@Minni: Ik voel de baby ook al vanaf 15 weken.. Fijn gevoel.. Misschien omdat het de derde is dat ik het al zo vroeg voel. Ik loop achter met hartje luisteren en nu weet/voel ik dat hij/zij het gewoon 'goed' doet dus geeft extra vertrouwen.
Wij lenen deze keer het wiegje van zwager en schoonzus voor bij ons op de kamer. De oudsten legden we als baby in de kinderwagenbak (dus zonder onderstel) naast het bed een aantal weken. Tip van kraamverzorgster en toen hebben we dat uitgeprobeerd. Ging prima! Dit omdat het toch wel praktisch was met voeden dat ze zo dichtbij waren. We hadden alleen een ledikantje op eigen kamertje en toen zei ze: 'gebruik anders gewoon de kinderwagenbak op jullie kamer!' Maar voor deze keer nu toch een echt wiegje.
Wat we ook nooit hebben aangeschaft en gebruikt is een babyphone/foon. Echt goede ervaring mee! Allereerst hoorden we de kids gewoon als het tijd was voor een voeding of we gingen tegen die tijd even op kamertje spieken of ze al beetje wakker werden. Nóóit stress gehad van elk geluidje, prutteltje, draaiinkje, licht in-slaap-val-huiltje. Want wat heb ik daar al veel ouders nerveus van zien worden in mijn omgeving. Om de haverklap luisteren, kijken, 'gaat alles nog goed?'Je kan ontzettend in je onzekerheid getriggerd worden door zo'n ding. Ook dit is heel persoonlijk natuurlijk.. maar wij vonden het prima gaan zonder! Gewoon lekker samen een film kijken ipv steeds bezig zijn met naar dat ding te kijken/luisteren. Sommigen hebben nl. ook een beeldscherm...
Zo lag tijdens een familieweekend de baby van mijn broer achter de dichtstbijzijnde deur en toch stond er een beeldscherm midden op tafel terwijl we een spelletje deden.. Kind was onrustig en steeds aan het draaien en daar gingen ze weer... Ik moet er zelf niet aan denken.. werd er gewoon zelf onrustig van en volgens mij heeft dat toch ook invloed op het geheel. Maar ah la.. ook hierbij natuurlijk doen wat bij jouw persoon/situatie past.. ? Dit is maar 1 mening.