Uitgerekend September 2019

Ik ben ook nog aan het wachten op de uitslag van de NIPT. Vorige week woensdag einde dag geprikt.. 
Waar werd bij jullie de test onderzocht? Ook in het EMC in Rotterdam?

Wat een leuke berichten allemaal weer. Ik ben even benieuwd naar jullie ideeën of plannen. Wij willen laatste weekend van Maart de huidige logeerkamer (dit wordt de babykamer) leeg gaan halen, als in boeken uit de boekenkast, lades leeg, kastjes leeg. Alles uitzoeken en in dozen naar zolder indien nodig. De meubels gaan we dan op marktplaats zetten en als er geen reactie komt worden ze een week later door de kringloop opgehaald. Op dat moment ben ik tussen de 14 en 15 weken zwanger. De bedoeling is dat de kamer bij 16 weken helemaal leeg is zodat we hem goed kunnen schoonmaken. Er komen nieuwe gordijnen en er wordt 1 wandje geschilderd maar dit komt allemaal later. We willen als de kamer leeg is de boel goed opmeten en ons gaan oriënteren op meubeltjes enzo.
Vinden jullie dit te vroeg of wat zijn jullie van plan? Ik denk dat we dan rond de 17 weken wat winkels gaan bezoeken om te kijken wat we leuk vinden en wat we kwijt kunnen qua ruimte. We hebben dan ook het idee om daarna online te kijken waar diezelfde spullen nog meer te vinden zijn wellicht wat prijzen vergelijken. 24 april hebben we de 20 weken echo maar ik ben dan pas 18 weken. De Gyn heeft dit zo gepland dus neem aan dat het geen kwaad kan dat het niet echt 20 weken is. Als dat allemaal goed is willen we pas echt grote uitgaven doen maar zijn we dan niet erg laat qua bestellen van spullen? Als we het eerder doen kunnen we dan nog wel annuleren als er iets niet goed blijkt of gaat?
Trouwens, hoelang hebben jullie op de NIPT gewacht? Ik lees veel snelle berichten maar ook wat langere, heb vorige week vrijdag geprikt en moest naar Maastricht worden opgestuurd. Verwacht dat het daar dan zaterdag aangekomen is of zelfs maandag pas. Moet ik echt uitgaan van 10 werkdagen?
Kortom veel vragen dit keer hahahaha. Hoop op jullie reactie!

@JLG: Je moet denk ik vooral doen waar je je goed bij voelt. Ik wil het liefst alles zo snel mogelijk in orde hebben (zo zit ik in elkaar als persoon). Dus bij ons is het kamertje al leeg & opgeknapt (nu 16 weken zwanger). We hebben de meubeltjes al gekocht en staan klaar. We wachten alleen met schilderen tot na de 20 weken in verband met 100% zekerheid voor de kleur op de muur (we weten al dat we een ventje krijgen maar toch even slag om de arm houden ;-)). We hebben de kinderwagen ook al staan. Ik weet het heel vroeg maar dit is zo ongeveer het enige in de zwangerschap waar ik controle over heb dus voor mij voelt dat goed. En je kunt gerust lekker klussen en rondkijken toch?
Ik kan je niet helpen met de NIPT vraag, wij hebben de combinatietest gedaan. 

@JLG. Wij gaan straks ook al beginnen met alles uitzoeken. Bij ons is het nu ook een logeerkamer met ook nog wat andere spullen van ons. Deze gaan we ook uitzoeken. Daarna halen we alles leeg, zodat mijn vriend de kamer kan isoleren (is nog de enige kamer die niet geisoleerd is) en dan beginnen we ook met schilderen enz. Spullen kopen hebben wij nog niet gedaan. Wel al gekeken naar welke kinderwagen we willen, maar nog niet gekocht :)
Wat betreft de nipt test kan ik je niet helpen. Wij hebben deze niet laten doen.
Veel succes met het ombouwen van de logeerkamer tot babykamer!

@JLG, mijn nipt is ook naar Maastricht gegaan en was na 5 werkdagen al binnen (20-02 geprikt en 27-02 rond 14.00 werd ik gebeld door de gyn).
Ik ben nu even in een onzekere fase :-(
Termijnecho was goed, NIPT was goed, 13 weken hartje nog gehoord maar toch ben ik bang dat er iets mis is gegaan in die twee weken. Ik heb volgende week dinsdag pretecho dus dan zal ik wel weer gerustgesteld zijn. Meer mensen die dit herkennen?

Wij hebben de hele baby uitzet nog. Alleen nieuw matrasje, een muurtje schilderen en wat leuke accesoires straks erbij om het af te maken.
Grootste 'probleem' is dat mijn dochter nu naar andere kamer gaat en die kamer heeft wel grote opknapbeurt nodig.. haha. Deze week begin mee maken.
Ik weet nog dat er een levertijd zat op onze meubeltjes destijds, van 8-10 weken. Weet niet hoe dat tegenwoordig is, en misschien sommige winkels ook wel wat op voorraad. Maar persoonlijk zou ik niet wachten tot 25 weken met uitzoeken.
Van de NIPT hadden wij met 5 werkdagen bericht (naar Maastricht). 
Wij doen geen pretecho voor het geslacht (wel later nog in de zwangerschap). Nog 4 weekjes tot de 20-weken echo. Gaat wel lukken om te wachten. En misschien gelukje dat de verloskundige volgende week toch gauw even kijkt naar het geslacht (bij tijd wilde ze dat wel doen). Vind de tijd in het algemeen best snel gaan eigenlijk.

Ik ben nu 15 weken en wij zijn vorige week naar de babyzaak gegaan om spulletjes uit te zoeken. We hebben het nog niet besteld maar dat zal niet lang meer duren. Ik heb het graag vroeg af dan wordt het ook wat echter voor mijn vriend en ik. En ik vindt het gewoon super leuk om spulletjes uit te zoeken  voor de kleine. 

Ik ben ook zo iemand die liever de "grote" dingen op tijd heeft geregeld. Ik hoorde op sommige plekken inderdaad levertijden van 8 tot 12 weken dus dan heb ik liever al wat in bestelling staan. Als je al heel ver bent dan heb je misschien ook minder zin om de zware meubels te gaan sjouwen en schroeven en wil ik liever bezig gaan met accessoires en kleertjes enzo zoeken en kopen en lekker wassen en rommelen. Heb het graag geregeld. Gelukkig ben ik dus niet de enige hahaha
En las net dat veel winkels de afspraak hebben dat mocht het toch nog mis gaan met de zwangerschap (wat niemand hoopt of denkt natuurlijk)dat het dan terug naar de winkel mag en je je geld terug krijgt. Dat is ook wel een rustig idee. We weten verder helemaal nog niet wat we willen (alleen een box heb ik op het oog) en ook niet qua kinderwagen, autostoel enzo dus we willen op verschillende plekken gaan kijken en oriënteren. 
Oei NIPT bij meerdere dus met 5 werkdagen. Misschien hoor ik vrijdag dan al wat! Nouja als het niet zo is zit er niks anders op dan verder wachten haha. Maar hoop dat het snel komt

Terug
Bovenaan