Uitgerekend november 2021

Ach Jilla, wat balen zeg dat de baby zo ligt! Kan me voorstellen dat je geen van de opties een keuze vindt. Doe vooral waar jij je goed bij voelt!
Misschien goed voor jou om te weten is dat ik bij mijn eerste bevalling de gehele kraamweek op bed heb doorgebracht doordat ik 1,5l bloed ben verloren omdat de placenta niet eruit kwam. Ik had geen kracht om naar beneden te gaan dus weet dat dit soort dingen bij een vaginale bevalling ook kunnen gebeuren en je herstel langer kunnen maken dan vooraf gepland/gewenst/gehoopt.

Ik heb inmiddels zo goed als alles uitgezocht, gepakt en gekocht voor de baby. Nu alleen nog alles wassen. En het broeden kunnen we voortzetten ?

Knap zeg Lapjesendraadjes dat je nog zo lekker aan het zwemmen bent.
SuusX, jij al klaar voor dé datum? Gaat opschieten nu hè?!
Amtk, hoe is het met jou? Jouw uitgerekende datum is al heel snel. Of heb je misschien al leuk nieuws voor ons ☺️

Is iedereen al uit de naam?

Goedemorgen,

Leuk om de lijst weer eens te zien! Ik ben 27 okt uitgerekend heel spannend.. het is hier nog rustig. Gister rommelende maag/darmen maar verder nog niet. Je bent er soms ook zo mee bezig als je eenmaal verlof hebt haha. Het kan elk moment maar ook nog 3 weken duren..

Ze is goed ingedaald gelukkig, elke week controle bij de verloskundige (hartslag baby, bloedruk van mij en of ik eventueel klachten heb). Gewicht van de kleine weet ik niet. Ze voelen m'n buik wel elke keer.

Amtk bij jou ook rustig? Hoe voel je je?

Wbt de stuitligging.. altijd vervelend als je daar ineens keuzes in moet maken. Een goede vriendin heeft 2x een stuitbevalling gedaan en dat ging heel goed. Kindjes waren rond 3400gr geloof ik. Succes met de keuze, doen waar jij je goed bij voelt.

Jilla, vervelend dat hij nog in stuit ligt!
Bij de cursus die ik deed zaten 2 dames waarbij toevallig beide baby's ineens nog met ruim 36 weken gedraaid waren 1 van stuit naar goed en 1 van goed en al ingedaald naar stuit. Het kan dus misschien nog?

De ziekenhuis tas vind ok ook wel een dingetje hoor. Bij onze dochter had ik 2 tassen waarvan ik lang niet alles nodig had. In het ziekenhuis hadden ze gewoon brood op de afdeling dus als mijn man wilde kon hij daar om vragen. Wel heb ik een doosje met ontbijt musli repen in de tas gedaan, die vullen ook prima als je ff wat nodig hebt. En een flesje AA drink. De badjas heb ik ook niet nodig gehad en heb ik er nu ook gewoon uit geslaten.
Ligt er natuurlijk ook aan hoelang je moet blijven. Maar ik heb voor nu nog maar 1 tas en een klein tasje voor de toiletspullen die we nu nog gebruiken en dus nog niet kunnen pakken.

Ik heb volgende week pas weer controle/echo. Tijdens corona was het de vk goed bevallen om de controles om de week te doen dus blijven ze dat doen. Maar ik vind het wel vervelend eigenlijk, heb wel een aantal vragen waar ik het dan weer net niet voor nodig vind om er voor te bellen.

Vind het ook wel vort spannend worden, wanneer zal het gebeuren? Alleen ontkom ik er ook niet aan en ben ik nu dus net als half Nederland erg verkouden, hoop dat dat snel weer over is, zie het niet zitten om te moeten bevallen met een verkoudheid.

Hi dames,

Lang niet geschreven, maar wel meegelezen. Fijn om te horen dat het bij iedereen nog redelijk goed gaat! Begint nu toch écht dichterbij te komen. Hier gaat het gelukkig prima, kereltje ligt mooi ingedaald en wandel dagelijks minstens een uur. Vandaag precies 38 weken en iedere avond denk ik toch "zou t vannacht beginnen?". Maar goed, kan natuurlijk ook nog ruim 3 weken duren.. Succes allemaal met de laatste loodjes!

Ohh ik heb heel wat gemist! En nee, nog geen goed nieuws haha

Hoe leuk alle babyshowers!
Jilla, lastig, vooral voor de eerste keer lijkt me… Wat is de optie van de baby een handje helpen met draaien, hoe doen ze dat dan? In ieder geval succes met de keuze en proces! Hopelijk draait baby inderdaad bij!
Ik heb mijn zh tas ook nog niet gepakt, uitstel gedrag.. ik heb de koffer klaar staan. Al heb ik vandaag de laatste was gedaan van babydingen. Dus nu echt klaar en alleen maar verder opruimen! Ik probeer het huis zo schoon mogelijk te houden voor het onzekere haha!

Vandaag 39+3 en ik denk nu echt, kom maaaar! Ik voel me nog prima, kan nog lekker wandelen en fietsen. Al voelt het af en toe alsof er een bowlingbal op mijn schaambeen rust? het kan echt zwaar voelen. Ik hoop echt dat het deze week nog is… Tips om het aan te wakkeren? (Ja seks staat zeker op het lijstje???)
Al geniet ik aan de andere kant nog even van deze dagen met z’n tweeën of het alleen zijn/mobiel zijn. Ik weet dat er heel wat veranderd zodra baby hier is.

Nog zo iets vervelends is dat ik nu na de geboorte mee moet om haar de vaders achternaam te geven omdat de erkenning niet kon :( hij heeft nu gelukkig wel een bsn (we waren helemaal naar Heerlen gereden) en werk!
Iedereen heel veel succes en geniet van deze vrije dagen? lekker laten verwennen! Ik ga vandaag een spa dagje houden!

Amtk, al bijna uitgerekend, spannend!
Voor erkenning kun je volgensmij ook de vader machtigen, dan hoef je zelf niet mee. Geen idee hoe of wat maar dat zal wel op de site van je gemeente/stad staan. Lijkt me niet fijn om meteen in de kraamweek zoiets te moeten doen!

Bleh, ik voel mij opeens zo gestresst!
Vandaag zijn eindelijk de planken opgehangen. Nu nog het kastje, Mr heeft belooft dit morgen te doen. Maar het is zo'n enorme chaos in de babyhoek nu dat het mij eigenlijk verlamt! Ik heb totaal geen overzicht meer van wat er nog allemaal moet gebeuren en wat er als eerste moet. Ik ben er van overtuigt dat Klompje op 9 of 10 november komt, maar toch ben ik nu enorm gestresst dat t toch eerder wordt. En dat ik dan niet alles op orde heb of in huis heb. En ik ben zo moe nu, ook door de chaos!
Het huis schoon en aan kant hebben is ook zo'n ding. Ik heb er totaal niet de energie voor zolang de babyhoek niet op orde is.
Komt dit ooit nog goed??

Het enige dat mij nog blij maakt is de verder probleemloze zwangerschap en alle beweging van Klompje die ik voel, maar eigenlijk wil ik onder een deken kruipen en daar de komende weken onder blijven.

Terug
Bovenaan