Uitgerekend oktober 2017

Ik ben 30 en dit jaar 5 jaar samen met m'n vriend. Gelukkig samenwonend met onze hond. Meerdere hier huisdieren die al iets merken of zich anders gedragen?

Ik heb al paar dagen een constante hongergevoel. Ondanks dat ik eet, ik kom niet van dat gevoel af! Hopelijk gauw over. En veel nachtmerries ineens. Las ergens hoe verder in je zwangerschap hoe erger het word. Dat word nog wat!

Hier bijna 7 jaar samen met mijn vriend waarvan 2,5 jaar samenwonend. Ik ben 22 jaar. De jongste van deze groep volgens mij haha.

Leuk idee van die rompertjes! Zelf heb ik nog geen idee wanneer het het beste is om te vertellen..

Ook ik heb de bh een maat groter genomen. Zit toch net wat fijner. Broeken draag ik voornamelijk met de knoop los tegenwoordig en soms ook met de gulp open. Werk voornamelijk alleen dus niemand die er last van heeft.

Dag dames,

Ook hier afgelopen woensdag een positieve test, en zaterdag weer één. We waren beide een beetje flabbergasted omdat we net bij het punt "laten we er mee beginnen" waren beland en ik al zwanger bleek. En ik maar denken dat ik griep kreeg zo misselijk. Toen er een collega een banaan opende en ik over mijn nek ging van de lucht ging er pas een lampje branden...

Ik ben 16-10 uitgerekend. Morgen de verloskundige maar eens bellen. Het moest allemaal even bezinken.

Ik ben 28 en net 3 jaar samen met vriendlief, waarvan twee jaar samenwonend. Hij heeft al twee jongens van 4 en 6. We hebben een hond die is zó aanhankelijk, echt plakkerig gewoon. En beschermend. Een vreemde moet niet te dichtbij komen.

Mijn schoonouders weten het al, die hebben we het gewoon verteld. Die waren heel blij, mijn schoonvader hoopt op een meisje, haha! Het is niet hun eerste kleinkind. Voor mijn ouders wel. Toen mijn vader zaterdag zijn verjaardagscadeau uitpakte viel het kwartje eerst niet. We hadden een doos gemaakt met een badcape, slabbertje, rompertje, speen en het Nijntje boekje "Opa en oma Pluis". In de kaart die er bij zat stond: Ha ouwe opa, Volgend jaar ben ik er bij op je verjaardag. Kun je mij mooi voorlezen. Tot in oktober!

Mijn moeder snapte het meteen en toen mijn vader ook. Ze waren beide heel enthousiast. Vonden het erg leuk. Ook mijn broertje en zusje waren er bij, had gevraagd of ze iets eerder wilden komen dan de rest van de visite. Beiden vinden het helemaal leuk dat ze oom en tante worden.

Ik heb mijn opa's en nog een oma nog en die gaan we het binnenkort vertellen. Mijn opa en zijn vrouw gaan heel enthousiast reageren (opa wordt voor het eerst overgrootopa) maar mijn opa en oma zullen wel beginnen over trouwen, haha.

Wij weten niet wat we op dat vlak willen. Erkennen en inschrijven in het gezagsregister gaat tegenwoordig net zo gemakkelijk maar in de familie is dat nog wel een dingetje, zeker in mijn familie. Zijn niet de eerste en enige samenwonende, maar wel de eersten die ongetrouwd een kind verwachten! Iemand moet de eerste zijn toch! Voor mijn (schoon)ouders overigens geen issue en voor ons ook niet dus we kijken lekker rustig aan wat we zelf willen.Verder wachten we even met bekendmaken. Zijn kinderen pas als we de 12 weken voorbij zijn.

Hier al volop kwaaltjes. Misselijk, overgeven als ik zoetigheid eet, kramp, steken 'down under', zere, donkere en grotere tepels, knellende broeken door mijn opgezette darmen en moe, zo verschrikkelijk moe. Kan de hele dag wel slapen! Ow ja, en ik leef op de wc! Gats wat moet ik vaak plassen!

