Uitgerekend november 2021

Suus he wat balen dat je nog steeds niet lekker bent maar wat fijn dat opa en oma dan af en toe bijspringen.. lijkt me idd pittig met een kleine druktemaker in huis èn in je buik ? 
Advs wat leuk! 2 zelfs! Leuk om met iedereen nog wat quality time te hebben voor je straks je handen weer vol hebt. 
Lapjesendraadjes vervelend van de blaasontsteking! Gelukkig let de vlk goed mee op want in een zwangerschap kun je zulke andere symptomen hebben bij blaasontsteking! Gelukkig waren jullie er optijd bij.. lekker rustig aan doen waar het kan zeker nu je verlof hebt.
Ieee dvbm wat klinkt dat naar dat knakken ? zijn daar geen oefeningen oid voor om dat tegen te gaan? Afijn gelukkig kan het geen kwaad, zou wel in de gaten houden of je er niet meer last van krijgt.. 
Hier vanmorgen liggingsecho gehad en de baby ligt lekker in onvolkomenstuit.. ze schatten de kans heel klein dat hij zelf nog gaat draaien dus deze week al een uitwendige versie. Maak me er vooralsnog geen zorgen over, komt vast goed! Had nog genoeg vruchtwater dus met een extra handje zal hij vast wel draaien. Ben voor nu wel verloskundige af en medisch maar gelukkig kan dan nog veranderen als de kleine spruit draait en netjes gaat liggen.

Lapjesendraadjes, beterschap! Hopelijk ben je er snel vanaf!

SuusX, ja is onze 2e idd. Dus beide babyshowers waren niet zo uitbundig als bij de vorige ? Was vooral gezellig kletsen en eten.

Jilla, ah wat balen dat de baby nog in stuit ligt! Hoop voor je dat de versie gaat lukken. Wanneer gaan ze het proberen?

Jillla, wanneer heb je de versie? Ik hoop dat het een beetje makkelijk gaat!

Volgens mij gaat het al beter met de blaasontsteking. Ik hoor morgen als het goed is welke antibiotica ik krijg, ze moesten het nl een paar dagen op kweek zetten.
Gisteren heb ik een prima dagje gehad, ik heb lekker gezwommen en een beetje thuis aangerommeld. Vandaag heb ik wel een beetje spierpijn, maar toch is het gelukt om naar het centrum te lopen om wat kleine dingen te halen. Ik ben ook bezig met het inpakken van de vluchtkoffer, ik vind dat nog best wel lastig merk ik! Er staat best veel op de lijst, terwijl ik gewoon denk 'ik gooi er 2 setjes voor de baby in, een groot shirt, beha en onderbroek, toiletspullen voor mij en klaar'. Maar nee, er moeten ook gemakkelijke kleren voor mij in (wat dan? Ik heb geen zin om allerlei nieuwe dingen te moeten kopen), snacks voor de Mr (die echt geen flauw idee heeft wat hij wil) en nog meer van dat soort dingen. Pffffff
En dan zijn de klussen in huis nog steeds niet gedaan..... Don't ask, ik ben al meerdere keren uit mijn plaat gegaan.

Morgen ga ik een dagje naar mijn ouders, want hoe heerlijk ik het ook vind om thuis te zitten, een ander uitzicht is ook wel prettig! En wie weet is er dan op magische wijze wel iets gebeurt in huis, vanochtend stonden de klossen opeens in de slaapkamer..

Lapjesendraadjes, wat goed dat je nog steeds zwemt! Is t niet erg druk in het zwembad? Of doe je zwangerschap zwemmen?
Ja die vluchtkoffer, ik had echt alleen t nodige erin zitten.. makkelijke kleding is meer voor de rit naar huis daarna. In t zh zelf droeg ik die twee dagen gewoon mn nacht japon. En voor de baby inderdaad 2 of 3 setjes.
Ik ga hem vrijdag inpakken dis als ik nog tips heb laat ik t weten haha.

Ik vrijdag weer een afspraak in het zh met groei echo en te kijken of de placenta is opgeschoven. Ben benieuwd hoe het met de groei gaat van de kleine man!

