Uitgerekend September 2019

Ja het gaat sinds gisteren weer een beetje de goede kant op maar ik merk wel dat ik er flinke tik van heb gekregen, zowel lichamelijk als emotioneel. Ik had al die tijd vertrouwen dat met de kleine man alles goed was maar toen ik werd ontslagen zei de gynaecoloog dat ze bij dit soort infecties je ook opnemen omdat ze bang zijn dat het weeën opwekt. Daar ben ik best wel van geschrokken. Gisteren ben ik voor het eerst buiten een wandelingetje gaan maken. De komende week blijf ik nog maar thuis van het werk om verder aan te sterken denk ik. Fijn dat jullie zo lief reageren. We krijgen als zwangere vrouw van alle kanten al genoeg advies maar ik wilde jullie hier toch graag even over waarschuwen!

Jeetje Zazousept dat lijkt me ook heel heftig!! Kan me voorstellen dat je daarvan moet bij komen, zowel fysiek als mentaal. Een paar dagen in het ziekenhuis verblijven is ook al niet niks!
Verstandig dat je komende week thuis blijft en ik zou daarna ook gewoon nog even rustig aan doen.
Dank voor de waarschuwing, ik wist ook helemaal niet dat je zo'n ontsteking kunt krijgen zonder pijn.
Sterkte en beterschap!!

Zazou wat heftig, beterschap de komende tijd. Ik had er eerder over gelezen en “advies” over gekregen inderdaad. Hopelijk knap je snel een beetje op! 
Hier gaat alles goed. Lekker loom en lui van de warmte. Verder geen klachten, wat bof ik toch, begin steeds meer te genieten van de kleine man. Kon gisteren zelfs filmen hoe hij in Mn buik schopt, het is al zo goed zichtbaar! 

Veel sterkte Zazou! Dat is even pittig (geweest)! 
Hier alles goed. Vind wel dat mijn buik al best groot is! En moet nog ruim 13 weken.. Het is al wel de derde, maar toch.. ? Kan ook zijn dat het een vertekend beeld is. Is alweer 9 jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was, dus misschien zit het in mijn hoofd en lijkt het opeens weer heel groot.
Ik voel de baby echt heel stevig nu met bewegingen. Soms aan 2 kanten van de buik tegelijk (soort uitrekken). Ik begin er steeds meer naar uit te kijken dat ze er straks is! In het begin lijkt het nog zo onwerkelijk. Maar nu wordt het steeds echter. Helemaal als ik naar mijn 2 oudste dochters kijk. Dan denk ik 'ja, ook zij (baby) wordt straks zo'n grote meid'.
De oudsten heb ik trouwens op de geboortekaartjes 'gezet'.. om alvast wat vooronderzoek te doen. Zijn jullie daar al mee bezig..?

Suikertest afgelopen vrijdag was wel ok. Ik heb het echt niet op naalden en bloedprikken dus 3x in 2 uur was even slikken. Het suikerdrankje was vies maar wel te doen. Ze schonk het in een plastic bekertje en moest 2 bekertjes drinken in 5 minuten. Daarna in een speciale wachtkamer met fijne stoelen een uur wachten toen opnieuw prikken, weer een uur wachten en opnieuw prikken. Nu wachten op de uitslag. Ik heb mezelf wel voorgenomen dat als het te hoog is ( en slechts een beetje boven max) ik eerst wil proberen iets aan te passen in de dagelijkse manier van eten, ik wil niet meteen insuline spuiten omdat ik echt panisch wordt van naalden. Ik hoor als het goed is deze week meer en anders hoor ik het wel bij mijn afspraak 11 juni, ik wacht het maar af. Verder gaat alles goed. Hitte ook goed doorstaan al kon ik wel minder lang in de zon zitten als eerst dus ook lekker in de schaduw gezeten en binnen de verkoeling opgezocht. Wel fijn dat we eindelijk wat beter weer hebben!

Ik ben weer bijgelezen, ik zag dat mijn berichtje van een tijdje terug nooit geplaatst is, er zal vast wat mis gegaan zijn. Wel lang geleden daardoor dus de hoogste tijd om even te reageren.
Fijn dat t nu beter gaat zazou en voor jou jlg dat het meeviel! Een vriendin van mij kon met haar voeding al veel doen! Ze moest wel een paar keer per dag in haar vinger prikken om het te checken...
Ik ben ondertussen 25 weken en de kleine voel ik nu wel elke dag bewegen en dat vind ik super fijn! Ik weet dat je het pas vanaf week 28 elke dag moet voelen dus dat ik niet moet schrikken als ik een dagje niks voel. Maar hopelijk gebeurt dat niet ;-)
Mijn vel staat af en toe ook op knappen, vooral ook als ik op mn zij lig in bed dat ik het goed voel. Ik hoop dat de strepen wegblijven maar als t genetisch bepaald is kan je er toch niks aan doen dus ik wacht het maar af..
Wij hebben zaterdag het kamertje en de kinderwagen besteld. Wij gaan ook voor een Dubatti ? haha voor de prijzen kun je beter snel wegrennen inderdaad! 
Liefs!

Zo..ook weer een berichtje van mij. Hier ook een steeds dikker wordend buikje. En ik geniet van de bewegende buik.
Geboortekaartjes zijn we ook mee bezig. Als het eerder komt hoeft het nog geen eigen kamer, maar een kaartje klaar hebben is dan wel fijn. De spullen voor de kamer worden in juli geleverd. 

Yeah, hier officieel in het derde trimester vandaag!
Aftellen is nu wel echt begonnen. Nog minder dan 6 weken werken en ben echt toe aan verlof merk ik. Bekkeninstabiliteit is no joke dus ben daar wel echt klaar mee. 
Verder alles goed, ventje groeit goed en is zeer beweeglijk. Ligt volgens de verloskundige naar beneden maar dit kan met dit termijn natuurlijk nog wisselen. Alles in huis is eigenlijk af dus alleen nog wat kleine dingetjes kopen. We hebben het kaartje ook geregeld en ga in mn verlof lekker enveloppen schrijven. 
Wel het plan wat betreft de geboorte flink gewijzigd in samenspraak met verloskundige. Het wordt hier in principe (als het kan) een thuisbevalling met bad. Dit zou voor mensen met bekkenklachten flink schelen qua pijn en herstel daarna dus dat heeft wel mijn voorkeur. Verder ben ik en is de baby voor nu helemaal gezond dus geen reden voor een ziekenhuisbevalling. Mocht het toch nodig zijn is het ziekenhuis op 8 minuten rijden.
Hopelijk blijft het een beetje deze temperatuur want die hitte van afgelopen zondag hoeft van mij niet zo ?

Terug
Bovenaan