Uitgerekend September 2019

Egeltje, probeer eens gebroken lijnzaad door je kwark/yoghurt heen! Helpt goed, kan ik zeggen haha
wij hebben wel een budget gemaakt, omdat we net uit een grote verbouwing komen en nog wat moeten aflossen hiervan. Wel is ons motto om alles nieuw te kopen, dus ik struin gewoon de aanbiedingen af. 
Afgelopen week een nieuwe Joolz Day3 gekocht voor €850! Helemaal nieuw in de doos. Konden we niet laten liggen ondanks dat ik pas 14 weken ben.
verder krijgen we van zijn moeder een kinderstoel en krijgen we ook van mijn moeder nog iets, geen idee nog wat.

AvdS leuk he die verbouwingen. Wij krijgen in april de nieuwe badkamer, weer een rib minder.. maar wij mogen niet klagen. Krijgen de jool day 3, tripp Trapp stoel, maxicosi en isofix, wipstoel cadeau. Soms zijn gescheiden ouders nog best handig bij beide families ?

Ik bedoel voor de spullen inderdaad. Wij krijgen de kinderwagen ook (moeten nog beslissen welke) en voor de rest had ik geschat 3000 kwijt te zijn. Maar weet niet of we het daarmee redden? De site van het nibud vertrouw ik niet helemaal ;-)

Anemoontje, ja heerlijk die verbouwingen! Gelukkig is het bij ons allemaal wel al klaar. Maar we besloten het nu maar eens echt goed aan te pakken dus hebben de volledige beneden verdieping gedaan. Wat uiteraard duurder uitkwamen dan gedacht dus hebben we een deel geleend. Dus moeten nu nog maandelijks aflossen.. En toen werd ik zwanger dus komen we ineens toch best wel weer wat kosten op je af. 
En ik ken mezelf (en m’n man) haha onze smaak is niet goedkoop ?. 
Wel relaxt dat jullie zo goed als alles krijgen haha. Ook wij hebben gescheiden ouders, dus misschien moeten we die toch eens lief aan gaan kijken ?
Kusjem, moet denk ik wel lukken toch? Zeker als je de kinderwagen krijgt. Ligt er natuurlijk ook aan of je echt alles nu al wilt kopen. Je kan ook alleen de echte benodigdheden kopen en extra’s vragen voor je babyshower/kraamcadeau?
Ik wil ook wat duurdere uitgaves of dingen die ik als extra wil (zoals een sleepyhead) vragen voor m’n babyshower. Dan krijg je echt iets waar je wat aan heb

Anemoontje, ja heerlijk die verbouwingen! Gelukkig is het bij ons allemaal wel al klaar. Maar we besloten het nu maar eens echt goed aan te pakken dus hebben de volledige beneden verdieping gedaan. Wat uiteraard duurder uitkwamen dan gedacht dus hebben we een deel geleend. Dus moeten nu nog maandelijks aflossen.. En toen werd ik zwanger dus komen we ineens toch best wel weer wat kosten op je af. 
En ik ken mezelf (en m’n man) haha onze smaak is niet goedkoop ?. 
Wel relaxt dat jullie zo goed als alles krijgen haha. Ook wij hebben gescheiden ouders, dus misschien moeten we die toch eens lief aan gaan kijken ?
Kusjem, moet denk ik wel lukken toch? Zeker als je de kinderwagen krijgt. Ligt er natuurlijk ook aan of je echt alles nu al wilt kopen. Je kan ook alleen de echte benodigdheden kopen en extra’s vragen voor je babyshower/kraamcadeau?
Ik wil ook wat duurdere uitgaves of dingen die ik als extra wil (zoals een sleepyhead) vragen voor m’n babyshower. Dan krijg je echt iets waar je wat aan heb

Ons budget is wat kleiner. We krijgen best wat van mijn ouders maar de rest schaffen we via Marktplaats aan (meubels, Stokke stoel + babyinzet). Veel mensen hebben nog zulke mooie meubeltjes staan dat ik het ook een soort zonde vind om alles nieuw te kopen. Als je goed zoekt dan kun je ook met een kleiner budget echt goed uitkomen met mooie dingen.
Ik heb veel kleertjes gekregen van mijn zus (ook een zoontje) en voor maat 50-56 ben ik eigenlijk al wel klaar (er zijn veel te veel leuke kleertjes te koop haha).  
Wij gaan volgende zaterdag na de 20-weken echo (3-4) de kamer schilderen en inrichten. Dan gaat het daarna alleen nog om de details. Je kunt het maar afhebben ;-)

Budget hebben wij eigenlijk ook niet echt bepaald. Ik heb wel wat op internet gekeken naar wat je ongeveer kwijt bent maar dit wisselt nogal waar je kijkt. Wij hebben nu een kinderwagen op het oog maar die krijgen we waarschijnlijk van mijn schoonouders dus dat is wel heel fijn is toch een flinke uitgave.
Het kamertje dat we op het oog hebben is bijna 1300 euro. Voor een ledikantje, commode en een kast. Voor mijn gevoel is dit best prijzig. Heb ook een leuke gezien voor 899 maar daarvan vind ik de kast minder mooi. Wat vinden jullie qua prijs voor een kamertje. die eerste was ik meteen verliefd op toen ik hem in een andere kleur zag staan en ik zag nu dat ze hem ook in het wit hebben! Daar willen we volgende week in het weekend even voor gaan kijken. Het is allemaal best lastig. Veel dingen zijn kleine bedragen maar dat telt toch snel op. Ik bewaar ook wel wat dingen op mijn wensenlijstje voor een eventuele babyshower zoals een babynestje, wipstoeltje enzo. Dat zijn dingetjes die vriendinnen gezamenlijk leuk kunnen geven.
Verder voel ik me steeds een beetje beter. Ben nu 14 weken en sinds begin deze week hoef ik niet meer over te geven elke morgen dus dat is top. Nog wel vrij moe eind van de dag en inmiddels beetje zeuerende pijn in mijn schaambot wat volgens de VK vanuit de bekken komt ivm de verweking. Hopelijk blijft het zo en wordt het niet erger, merk het nu alleen met het "op gang komen" na zitten of liggen. 

Terug
Bovenaan