Uitgerekend September 2019

Wij hebben ook heel lang over een wiegje/co-sleeper nagedacht. Maar wat ik begrepen heb is dat de baby er ongeveer 3-4 maanden in ligt, daarna kan het zich omdraaien en moet het naar een ledikantje. 
Dus nu hebben wij gekozen voor alleen een ledikantje. Lijkt me alleen wel wat ongezellig voor de baby, zo'n grote ruimte dus ik twijfel nog. Heb eigenlijk voornamelijk geen zin (of ruimte) om het wiegje ergens in huis te moeten bewaren voor de volgende :p Dus hoop nog dat ik het kan lenen van iemand.

Zijn er hier meiden die soms ook zeurend gevoel in onderbuik en onderrug hebben? Ben nu 15 weken. Wat zou dit kunnen zijn? Gelukkig morgen weer een echo:) 

Hallo..
Wat een nieuwe berichten weer allemaal en wat wordt het serieus he?!
Wij gingen er vanuit dat we afgelopen woensdag het geslacht zouden weten maar helaas lag hij/zij omgedraaid.. Volgende week terug komen. Wel weer heel bijzonder om te zien hoe snel de baby groeit!
Gister voor het eerst de baby gevoeld! Een soort trilling, eerst dacht ik ik vergis me maar het kwam later weer terug en een uur later weer! Ondaks dat mijn placenta voor ligt gelukkig. Ze hadden verteld dat je het dan minder snel voelt..
Wij wachten nog even met shoppen. Ik wil graag een kinderkamer met een oude meidenkast en commode en die in een mooie kleur schilderen dus mp nog afzoeken. Verdere spulletjes na de 20 weken.

liefsx 

Anemoontje niet in mijn buik maar in de rug is zeker herkenbaar! 
Wij hebben al een wiegje gekocht, die staat op onze slaapkamer de eerste 3/4 maanden. Daarna mag dr baby kn een ledikantje op zijn/haar eigen kamer.

@Minni: Ik voel de baby ook al vanaf 15 weken.. Fijn gevoel.. Misschien omdat het de derde is dat ik het al zo vroeg voel. Ik loop achter met hartje luisteren en nu weet/voel ik dat hij/zij het gewoon 'goed' doet dus geeft extra vertrouwen.
Wij lenen deze keer het wiegje van zwager en schoonzus voor bij ons op de kamer. De oudsten legden we als baby in de kinderwagenbak (dus zonder onderstel) naast het bed een aantal weken. Tip van kraamverzorgster en toen hebben we dat uitgeprobeerd. Ging prima! Dit omdat het toch wel praktisch was met voeden dat ze zo dichtbij waren. We hadden alleen een ledikantje op eigen kamertje en toen zei ze: 'gebruik anders gewoon de kinderwagenbak op jullie kamer!' Maar voor deze keer nu toch een echt wiegje. 
Wat we ook nooit hebben aangeschaft en gebruikt is een babyphone/foon. Echt goede ervaring mee! Allereerst hoorden we de kids gewoon als het tijd was voor een voeding of we gingen tegen die tijd even op kamertje spieken of ze al beetje wakker werden. Nóóit stress gehad van elk geluidje, prutteltje, draaiinkje, licht in-slaap-val-huiltje. Want wat heb ik daar al veel ouders nerveus van zien worden in mijn omgeving. Om de haverklap luisteren, kijken, 'gaat alles nog goed?'Je kan ontzettend in je onzekerheid getriggerd worden door zo'n ding. Ook dit is heel persoonlijk natuurlijk.. maar wij vonden het prima gaan zonder! Gewoon lekker samen een film kijken ipv steeds bezig zijn met naar dat ding te kijken/luisteren. Sommigen hebben nl. ook een beeldscherm...
Zo lag tijdens een familieweekend de baby van mijn broer achter de dichtstbijzijnde deur en toch stond er een beeldscherm midden op tafel terwijl we een spelletje deden.. Kind was onrustig en steeds aan het draaien en daar gingen ze weer... Ik moet er zelf niet aan denken.. werd er gewoon zelf onrustig van en volgens mij heeft dat toch ook invloed op het geheel. Maar ah la.. ook hierbij natuurlijk doen wat bij jouw persoon/situatie past.. ? Dit is maar 1 mening.

Zo wat een heerlijke dagbesteding om de berichtjes terug te lezen. Kwamen een paar goede tips/ onderwerpen voorbij die ik mee neem in me overwegingen. 
Grappig al die verschillende verhalen en hoe iedereen lekker zijn eigen ding doet. Ik las iemand die minimalistisch is en ik kan me daar ook erg in vinden. Nog niet veel gekocht omdat wij zoveel kunnen lenen van mensen om ons heen en de andere dingen hopen we zo veel mogelijk 2e hands te scoren. Wij zijn in beide familie de laatste die een kindje verwachten dus de spullen vliegen ons om de oren ;) wij krijgen een co- sleeper, box en badje te leen. En kinderwagen krijgen we van onze ouders. 
Ik had gehoopt na de 12 weken grens meer te kunnen ontspannen maar sinds deze week in de stress omdat ik nooit waterpokken heb gehad of vijfde ziekte gebeuren. Al 32 jaar weet ik het te ontlopen maar zal je net zien; mijn nichtjes zijn nu ziek geworden en ik heb ze natuurlijk kort daarvoor gezien. Verloskundige heeft wel echt alles tot op het bot netjes uitgezocht in overleg met het RIVM en GGD. Gister bloed geprikt om te kijken of ik de vijfde ziekte onder de leden heb en waterpokken is helaas afwachten. Dus ik ben weer terug af qua zorgen en doom scenario's :( Daarnaast moet ik me tot nu toe elke week ziek melden op werk vanwege migraineaanvallen, spugen, extreme vermoeidheid, veel hoofdpijn en vorige week griep. 
Er zijn echt wel momentjes dat ik geniet. Zeker als ik me buikje zie groeien en op de echo's een trappelend kindje zie. Maar tot nu toe is het eigenlijk vooral afzien en veel zorgen en ziek zijn. 
Ik leef nu toe naar de 20 weken. 

Wat gaat het nu opeens snel , gewoon al 17 weken. Ik denk dat ik er ook al voel sinds afgelopen zondag, paar keer per dag vooral als ik lekker rustig zit of lig. 

Vandaag weer controle gehad en ik draag redelijk hoog zei de vk, maar wat betekend dat? Ben iedere keer nog zo onder de indruk van het hartje

Meer mensen trouwens die nog niks zijn aangekomen? (ik ben ook niet ziek geweest)

Terug
Bovenaan