Uitgerekend september 2017

Verity, maar als je niet nuchter was met de bloedtest, hoe kunnen ze dan je echte waarden meten? Ik moest nuchter zijn en mocht niets gegeten hebben. Ik ben geen arts maar kan me wel voorstellen dat je nu een andere uitslag gekregen hebt, dan wanneer je niets gegeten zou hebben. Ben benieuwd wat je keuze gaat zijn, succes!

Ja ze zeiden dat het niet nodig was om nuchter te zijn. Bij de nipt is dit ook niet nodig. Ik heb vanmiddag een gesprek met de gynaecoloog en dan beslis ik. Voor m'n eigen rust denk ik dat ik het wel laat doen want het spookt nu de hele dag door m'n hoofd.

Nuchter bloedonderzoek is volgens mij alleen nodig als t over bloedsuikers oid gaat. Voor de combinatie test hoef je niet nuchter te zijn.

Succes in ieder geval met de keuze voor nipt of niet!

@Verity Hoe gaat het nu? Wat heb je besloten te doen? Hopelijk heb je een goed gesprek met de gyn gehad?

Hier gaat alles z'n gangetje geloof ik. Weinig klachten. Eet alleen teveel, maar er lijkt wel geen stop op te zitten. Ik kan niet wachten tot ik echt een zwangerschapsbuikje heb en die kleine voel. Maar zal toch echt even geduld moeten hebben denk ik. Zit nu op 13 +4 wk. Volgende week weer naar de verloskundige.

<p style="text-align: left;">Voor de combinatietest hoef je indd niet nuchter te zijn. Heb vandaag even navraag gedaan.</p>
<p style="text-align: left;">De gynaecoloog stelde me opzich wel gerust maar toch blijft de onzekerheid/nieuwsgierigheid. Hij vertelde dat 1:250 niet heel hoog is en er dus 249 gezonds kindjes geboren worden en het in nl geen risico is. Hij snapte wel dat ik bezorgd was en "zekerheid" wil.</p>
<p style="text-align: left;">We hebben zaterdag de geslachtsbepaling en deze vrouw checkt het kindje ook nog eens extra.</p>
<p style="text-align: left;">Voor m'n eigen rust laat ik het maandag toch doen aangezien het het kindje geen schade brengt en ik dan als de uitslag goed is de rest van de zwangerschap een stuk rustiger zal zijn en meer kan genieten.</p>

Als het jou rust brengt, dan is het een hele verstandige beslissing om nipt te doen.

Ik ga over 1,5 week de combitest doen omdat mijn vriend dat heel graag wilt. We werken beide op een laboratorium waar we veel zien waarbij een zwangerschap niet goed gaat of twijfel is. Ik heb bijna dagelijks chorion (vlokkentest), vruchtwater of navelstreng in handen, dat zijn zwangerschappen die niet verlopen zoals je hoopt, met twijfel en onzekerheid.

Ik heb zelf een heel sterk vertrouwen dat dit kindje echt voor ons komt en dat het allemaal goed komt (als ik zo de andere reacties lees, is dat een hele unieke instelling, maar zo voelt het nou eenmaal).

Vraagje aan de dames die al over de 12 weken zijn, gaat het bij jullie nu beter met de misselijkheid en de vermoeidheid?

Ik heb zojuist mijn echo voor de combinatietest gehad, alles zag er goed uit, nu wachten op de uitslag. Ik vond het fijn dat ze de tijd voor je namen en alles uitlegden. Daarnaast blijkt de kleine spruit al verder te zijn dan mijn verloskundige dacht, dus er zit een kans in dat ik weer naar voren gehaald wordt qua bevallingsdatum.. (hoop het stiekem ivm verlof ;))

Het bleek inderdaad dat ik nuchter moest wezen ivm suikermeting, hoop dat je een goede beslissing voor jezelf neemt Verity.

Ik heb nog niets over hoeven geven Marga, dus kan je hier helaas niet mee helpen. In dat opzicht heb ik een zeer relaxte 1e 3 maanden gehad!

Zijn er dames die 40 uur werken? Hoe gaat jullie dit doen na de zwangerschap en qua zwanger-/bevallingsverlof?

Terug
Bovenaan