Uitgerekend oktober 2018

Hoi Dames,
Ik ben Esther, 31 jaar, mama van Nathanaël (04-03-2014) en Abigaïl* (21-07-2017)
Nu zijn we weer in verwachting en zien uit naar de komende tijd! 
Ik doe graag mee in de app groep!
Groetjes Esther 

Hallo allemaal,
Hier als het goed is uitgerekend rond de 13de oktober van onze eerste.
Met een tussenpauze van een jaar vanwege operatie niet zwanger mogen raken waren we 2 jaar bezig.
Vrijdag naar de huisarts voor een verwijzing voor de gyneacoloog.
Mag ivm een maagverkleining niet naar de "gewone"verloskundige.
Allemaal heel spannend en onwerkelijk.
Wel al wat symptomen.
heel erg moe, ondanks mijn maagverkleining soms wat honger, en last van een soort van menstruatiepijn.
Groetjes Debbie

Ik heb ook een maagverkleining gehad in 2014 (gastic bypass) maar wist niet dat je dan niet naar een normale verloskundige mocht. Misschien vanmiddag toch maar even bellen.
Hier ook achter gekomen dat ik niet voldoende drink. Gister enorm last van me darmen gehad daardoor. Nu dwing ik mezelf echt om voldoende te drinken. Ook vervelend dat plassen steeds maar heb ik ook als ik niet veel drink. Vannacht alleen al 3 keer eruit gegaan om te plassen. Normaal heb ik dat niet dan slaap ik gewoon door. Mja heb ik er wel voor over. Gelukkig wordt me de misselijkheid tot nu toe bespaart. (Op 1 dag na dan) 
Ook wil ik graag jullie mening, ik ben op het moment werkloos sinds 14 januari(contract niet verlengd). Nu heb ik op dit moment weer kans op een leuke baan. En zit nu in fase van sollicitatiegesprekken. Maar ik twijfel enorm om het te vertellen. Kan ik beter nu meteen open kaart spelen en het vertellen? Of wachten tot de eerste echo? Of wachten tot ik de kritieke trimester door ben? Ik weet het niet zo goed, Help dames!

Hoi Esther, 
Zeker heftig. Ik hoop echt dat dat ons deze zwangerschap bespaart blijft, maar de kans is aanzienlijk aanwezig.. Dr Spaanderman heeft mijn keizersnede begeleid, daarna niet meer gesproken toen ik ben ontslagen uit het ziekenhuis. Ik heb daarna het PRIUS onderzoek gehad maar dat werd gewoon door de verpleegsters gedaan.
Jij bent ook onder behandeling van Dr spaanderman geweest? Wat een geweldige man he?
Ik woon niet in de buurt van Nijmegen, ik lag in een streekziekenhuis toen er HELLP werd geconstateerd en werd toen overgebracht naar Nijmegen. Dus heb verder eigenlijk niks te maken met dat ziekenhuis.
Jij bent nu ook weer in verwachting? Spannend zeker?

Hoi Suzahl,
Wettelijk gezien ben je niet verplicht tijdens je sollicitatie te vertellen dat je zwanger bent, mits je volgens mij onder de zoveel maanden bent.. Hoe dat precies zit weet ik niet.
Zelf vind ik dat ook dubbel. Je kan alleen aan jezelf denken, niks zeggen, de baan krijgen om vervolgens later te vertellen dat je in verwachting bent. Ik weet niet om wat voor beroep het gaat, maar je zou ook kunnen vragen, wat het beleid is met zwangerschap, kunnen zij makkelijk vervanging regelen? Omdat je in de toekomst toch nog kinderen zou willen.. Als je van plan bent een baan aan te nemen die je voorlopig wilt behouden, denk ik dat het juist goed is om open kaart te spelen, werkgevers voelen zich soms belazerd als ze niks verteld is en een vertrouwensband is erg belangrijk. Zo laat je zien dat je open kaart wilt spelen. Want is het een fulltime baan, wil je dan na de zwangerschap parttime gaan werken? Dat zou niet echt fair zijn tegenover de werkgever. Daarom kan je beter eerlijk zijn, maar dat is mijn mening.
Je moet doen waar jij je goed bij voelt.

Lieve groetjes

@Suzahl: nee absoluut niet vertellen dat je zwanger bent, omdat je de baan dan zo goed als niet krijgt. Je hebt gewoon rechten, jammer dan als dat oh zo vervelend is voor een werkgever.
Het is gewoon belachelijk geregeld in NL met ouderverlof qua verdeling tussen man en vrouw, en dat zou niet moeten mogen. Mogen ze een voorbeeld aan Zweden nemen. Die hebben het zo geregeld dat een werkgever niet kan discrimineren tussen man en vrouw als ze (mogelijk) een gezin starten.
Als mannen zwanger zouden kunnen worden, denk je dan werkelijk dat die open kaart zouden spelen bij een sollicitatie? No way. 
Oh ja: ik heb een eigen bedrijf. Ik krijg daarom straks tig maanden doorbetaald verlof van de overheid. Dus waarom mag jij het niet krijgen en zou je open kaart moeten spelen? Omdat je in loondienst bent? 
En stel dat je daar al 3 maanden werkt en je ontdekt dan pas dat je zwanger bent? Dan is het wel opeens goed? Dit heeft niks met moraal te maken maar met zaken, rechten en je brood verdienen. 

P.s: ja je werkgever gaat balen als je straks zwanger blijkt. Tuurlijk! Maar dat is het risico vh vak als je een bedrijf hebt en dat weet hij/zij. Als je werkgever daar dan alsnog vreselijk moeilijk over gaat doen, dan moet je je afvragen of je daar wel wilt werken! Zo iemand is dan een geldwolf en bekommert zich niet om jou als persoon. 

Terug
Bovenaan