Uitgerekend September 2019

Ik heb volgende week een gesprek met de kraamhulp. Ben nu 27 weken.  Ik heb ook erg last van Mn bekken en omdat mijn vriend bij de chiropraktor loopt, ben ik afgelopen woensdag ook maar eens geweest. En het mn bekken staat indd niet goed, of hoe je dat moet zeggen Haha.  En doordat Mn bekken niet goed staat, heb ik spanning in kaak opgebouwd. Door de pijn ook met lopen.  Volgende week weer terug komen en dan heeft ze een behandelplan..  

Weten jullie al hoe/wat/waar je wil bevallen? Ik zelf moet in het ziekenhuis bevallen. Zou graag een badbevalling willen. En mijn tweede optie is op de kruk. Wat ik wil kwa pijnstlling ben ik nog niet over uit.  Vind dat maar lastig.. 

Ik had mijn intake met de kraamzorg al met 16 weken om te kijken of er een klik was. Hier in Rotterdam zitten sommige dingen al overvol en ik wilde graag deze partij als kraamzorg. Ze komen met 34 weken nog even het kamertje bekijken.
Ik heb van een kennis de Medela freestyle kolf gekregen. Ik heb alleen de slangetjes, flesjes en aanlegstukken moeten aanschaffen. Was zo’n €60 kwijt dus heb het alvast in huis. Nu hopen dat het lukt en anders kan ik er vast iemand anders blij mee maken.
@Gebruiker10135122: ik heb een bevalbad aangevraagd bij mijn verloskundige. Ik wil dan of thuis bevallen in het bevalbad of in bad in het ziekenhuis. Dit in verband met flinke bekkenklachten. 

Hi Dames, 
Bedankt voor jullie antwoord. Ik ga dan ook misschien afwachten na me mijn bevalling. En dan kijken wat beter is. De Borstkolven zijn inderdaad erg duur beter dat je het van je kennis gehad hebt. Ik vind inderdaad wel zonde om zo 175 euro ervoor neer te leggen. En je weet niet eens of je het gaat gebruiken. 

Bedankt voor de reacties. Dan ga ik volgende week toch al even bellen voor de zekerheid (nu 27w). 
Voor wie borstvoeding wil geven raad ik aan iets van een voorlichting, consult of cursus te zoeken. Bij mij kwam dit toevallig op m’n pad en ben echt super veel te weten gekomen. (Ik had niet gedacht dat je zoveel te weten kón komen).
Voorbereiding is het halve werk:)
Veel dames zijn terughoudend of onzeker over bv. En dan geeft iedereen goedbedoelde afwijkende adviezen (kraamzorg, huisarts, consultatieb, vk etc). Daar worden we nóg onzekerder van. Er wordt vaak gezegd ‘als het lukt’. Terwijl het bijna niet voorkomt dat vrouwen te weinig melk hebben. Grootte v d borsten maakt bijv écht niet uit. Toch wordt dit vaak gezegd als ‘het niet lukte’. 
Er zijn HEEL veel redenen (en oplossingen) waarom er wat opstartproblemen kunnen zijn en kraamverzorgsters zijn geen lactatiekundigen. Gun jezelf, als je graag wil dat t ‘lukt’ een consult na de bevalling. Wordt vaak ook vergoed.
Gun jezelf ook tijd. Heel veel vrouwen schijnen na 2 weken te stoppen door problemen die verholpen hadden kunnen worden met de juiste tips. Aanleg technieken kunnen zorgen dat de baby de tepel (zelf!) vindt en op de juiste manier de melk binnenkrijgt. Zonder jou pijn te doen.
Ik deel dit omdat ik hoop dat vrouwen zichzelf sterken tegen al die informatiestromen die ons onzeker maken. Door betere voorbereiding en jezelf tijd en hulp te gunnen, gooi je misschien minder snel de handdoek in de ring. You can do this!
En als je kunstvoeding geeft, ook helemaal prima! No pressure, nul oordeel. Alleen maar liefde :)

Oh en vraag bij je kraamzorg of je een Borstkolf kan huren. Bij mij in de buurt zitten verschillende aanbieders die het verhuren. Zo kan je even testen wat voor jou werkt. Volgens mij betaal je dan idd alleen voor de slangetjes en opzetstukken zodat het hygiënisch is :) 
Volgens mij ga je idd pas na een maand ofzo kolven ivm speen/tepel verwarring. 

