Uitgerekend november 2021

Hoe gaat het bij iedereen?

Owen is sinds afgelopen dinsdag weer heerlijk thuis. Ik vond het wel even spannend maar tot nu toe gaat het eigenlijk best goed. Op een paar momenten op een dag na heeft Owen laten zien dat hij eigenlijk wel een hele rustige baby is. Hij heeft alleen vooral savonds echt extreem last van z’n darmen. De arts sloot koemelkallergie nog niet helemaal uit maar omdat we net overgestapt zijn naar de Nutrilon Omneo voeding wilde ze het eerst nog even aankijken. We moeten z’n huidje en eventuele vlekjes even goed in de gaten houden.

Verder merk ik dat wij nog erg onzeker zijn en het vertrouwen een beetje terug moeten krijgen. Bij elk huiltje denken wij direct ‘daar gaan we weer’. Ik ben in ieder geval heel blij dat hij daar even volledig tot rust is gekomen en wij thuis ook even op adem konden komen. Nu hopen dat het op deze voet verder gaat.

Hebben jullie kleintjes ook zoveel last van de darmen?

Oh wat fijn dat Owen weer lekker thuis is! En ook wel fijn dat er zo veel verschillende voedingen bestaan tegenwoordig, ook tegen krampjes en dat soort dingen! Duimen dat het Owen helpt ?

Hier gaat het redelijk qua krampjes. Nina houdt zich, lijkt wel, altijd erg groot wanneer ze een aanval heeft. Ze kramp alles samen, balt haar vuisten en kreunt wat, maar moet er 9 van de 10 keer niet of nauwelijks om huilen.
We zijn wel sinds vandaag overgestapt op drbrown flessen ipv Difrax, aangezien ze zich bij de Difrax steeds verslikte en het echt opschrokte. Nu 3x met de nieuwe fles gegeven en het gaat tot nu toe erg goed en de krampjes lijken ook minder te zijn/korter te duren. Ik geloof vaak niet in zulke mooie praat: 'flessen tegen darmkrampen', maar misschien dat dit toch wel werkt? We zullen het meemaken!

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen.
Gefeliciteerd @ Eva! Wat een mooie naam! Hoop dat jullie er echt van kunnen genieten nu.
Spannende tijd geweest @ Kim! Hopen dat het nu zo goed blijft gaan. Vaak worden darmkrampjes met 6 weken wel minder. Dus hoop dat dat ook voor jullie geldt!
@lelie: wat fijn om te horen dat Nina het zo goed doet. Je moet echt even je ritme vinden.

Onze dochter is inmiddels 2,5 week. Vanaf woensdag gaat mn man ook weer werken. Dus ben benieuwd. Voor onze oudste wel goed, die neemt er nu wel van dat papa en mama er zijn! Jette is al bijna 200 gram gegroeid. Het gaat zo hard! Vanaf de kraamweek slaapt ze snachts al 5 uur en dat is nu zelfs 6 of 7 uur. Dus ik heb helemaal niets te klagen.
Denken jullie nog vaak terug aan de bevalling?

Gaat snel he?! Pff. Als ik ook foto's van 2 weken geleden zie en haar nu bekijk denk ik 'je bent echt een heel ander persoontje geworden'. Ze veranderd echt met de dag!

Hier gaat mijn vriend straks al te werk. De eerste, echte hele dag alleen! Mega spannend, maar het moet vast goedkomen!
Nina slaapt ook 5 uur achter elkaar snachts. Ze komt 1 keer per nacht rond half 3 en dan ben ik wel 1.5 uur met haar bezig (luier, flesje en knuffelen tegen de krampjes). Net heeft ze heerlijk haar commode ondergeplast, dus ik heb straks als ze slaapt nog even een schoonmaakklusje ?
De krampjes zijn soms wel echt heel heftig. Dan 'wurmt' ze zo erg en kan ze gewoon niet stilliggen. Echt, zo sneu om aan te zien. Tussen de krampjes door valt ze in slaap, het kost haar veel energie.

Over terugdenken aan de bevalling: ja absoluut! Het is gefilmd en er zijn foto's gemaakt (mocht het toch te traumatisch voor mij worden, zouden beelden wellicht kunnen helpen bij de verwerking ervan). Nu was het gelukkig niet traumatisch voor mij, maar ik ben wel dankbaar voor de beelden. Ik heb één foto durven te bekijken en vond het zo indrukwekkend en mooi om te zien! Klinkt best gek haha! bewegende beelden kijk ik over een paar weken, wanneer mijn onderkantje volledig hersteld is en ik de pijn daar niet meer kan voelen ?

En jij?
Hebben jullie het gefilmd of foto's gemaakt?
En hoe gaat het met jullie eigen herstel?