Nou, heel verhaal. Morgen exact 6 weken. Ben benieuwd wanneer ik bij de verloskundige terecht kan! Voor hen die onzeker zijn, positief denken, afleiding zoeken en lief voor jezelf zijn! Je lichaam is hard aan het werk, maak het jezelf niet lastiger dan strikt noodzakelijk!

gefeliciteerd lalaloopsie! Ik denk dat je vrij snel terrecht kan meeste willen toch rond de 8 weken al een intake hebben!

Vanaf vanochtend is er dan toch de misselijkheid gekomen en tot nu toe niet meer weg gegaan maar het is allemaal voor het goede doel! Plus ik kan wel een marathon slapen

ik ben nu ook 6 weekjes ongeveer maar als ik het uitreken kom ik op 10-10 uit hoe komt het dat jij de 16e uitkomt lalaloopsie?

Ik ben 16+1 en uitgerekend op 8 oktober.

De misselijkheid heeft mij ook vanochtend geraakt. Gelukkig nu weg, maar met vlagen lichtjes nog last van. Dus de kwaaltjes komen er meer aan. Yay! ;-)

Nou hier ook volop kwaaltjes. Vanmorgen voor het eerst mijn maaginhoud in de wc beland. Hoop dat dit niet al te vaak gaat gebeuren en ook ontzettend moe.

Hoi allemaal, allereerst gefeliciteerd!! En leuk dat dit forum er is! Ik ben voor het eerst zwanger en volgens mijn eigen berekening morgen 6 weken en 10-10 uitgerekend. Heb net al jullie verhalen gelezen en herken me er heel erg in, vooral ook de angst en onzekerheid. Iedereen (nou ja vriend en ouders, rest weet het niet) zegt tegen me dat ik me niet druk moet maken en dat dat niet helpt, tja dat snap ik natuurlijk zelf ook wel... vind het gewoon zo spannend.

Ik voel nog niet veel, behalve dat ik het de hele tijs steenkoud heb, echt niet normaal. Mijn vriend heeft een elektrische deken voor me gekocht omdat ik zo lag te rillen in bed haha!

Las dat anderen hier ook een schildklier afwijking hebben, die van mij is ook te traag. Medicatie is ook opgehoogd van 100 naar 125 microgram. Huisarts zegt dat ik pas 1 maart weer hoef te prikken maar maak me wel een beetje zorgen of 125 genoeg is omdat ik het zo koud heb!

In ieder geval  om alles een beetje te kunnen delen hier!

Wat heb ik veel bij moeten lezen dames, was het hele weekend druk met schoonouders die bij ons verblijven.

Dat onzekere dat herken ik heel goed, dat ben ik toch ook wel. Je hebt nog niets gezien of gehoord dus moet maar vertrouwen om de signalen die je lichaam geeft. In mijn geval heb ik heel weinig last nog van kwaaltjes met nu 5 weken. Nog steeds een rommelende buik die wat opgezet blijft maar verder helemaal niets. Geen groeiende borsten, misselijkheid en broeken die niet meer passen. Maarja drie positieve testen, geen ongesteldheid of ander licht bloedverlies en toch de rommelende buik kan niet anders dat het zo echt wel zo is.

Ik moet nog contact leggen met de verloskundigepraktijk, ga ik wel vandaag of morgen doen want wil graag met 7 weken een echo. Mijn schoonouders gaan weer weg als ik 7 weken en 2 dagen zwanger ben en we willen het ze toch graag face to face vertellen en met goed nieuws terugsturen voor de familie daar. Maar wil dan wel graag wat meer concrete zekerheid door een echo. Geloof het zelf nu nog amper.

Ik ben overigens net 32 jaar geworden en 10 jaar samen met mijn man, we zijn afgelopen september getrouwd en daarna dus direct begonnen met proberen. Na 18 jaar non-stop aan de pil na 4 rondes dus nu 5 weken zwanger.

Ben heel benieuwd of ik ook binnenkort de bekende kwaaltjes krijg, vooralsnog geniet ik nog maar dat ik ze nog niet heb.

Terug
Bovenaan