Uitgerekend September 2019

@minni, herkenbaar. Zelf een vriendin die met 24 weken haar kindje verloor waardoor ik ook nog aftel nu. Je bent toch wat onbezorgder zwanger als je dat van dichtbij meemaakt. Gelukkig inmiddels minder angstig dan een paar weken geleden. 
En mijn borstkas lijkt ook breder? verder ook een flinke baby belly? Ben benieuwd hoe veel ik kan blijven groeien ;)

Ik ga morgenvroeg bloed prikken op nuchtere maag plus vaststellen bloedgroep van de baby i.v.m. rhesusfactor. Geen drankje nu voor mij. Hopelijk alles goed!
Vanmiddag een pretecho laten doen.. prachtig! Samen met de oudsten erbij. Wat mooi zo met elkaar. Als je dat gezichtje ziet van de baby.. heerlijk! Echt al een bolle toet i.v.t. de 19 weken. En er werd berekend dat de baby 1230 gram is (morgen 27 weken) en dat we weer op een 8-ponder afstevenen! ? De anderen waren ook iets over de 4 kilo, wel geboren met 41 en 42 weken.

Hai, heeft een van jullie al contact gehad met de kraamhulp? Ik verwacht binnenkort wel een afspraak, of ben ik te vroeg? 
En gefeliciteerd gebruiker eindigend op 122 ;) ik 6 sept en ook sinds hij zich kenbaar kon maken is het schoppen niet meer gestopt, gezellig hoor! We maken veel contact. 
Qua kinkhoest, dat is in mijn regio tijdelijk niet beschikbaar zei mijn VK. Hmm, misschien de huisarts toch eens bellen. En anders laat ik t gaan, dan had t zo moeten zijn. 

Ik heb dinsdag een afspraak met de kraamhulp, een intake gesprek. Ben “pas” 26 weken maar ach ze kunnen maar geweest zijn ;-)
Morgen weer eens naar de verloskundige, heb wel weer zin om naar het hartje te luisteren :) 

Hoi allemaal, 
Tijd om ook maar weer eens iets te plaatsen. Inmiddels alweer bijna 25 weken zwanger, wat gaat het toch snel. Alles gaat nog goed, al merk ik wel dat het allemaal iets lastiger wordt. Bij mij ook al een flinke dikke buik, maar ben er trots op.
Kraamhulp is bij mij 2 weken geleden al langs geweest. Ze belden zelf om ren afspraak in te plannen. In het gesprek kon ik onze voorkeuren alvast doorgeven. Ontzettend lieve vrouw die ook zo onze kraamverzorgster zou mogen zijn.

Ik schaf pas een kolf aan als de borstvoeding goed gaat. Van de week ben ik bij een voorlichting geweest over baby op komst van de kraamzorg, en daar heb ik deze  vraag  ook gesteld. Zij gaven aan dat je het beste kon wachten tot de baby er is, zodat je dus weet of het lukt en in het begin raden ze tegelijkertijd borstvoeden en een flesje af. Baby's kunnen daar van in de war raken waardoor het voeden lastiger wordt. Ook kun je in je kraamtijd de kraamverzorgster om tips/adviezen vragen omtrent welke kolf ze eventueel aanraadt.

Terug
Bovenaan