Vandaag op consult geweest in het zkh voor de uitwendige versie. Meneer ligt nog steeds in onvolkomen stuit en het blijkt dat z'n billetjes ook al vrij diep ingedaald zijn! Hier schrok ik wel van want dit maakt het draaien lastiger natuurlijk. Vandaag heb ik me dus best druk gemaakt over alle 'opties'. Het voelt zo onnatuurlijk om de baby uit zijn proces te halen maar aan de andere kant zie ik het ook niet perse zitten om een stuitbevalling te hebben als eerste bevalling en 50% daarvan eindigt toch in een keizersnede.. lastig lastig lastig. Je wilt het beste voor je kindje maar geen een optie is in mijn ogen ideaal dus ik baal ontzettend dat ik na zo'n voorbeeldige zwangerschap toch nog dit op m'n bordje krijg ?.
Suus misschien kan jij me iets vertellen over keizersnede? Moet je de eerste dagen echt alles uit handen geven? Dat lijkt me namelijk echt he le maal niks, ik ben zo iemand die alles zelf wilt doen. Kun je thuis wel de baby zelf wassen, verschonen etc?
Lapjesendraadjes haha ik herken je frustratie! En eindstand sta ik hier zelf heel de kiet te verbouwen omdat alles niet snel genoeg naar mijn zin gebeurt ? wat betreft die lijst, die is een stuk langer dan ik me van te voren had voorgesteld!! Ochtendjas?! Daar heb ik al een apart koffertje voor nodig. Er staat nog net niet een mini koelkastje op de lijst om je drankjes koel te houden ? zal een hele volksverhuizing worden iig.
Hoe is het met iedereen? Iedereen klaar voor de bevalling of nog druk met vanalles? Wie is er eigenlijk na amtk 'aan de beurt? Ik ga nu de lijst terugzoeken dat is misschien wel leuk!  

De lijst:

Amtk 20 oktober/meisje
DG 27 oktober/meisje              
Spookie 29 oktober/jongen
Dvbm 2 november/meisje
Lapjesendraadjes 6 november/onbekend
AvdS 7 november/jongen
SuusX 12 november/jongen
Jilla 13 november/jongen
Bamtobe 14 november/jongen

Suus alleen jouw datum klopt nu niet meer!

Jilla, wat goed de lijst! Heel overzichtelijk ?
Jammer dat hij niet bovenaan kan blijven staan haha.

Wat balen zeg van de poging tot het draaien..kan me voorstellen dat je er echt even van slag van bent! Je heb het toch op een bepaalde manier in je hoofd he.
Qua herstel van een keizersnede verschilt t wel per persoon. Ik had een spoed keizersnede en daarvoor al een hele bevalling erop zitten dus ik was letterlijk gesloopt en daardoor een erg langzaam herstel gehad. Advies is wel echr de eerste 4a 5 dagen zoveel mogelijk bed rust zodat je snel hersteld.
Tuurlijk is dat balen dat je dan niet zelf de eerste badjes kan doen enzo.. maar er volgen er nog zoveel!
En weet niet of je borstvoeding wil geven? Daar heb je ook je energie voor nodig ?

Ik ben nu wel echr van plan de eerste week boven in bed te blijven met de baby zodat ik daarna hopelijk snel weer de oude ben!

SuusX nee het was gewoon baantjes trekken. Voor de zwangerschap hoorde ik bij de vroege vogels en ging ik in de snelle baan. Nu ben ik expres later in de ochtend gegaan en nam ik de slome slakken baan. Helaas wel de baan waar drie dames uitgebreid naast elkaar roddelend en heul langzaam zwommen. Oh ja, en ook nog eens zwaar in de make-up en met een wolk van parfum om hun heen. Ik ben de hele zwangerschap nier misselijk geweest, maar hier had ik het toch wel moeilijk mee hoor!
Na 40 minuten vond ik het wel genoeg geweest. Toen ik mijzelf via de ouderen-van-dagen trap op de kant had gekregen (zo'n normale trap lukt me echt niet meer haha), waren mijn benen zo moe dat ik eerst even op een bankje moest zitten voordat ik naar de douche kon!

Jillla, ik heb aan het begin aan de Mr duidelijk gemaakt dat ik geen vaginale stuitbevalling ga doen, maar gelijk voor de keizersnede ga. Ook al is dat een zware buikoperatie en duurt het herstel daar lang van. Inderdaad, 50% van zo'n vaginale bevalling eindigt toch in een keizersnede en ik vind het risico gewoon te groot. Sterkte met je beslissing!!

En ja, die ochtendjas... Ik denk dat ik gewoon zo'n mega boodschappentas klaar zet met daarin mijn spullen, de luiertas met spullen voor de baby en dan een plastic tasje met verschoning voor de Mr (shirt en sokken) en wat snacks. En je zult zien dat ik meer dan de helft niet zal gebruiken! Ik geloof dat je pas met 5 cm naar het ziekenhuis gaat en ik was niet van plan om over de gang te gaan lopen, ik ga wel dansen/swingen op de kamer en ik wil lekker dat bad in.

Vandaag ben ik een dagje naar familie geweest en toen ik thuis kwam, zaten mijn schoonouders aan tafel. Dus iedereen heeft de buik weer eens kunnen zien.

Terug
Bovenaan