Uitgerekend september 2017

Dat is toch voorzichtig goed nieuws Cobie! Weer een weekje in spanning, maar met het nieuws van vandaag misschien toch wel goed... ik blijf duimen op een goede afloop!

Nicklee, wij doen geen nekplooi meting, maar ik heb de vorige keer bij de echo van 11 weken wel aan de vk gevraagd waar dat nou precies zat. Ze liet het toen zien, er zit bij de nek, aan de achterkant een vliesje. Dat meten ze op. Alleen de nekplooi meting geeft tegenwoordig geen uitslag, dan doen ze alleen in combinatie met het bloedonderzoek.

Welkom Manon. Ik ben 1 september uitgerekend en ook hier lijkt zich wel een klein buikje te vormen.  Ik ben niet aangekomen, maar er is wel een duidelijke bolling op mn buik te zien.  Net die fase van; is ze nou aangekomen of zwanger... haha

Nicklee

mijn vriend en ik zijn van de week kennis gaan maken bij de verloskundige..

hier vertelde ze ook over de nek plooi meting

deze geeft in procenten aan of jou kindje wel of geen down zou kunnen hebben hier gaat het om 3 verschillende soorten down

dezw test kost 175 euro en geeft dus geen duidelijke ja of nee uitslag..

je zou daarom ook kunnen kiezen voor de nip test..

deze kost in Nederland 600 euro er word dan bloed afgenomen dat word opgestuurd naar België en vanuit daar weer naar Amerika

bij deze test worden de 3 zelfde downs bekeken en krijg je dus een antwoord ja of nee...

mijn vriend en ik hebben voor de nip test gekozen maar we laten het in België doen dan kost de test 300 euro dit mag gewoon dus dan hoef je het niet in Nederland te doen voor het dubbele van het bedrag..

een weekendje Antwerpen is nooit verkeerd

Het gaat niet om 3 soorten down, maar om 3 chomosoomafwijkingen. Er word van 3 verschilende chromosomen gekeken wat de kans is dat er een trisomie (ipv van een paar) is. Deze syndromen geven welk elk een eigen ziektebeeld. Down is wel de meest voorkomende.

De NIPT word ook veelvuldig in het VU in Amsterdam gedaan.

De nipt vind ik ook erg duur (ook in het buitenland), erg jammer dat dat niet goedkoper kan. Mijn vriend wil graag een combitest laten doen. Als hij zich daar prettiger bij voelt vind dat prima, van mij hoeft het niet.

Marga 85

die afwijkingen worden onder verdeeld in 3 verschillende soorten down maar goed

en 300 euro om te weten of je kindje gezond is of dat je nou 175 betaald en het in procenten vermeld krijgt als ik dan een klein reken sommetje maak is goed koop in dit geval duur koop

Het zijn inderdaad geen drie soorten down waar ze naar kijken. Maar naar het downsyndroom, Pattausyndroom en edwardssyndroom. Die laatste twee zijn wat anders dan het downsyndroom, zeldzamer en als ik het goed niet met het leven verenigbaar. De combinatietest bestaat uit bloedonderzoek, nekplooimeting en je leeftijd. Daar rolt dan zeg maar een kansberekening uit hoe groot de kans is op een kindje met een van deze afwijkingen.

Ik heb de nekplooimeting vandaag gehad en de uitslag was zeer gunstig. Geen verhoogde kans. Lastig vind ik wat nu te doen. In principe zou ik het nu los kunnen laten. Het is geen garantie natuurlijk, maar de kans  is kleiner dan gebruikelijk voor mijn leeftijd. Of toch door gaan en de NIPT laten doen? Ik denk daar nog even over na. Voor nu ben ik blij met de uitslag van vandaag.

<p style="text-align: left;">Essje</p>
<p style="text-align: left;">dan heb ik mijn verloskundige niet goed begrepen...</p>
<p style="text-align: left;">als je nu al een nekplooi meting hebt gedaan en dat zag er goed uit laat t dan lekker los...</p>
<p style="text-align: left;">de kans is zo klein dat er zo iets naars aan de hand is</p>
<p style="text-align: left;">en het zag er toch goed uit!</p>
<p style="text-align: left;">Je hoeft ook geen geld weg te gooien dan heb je nu dit al moeten betalen en dan ook nog de nip dat is echt zonde en niet nodig</p>

Als je de combinatie test doet en hier komt een verhoogd risico uit dan krijg je de nipt kosteloos aangeboden.

De nipt is vanaf 1 april trouwens hetzelfde tarief als de combinatie test.

Dat geeft toch niks Nikki. En zo helpen we elkaar toch?

@Marjo. Ik weet het, maar aangezien ik geen verhoogd risico heb is dat voor mij niet het geval. Wachten tot april zou kunnen. maar misschien moet ik het hierbij laten en gaan genieten.

Terug
Bovenaan