik vanochtend in bed de baby begon te voelen dacht ik, oké buik bloot camera in de aanslag en filmen maar! En ik kon precies een beweging van links naar rechts filmen! Zo onwijs leuk!

Terug
Bovenaan