Hoi Suzahl,
Wettelijk gezien ben je niet verplicht tijdens je sollicitatie te vertellen dat je zwanger bent, mits je volgens mij onder de zoveel maanden bent.. Hoe dat precies zit weet ik niet.
Zelf vind ik dat ook dubbel. Je kan alleen aan jezelf denken, niks zeggen, de baan krijgen om vervolgens later te vertellen dat je in verwachting bent. Ik weet niet om wat voor beroep het gaat, maar je zou ook kunnen vragen, wat het beleid is met zwangerschap, kunnen zij makkelijk vervanging regelen? Omdat je in de toekomst toch nog kinderen zou willen.. Als je van plan bent een baan aan te nemen die je voorlopig wilt behouden, denk ik dat het juist goed is om open kaart te spelen, werkgevers voelen zich soms belazerd als ze niks verteld is en een vertrouwensband is erg belangrijk. Zo laat je zien dat je open kaart wilt spelen. Want is het een fulltime baan, wil je dan na de zwangerschap parttime gaan werken? Dat zou niet echt fair zijn tegenover de werkgever. Daarom kan je beter eerlijk zijn, maar dat is mijn mening.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Lieve groetjes