Hoe was je eerste dagje alleen, Leli?
Ze veranderen echt heel erg nu. Is echt mooi om te zien.
Door de drukte in het ziekenhuis en het plotselinge dat we naar het ziekenhuis konden enzo hebben wij heel weinig foto's deze keer. Bij onze oudste heb ik er wel veel, dus dat scheelt. Ik vond dat wel fijn toen om alles te verwerken.
Ik ben alleen nog wat moe, verder nergens last meer van gelukkig. Moet weer een ritme zien te krijgen om alles te doen. En de anderen?
Gaan jullie nu anticonceptie gebruiken?

Ik moet zeggen: ik vond het heerlijk! Ik merk dat we eigenlijk al een goed ritme hebben opgebouwd (voor nu dan, we realiseren ons dat het morgen zomaar anders zou kunnen zijn hahahaha) Alleen heeft Nina vandaag wel bedacht dat het lekkerder slaapt bij mama dan in het wiegje, dus dat was/is wel even pittig. Hoe doen jullie dat? Ik ben zo snel geneigd haar maar bij me te houden als ze zo ligt te huilen in haar wiegje. Lekker in de draagdoek, of gewoon knuffelen. Ik ben nu dus bang dat ik haar aan het 'verwennen' ben en ze straks helemaal niet meer in haar wiegje wil. Maar om haar nou zo te laten huilen... ? Tips?

Oja! Soms is de situatie er niet naar. Ik denk dat ik de filmpjes van het weekend wil bekijken. Hoe was dat voor jou om van jouw dochtertje terug te kijken?

Ik ga sowieso niet aan de pil, dat deed ik al jaren niet meer. Ik zit nu te denken aan een spiraaltje, maar moet er voorlopig nog even niet aan denken dat er weer een dokter aan mijn onderkantje zit hahahaha! ?

Wij geven nu sinds een paar dagen Sab Simplex door de fles heen en 1 schepje probiotica en de krampjes zijn hier echt verbeterd. Hij wurmt nog wel en zit soms wat tegen huilen aan maar het intense krijsen blijft uit? hoop echt met heel m’n hart dat het zo blijft. Verder slaapt hij eigenlijk echt super goed. Snachts zit er 4 a 5 uur tussen en overdag 3 a 4. Hij slaapt overdag ook standaard altijd 1x echt van voeding tot voeding, heerlijk?. Verder moet ik nog even wennen aan het feit dat hij nu af en toe momenten wakker is zonder te huilen. Dat was eerst wel anders ?.

Ik denk heel af en toe nog aan de bevalling. Als ik er achteraf over nadenk, vind ik het allemaal heftiger als dat ik het toen ervaren heb (gelukkig maar). We hebben wel wat foto’s van de keizersnede, deze vind ik wel echt bijzonder om te hebben. Verder gelukkig van m’n wond helemaal geen last meer.

Ik heb toevallig morgenochtend een afspraak bij de huisarts voor anticonceptie te bespreken. Ik wil het liefste een koper spiraal omdat ik al jaren niet meer aan de hormonen zit en dit liever nu ook niet meer wil. Ook ga ik morgen met Owen naar de osteopaat, ben heel benieuwd of zij nog iets van verlichting kan geven bij de krampjes.

Doen jullie ook aan tummy time? Owen verdraagt dat echt amper, hij begon vanmiddag zelfs echt gigantisch te krijsen nadat ik het had geprobeerd. Misschien dat de osteopaat daar ook nog iets uit kan halen… ben benieuwd.

Owen is morgen alweer 5 weken? het vliegt toch wel echt voorbij hè. Hoe oud zijn jullie kleintjes nu?

@leli: laten huilen doen we hier ook nooit. Met de oudste heb ik heel veel op mn arm gezeten en avonden rondjes gelopen. Hij was heel onrustig en had dat nodig. Tot een jaar sliep hij ook regelmatig tussen ons in. Dat is toen vanzelf over gegaan. Nu laat ik Jette ook weinig huilen. Ze zijn nog zo klein en hebben behoefte om bij je te zijn. Merk wel met 2 dat ik niet gelijk bij de eerste kik naast haar staat.
De bevalling heb ik niet als traumatisch ervaren, maar wel wil ik dit niet nog een keer. Maar gelukkig was dit voor de verloskundige ook zo. Dus over 3 weken, met 6 weken na de bevalling, hopen we te bespreken wat de mogelijkheden zijn als we wel nog meer kinderen willen/krijgen.
@ kim: hoe was het bij de osteopaat? Hopen dat het zo blijft! Wel heel mooi dat er nog foto's gemaakt zijn bij de keizersnee. Het is toch een bijzonder moment.
Ons meisje is vandaag precies 3 weken! Tijd gaat zo snel!
Groeien jullie kindjes volgens het lijntje? Of tenminste de 150 gram in een week? Hebben jullie zelf nog ergens last van?
Ik merk hier dat ik alles meer aantrek... mensen die me vergeten zijn te feliciteren voor mn verjaardag (en dan bedoel ik mn schoonouders) broers en zussen die nog niet op kraambezoek geweest zijn. Herken dat niet van mezelf. Ben altijd iemand die mezelf wegcijfer voor een ander.

Terug
Bovenaan