Hallo allemaal 
Hier inmiddels bijna 25w zwanger. En alles gaat nog steeds top. Voel de baby steeds meer en mijn vriend heeft het gister ook zien schoppen. Mn buik beweegt nu ook steeds meer door de schopjes wat ik zo leuk vind.
Wel werd ik afgelopen zondag even met mn neus op de feiten gedrukt dat zwanger zijn en verbouwen zwaar is. De kleine liet even weten dat het teveel was en heb dus die zondag de hele dag krom met buikpijn op de bank gelegen. Maar zeker van geleerd want heb deze week onwijs rustig aan gedaan en voel de kleine nu ook steeds meer door die rust momenten.
Gelukkig is het sloopwerk nu gedaan voor ons in het nieuwe huis, en gaan we nu beginnen met de opbouw, volgende week komt de stucadoor boven al. En als goed is dan nog maar week of 4/5 en dan is het af. Dus ruim voor de bevalling kunnen wij in ons nieuwe huis.
K krijg van me nicht een bijna nieuw bedje, en we hebben een inbouwkast op de baby kamer dus voor mij geld nu alleen nog een commode te scoren voor op de babykamer. Onze baby kamer wordt erg rustig met houtkleuren en voornamelijk diertjes. Dit omdat ik er helemaal weg van ben en ze bij zeeman een onwijs leuke serie hadden en lekker low budget. Dus daar heb ik ook al veel van kunnen scoren. (stiekem heb ik al best veel gekocht hoor) 
Verder heb ik al veel klein spul wat er allemaal bijhoord. Ook een leuke budget tip voor iedereen hier. Ze verkopen 3 soorten boxkleden van zeeman op bol.com voor 14.99. Ik krijg er een met me verjaardag van mn zussen met dieren erop (alles heb ik met dieren dus ben hier zo blij mee). 
Nou hier gaat dus alles goed, en neem ik op mijn tijd rust. De verbouwing laten we nu aan vakmannen over dus ook dat komt goed ???. 
Groetjes 

Eefje- leuk die pretecho! Wij gaan die ook over 1.5 week doen, ik ben dan 27 weken. Super veel zin om ons kleine meisje te zien!?
Ik kreeg afgelopen week een berichtje van iemand uit onze vriendengroep die een borstkolf had aangeschaft en die nu niet meer nodig heeft. Heeft die amper gebruikt en vroeg of ik die wilde. Weet even niet welk merk etc., maar het was er 1 die sterk door lache lactatie deskundigen werd aangeraden en goede reviews heeft. Dus dat is inmiddels geregeld.
Kraamzorg komt bij ons 2 maanden voor de uitgerekende datum, dus ergens half juli. Ze nemen contact met ons op, dus dat zie ik vanzelf wel.
Ons meisje wordt steeds krachtiger en de trapjes/schopjes worden echt hard nu!!? Af en toe ben ik nog wat onzeker of ik haar wel genoeg voel, maar op aanraden van de verloskundige ben ik een 'trappelkaart' bij gaan houden waarbij ik opschrijf wanneer en hoe vaak ik haar per dag heb gevoeld. Nu kom ik er achter dat dat echt meer dan voldoende is. Stelt me wel gerust ??
Ik ben nu bijna 26 weken. Wij zijn op moment op vakantie in Italië, heerlijk. Ik kom helemaal tot rust, wat mijn lichaam ook ten goede doet. Buik groeit echt als kool. Ben nog wel echt goed mobiel merk ik, kan nog zeker meerdere uren en vele kilometers door de stad slenteren en heb meerdere keren al wat torens beklommen van > 250 trappen. Echt heel blij mee, hopelijk zet dat zo door nog de komende weken alhoewel ik ook wel weet dat het wel minder gaat worden natuurlijk als mijn buik nog dikker wordt? Aan het einde van de dag wel duidelijk vermoeider, Maarja das ook niet zo raar ? Eten hier is trouwens matig: veel producten die ze rauw eten en veel op de kaart staat (ham, pasta's met rauwe eieren, kazen van rauwe melk, vlees dat niet goed doorbakken wordt, groenten / fruit dat niet gewassen wordt voor comsumptie). Ik als panische die absoluut geen risico wil lopen dus niet echt geweldig. Maarja dat overleven we wel ? 
Zo beetje lange update haha... Benieuwd hoe het verder met iedereen gaat!

Terug
Bovenaan