Uitgerekend September 2019

Het is ook echt net hoeveel je ervoor wilt uitgeven. Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben helaas wel een dure smaak, maar zolang dat kan en ik het waard vind prima. De babykamer hoeven we ook niet te kopen die krijgen we van mn zus dat scheelt wel veel geld.
Grappig ik hoor hier een aantal over babyshower! Ik wil juist geen babyshower, wilde het ook niet op Facebook zetten (wat veel blijkbaar niet begrijpen) etc. Ben niet van de gender party’s. Terwijl ik hartstikke jong ben en de meeste dat leuk vinden. 

Hoezo geen babyshower, Anemoontje? 
Mij lijkt het leuk om gewoon met vriendinnen gezellig te high tea-en zonder spelletjes etc. Althans vind het wel leuk als ze de datum van de geboorte en naam op een briefje schrijven. Ben reuze benieuwd wat zij denken dat onze baby’tje zou gaan heten. Verder geen gekke spelletjes a la babyhapjes proeven enzo hoor!
Ook wij zullen geen gender reveal party doen. Hooguit de pretecho laten zien aan ons neefje en nichtje met misschien een leuke cupcake/donut in de kleur van het geslacht. Ze zijn namelijk al zo druk aan het raden wat het zal worden ?

Net bij de prenatal geweest. Zulke leuke kleertjes! Ik heb maar voor beide geslachten een setje meegenomen, want we weten nog niet wat het wordt.
Ook de trip trap stoel gekocht. Na lang dubben vinden we het de prijs toch wel waard. En deze week is hij in de aanbieding.
Voor mij ook geen babyshower hoor. Houd er ook niet zo van ;)

3000 euro zonder kinderwagen moet echt makkelijk lukken lijkt me. 
Maar het is inderdaad echt super persoonlijk, wat je smaak is.
Wij hebben een budget bedacht van maximaal 1500 euro voor de babyuitzet tot de eerste maanden zeg maar. Maar dan nemen wij geen kinderwagen. Ik heb van een vriendin een lijstje gekregen van het absolute minimum en dat is mijn leidraad. 
Maar ja ik houd zelf totaal niet van spullen dus ik zal niet zo snel iets kopen waarvan ik niet denk dat het noodzakelijk is. Ik ben van de minimalistische inrichting, dat vind ik heerlijk rustig. Marie Kondo stijl ;) Met hier en daar een plant, haha.
Babyshower is dus ook niets voor ons, ik dacht echt dat dit meer een Amerikaans iets was. Hier worden voornamelijk cadeaus uitgewisseld tijdens de kraamperiode.

Zo wat heeft iedereen al veel gekocht en/of bedacht! Hebben jullie niet zoiets van ik wacht eerst maar eens op de 20 weken echo om te zien of alles goed is? (Zover je op die echo kan zien) Tenminste dat heb ik wel heel erg.
Wij hebben nog bijna niks gekocht dus ook. Budget hebben we niet per se, natuurlijk gaan we straks wel kijken qua prijzen dat je niet het duurste overal betaalt maar ik ga niet op (een paar) 100 euro ofzo kijken. We hebben afgelopen jaren tot aan nu beide fulltime gewerkt en daardoor ook elke maand wel mooi kunnen sparen, dus ik heb zoiets van een kindje krijgen ga je niet 10x meemaken (tenminste wij willen geen 10 kids, lol?). Ik wil ook geen tweehands spullen kopen qua wagen/kamertje etc. en gewoon alles nieuw. Dat klinkt verwend misschien, aan de andere kant we kopen het gewoon zelf en hebben er zelf voor gewerkt dus ja? Hiermee wil ik trouwens níks zeggen over mensen die dat wel doen: Dit moet iedereen zelf weten he!
Leuk al die geslachtsecho's nu een beetje, wij moeten nog even wachten tot maandag. Super veel zin in?

[quote quote=10184500]Zo wat heeft iedereen al veel gekocht en/of bedacht! Hebben jullie niet zoiets van ik wacht eerst maar eens op de 20 weken echo om te zien of alles goed is? (Zover je op die echo kan zien) Tenminste dat heb ik wel heel erg. Wij hebben nog bijna niks gekocht dus ook. Budget hebben we niet per se, natuurlijk gaan we straks wel kijken qua prijzen dat je niet het duurste overal betaalt maar ik ga niet op (een paar) 100 euro ofzo kijken. We hebben afgelopen jaren tot aan nu beide fulltime gewerkt en daardoor ook elke maand wel mooi kunnen sparen, dus ik heb zoiets van een kindje krijgen ga je niet 10x meemaken (tenminste wij willen geen 10 kids, lol). Ik wil ook geen tweehands spullen kopen qua wagen/kamertje etc. en gewoon alles nieuw. Dat klinkt verwend misschien, aan de andere kant we kopen het gewoon zelf en hebben er zelf voor gewerkt dus jaHiermee wil ik trouwens níks zeggen over mensen die dat wel doen: Dit moet iedereen zelf weten he! Leuk al die geslachtsecho’s nu een beetje, wij moeten nog even wachten tot maandag. Super veel zin in[/quote]

Wij hebben gehoord dat je in veel winkels de spullen gratis mag annuleren als er toch wat mis blijkt of gaat. Dat geeft wel veel rust. Het kamertje dat wij gezien hebben heeft een levertijd van bijna 13 weken. Als we wachten tot de 20 weken echo en er gaat toevallig wat mis met de levering dan vind ik dit te krap om alles af te krijgen. We willen dus de boel laten bezorgen rond de 27 a 28 weken en dan de grote dingen al inrichten en in huis hebben. Mocht bij de 20 weken blijken dat er iets heel erg mis is ofzo dan kunnen we het nog annuleren. Bij baby dump komen ze het zelfs gratis halen als er na levering nog wat misgaat met de zwangerschap. Plus daar hanteren ze het geboorte kaartje als ingangsdatum van de garantie omdat je het pas dan gaat gebruiken dus heel goed geregeld allemaal. verder kopen we nog geen kleine "leuke" dingetjes tot we het geslacht weten en dan zijn we al ruim 18 weken zoals het er nu uit ziet (natuurlijk hoop ik het eerder te weten) maar ik probeer van het positieve uit te gaan en dat alles goed blijkt te zijn. :)

Ik heb vandaag 15.1 voor het eerst een zwangerschapsbroek aan, wow wat een verademing Haha..
mbt het naar de wc gaan; kiwi’s zijn mijn redding.
wij gaan zaterdag naar de prenatal en babydump, waren vorige week bij babypark. Hebben wel al via internet de kinderwagen besteld. Ik wilde eigenlijk ook wachten tot 20 weken maar met al die kortingen deze week vind ik het echt zonde om nog een paar weken te wachten.. Scheelt echt hartstikke veel geld. 

Vandaag voor het eerst het hartje gehoord en ik kon mijn tranen niet bedwingen joh. Ik had het niet verwacht maar eerlijk maakte dat geluid meer induk op me dan de echo’s! 
Wij hebben ook geen budget bepaald maar denken er wel een beetje om. We nemen de meubels voor babykamer tweedehands over voor 500€, het ziet er nog super netjes uit allemaal en nieuw was ie €1200. Kinderwagen krijgen we van vrienden van ons, heeft maar één kindje in gelegen dus is ook nog super netjes. 
Wat betreft een babyshower: mij niet gezien! Ik vind dat er pas écht wat te vieren is als moeder en kind gezond en wel de bevalling hebben doorstaan. 

Terug
Bovenaan