Uitgerekend oktober 2018

Eens met prachtigallemachtig..... (wat een naam haha)
Daarnaast ben je ook pas verplicht om het met 20 weken zwangerschap te melden bij de werkgever, dus niet bij 12 weken al.
Ik zeg "succes pregnant lady!"

Hi dames,
Ik ben nu volgens eigen berekening 6 weken + 2 dagen zwanger van ons eerste kindje :) als het goed is rond 8 oktober uitgerekend.
Super spannend allemaal! Op 6 maart onze eerste echo, duurt lang! Gelukkig wil mijn beste vriendin 23 februari al een eerste echo maken in t ziekenhuis. Ik word er al nerveus van als ik er aan denk. Als alles maar goed zit.
Is er toevallig al een besloten Facebook groep? Ik kan deze groep soms moeilijk terug vinden op dit forum. Nog meer die interesse hebben?
En suzahl ik zou het niet zeggen, dit ben je niet verplicht, je moet het alleen voor de 20 weken verteld hebben. Daarnaast ben je beschermd volgens de wet zodat ze je niet kunnen ontslaan tijdens zwangerschap, tenzij je het super bond maakt op t werk puur inhoudelijk ;)
Groetjess

Hi dames,
Ik ben nu volgens eigen berekening 6 weken + 2 dagen zwanger van ons eerste kindje :) als het goed is rond 8 oktober uitgerekend.
Super spannend allemaal! Op 6 maart onze eerste echo, duurt lang! Gelukkig wil mijn beste vriendin 23 februari al een eerste echo maken in t ziekenhuis. Ik word er al nerveus van als ik er aan denk. Als alles maar goed zit.
Is er toevallig al een besloten Facebook groep? Ik kan deze groep soms moeilijk terug vinden op dit forum. Nog meer die interesse hebben?
En suzahl ik zou het niet zeggen, dit ben je niet verplicht, je moet het alleen voor de 20 weken verteld hebben. Daarnaast ben je beschermd volgens de wet zodat ze je niet kunnen ontslaan tijdens zwangerschap, tenzij je het super bond maakt op t werk puur inhoudelijk ;)
Groetjess

@Suzahl Ik zit in precies dezelfde situatie. Vanmiddag ga ik in principe mijn contract tekenen en ik ga het dus wél vertellen. Ik wil graag goed beginnen bij mijn nieuwe werkgever en op basis van vertrouwen. Ik ben echt van mening dat als je het niet verteld, dat dat al een slecht begin is van je werkrelatie. Wat ecined zegt gaat dan waarschijnlijk gebeuren. Dat je werkgever zich belazerd voelt. Ik ga bij een klein bedrijfje werken dus ik wil graag gewoon open kaart spelen. Heb ik ook geen extra 'stress' om het feit dat ik zwanger ben terwijl ze het nog niet weten. Als ze hierdoor niet met mij in zee willen gaan dan is het sowieso niet het het bedrijf voor mij.

Bij mij is het een grootschalig bedrijf het is werk wat je gewoon als je zwanger bent kan doen. Ik ga nu al parttime werken, dus dat zou niet moeten uitmaken. Helaas gister moeten afbellen maar sollicitatie is verschoven naar vrijdag. Ik ga denk ik gewoon kijken wat ik zelf prettig vind qua gevoel. Voor nu wil ik inderdaad wachten tot ik 12 weken ben.

Hoi allen,
Ook ik ben net begonnen met een nieuwe baan. Ze weten van mijn kinderwens en het is een parttime baan. Ik wil eerst mijn eerste echo achter de rug hebben en dat valt nog in mijn proeftijd. Als ze dan nog anders besluiten dan kan dat. Al is het natuurlijk discriminatie ;) je bent tot 24 wk helemaal niets verplicht qua vertellen. En mijn vriend is juist degene die zegt, houd het nog maar even voor je. En vertrouwen moet van 2 kanten komen natuurlijk.
Overleg met je partner en doe wat goed voor jou voelt. Succes.

Hee meiden, 
Mijn naam is Femke en ik ben 28 jaar. 23 maanden geleden begonnen wij voor een baby. Omdat het maar niet lukt 29 januari intake gehad bij de fertiliteitsarts, daar was een rijp eitje te zien op de echo en ja hoor!! Gister een positieve test ? ik denk dat ik rond 23 oktober ben uitgerekend! Merken jullie al iets? Ik slaap sinds een week erg slecht, steeds tot een uur of 2/3 dus ben erg moe en een rommelende buik. Spanned allemaal!!

Hi Femke gefeliciteerd! Wat moet dat een goed gevoel zijn geweest bij de arts.
Ik ben ook super moe, ga iedere avond rond 20uur/20.30uur naar bed en dan wordt ik in de ochtend vanaf 04.00uur wel 4x wakker omdat ik moet plassen... sinds 2 dagen ook misselijk en licht in mijn hoofd. Die rommelende buik heb ik al vanaf ik wist dat ik zwanger was. 
Nou een heel betoog zie ik ;) maar aan de andere kant ben ik alleen maar blij met de kwaaltjes want dan denk ik tenminste dat t goed zit. 
Gr Carolien

Terug
Bovenaan