Uitgerekend September 2019

Hier weer behoorlijk druk geweest...
Afgelopen donderdag en vrijdag het kamertje leeggehaald,  maandag weer verder. Handig zo'n man die altijd werkt? Uiteindelijk komt het wel goed. We hebben de babykamer en kinderwagen nog staan van de jongste dus dat scheelt.
Qua kleertjes ook alles al in huis, de luiertas en kinderstoel zijn eigenlijk de enige dingen die we nog moeten halen. Eerst eens flink sparen voor die stoel.. maar dan lekker de baby ook aan tafel straks! Mijn jongste begon altijd te huilen in de box zodra wij aan tafel gingen, en dat heen en weer geloop heb ik dit keer geen zin in aangezien we een iets groter huis hebben nu.
Vanmiddag naar de verloskundige, ik zal dan wel horen wanneer de suikertest gepland word en hoe de baby ligt want voor mijn gevoel draait hij heel de dag rondjes haha 

Ik heb gister de suikertest gehad. Ik vond het meevallen. Drankje was niet lekker maar wel binnen te houden. Leuk om daarbij nog een keer een groeiecho te krijgen! Ons kindje is aan de kleine kant en ligt nu in stuit. Ze heeft gelukkig nog genoeg tijd om te draaien! Wat mijn beste vriend Google me niet weet te vertellen is of als je een hele kleine baby hebt, het alsnog heel lang kan worden later. Gewoon nieuwsgierig :) weet iemand van jullie dat?

Jeetje wat zijn jullie allemaal al ver met kopen. Ik heb op een paar kledingstukken en hydrofiel doeken etc. Alleen een stoeltje als grote aankopen gedaan. Van de lidl, standaard op hun site te bestellen.
Verder zitten wij in verbouwing met ons nieuw huis. Wat ong over 7 weken klaar is. Ik ben nu 24 weken zwanger dus tijd zat.. Wel willen wij binnekort alles gaan kopen. Maar het liefst in 1x. Gelukkig krijgen we de kinderwagen van mijn schoonouders  en krijgen we geld van mijn ouders. Dus geen nood qua geld. En ook heb ik nog helemaal niet de drang om echt alles te kopen.
Verder groei ik erg goed. En nogsteeds geen kwaaltje gehad. Wel teveel aan de verbouwing gedaan waardoor ik zondag krom lag van de buikpijn.. De kleine gaf dus goed aan dat het teveel was. Ook ligt te kleine vrij laag bij mij. En loopt het voor op de groei.. Ook voel ik het al goed en bijna dagelijks. Hopelijk mijn vriend binnekort ook een keer lijkt me zo leuk.
Succes iedereen nog met kamertje, kinderwagen en de rest uitzoeken en klaarzetten. Voor we het weten zijn de kleintjes er! 

De brief en informatie over het bloedprikken meegekregen, straks of morgen even een afspraak maken. Het drankje opzich zie ik niet eens zo tegenop, hoe hebben degene die al geprikt hebben het nuchter blijven ervaren?
Ik mag vanaf 10 uur 's avonds tot de laatste keer prikken niks eten... hebben ze wel door dat je met een zwangere vrouw te maken hebt?!

Haha, MamaPatty lullig hè van ze ? Die test lijkt er bij iedereen weer net iets anders uit te zien. Ik mocht na 12:00 uur niet meer eten maar ook niet drinken! Dus ook geen water 's nachts en tussendoor bij het testen. Dat vond ik het meest vervelend. Verder vond ik het prima te doen, neem iets hartigs om te ontbijten mee! 
Mijn vel zit verder nog prima maar begin nu wel echt last te hebben van maagzuur dat regelmatig z'n weg omhoog vindt.
Jeuj MariekeSept leuk weer zo'n mijlpaal. Ik merk dat ik weer een beetje per dag aan het aftellen ben. Een van mijn vriendinnen heeft een vroeggeboorte gehad in week 25 en een andere vriendin haar vliezen waren gebroken in week 25 en heeft daarna 6 weken plaat gelegen. Daardoor heb ik weer iets meer spanning, omdat ik vandaag ook 25 weken ben. (De kindjes zijn overigens totaal gezond.) Heb het idee als ik bij week 28 ben ik weer kan ontspannen :)
En LiekeSeptemberbaby, ik heb wel echt heel veel respect voor jou met je verbouwing en dat je er ook zo positief in staat! Fijn dat je gewoon nog veel kan doen ☺️ 
Ik moet zeggen dat ik zelf ook alles klaar en in huis heb. Alleen nog pyjama's en een muts haha. ?
Geboortekaartjes ga ik komende week maar eens doen. Al het aanbod vind ik een beetje afschrikwekkend maar ik vind het ook wel leuk. 
Ten slotte merk ik wel dat mijn borstkas iets breder lijkt te worden. Heb nog steeds dezelfde bh's aan (borsten nog hetzelfde), maar die lijken om mijn ribbenkast te klemmen. Meer hier ervaring mee?

Goed om te horen dat sommigen de insulinetest ook mee vinden vallen! 
En Marieke wat fijn die mijlpijl van het derde trimester. Gaat hard! Ik leef er zelf ook erg naar toe. Geen ervaringen in mijn directe omgeving met vroeggeboorte, maar op één of andere manier is dat nu een angst van mij. Ik heb ook veel buik en bandenpijn. Niets verontrustends of ook maar enigszins wat in de buurt komt van (voor) weeën, maar het zit gewoon in me hoofd en ik ben blij als ik straks wat weken verder ben. Soms kan ik het loslaten en soms zit het erg in me hoofd en tel ik dus ook de dagen af... Gekke ik?
Verder had ik gister bloed bij de ontlasting. Ook iets wat veel voorkomend is (blijkbaar...), maar ik schrok er ook wel weer ff van. 
Lieke ik vind het idd ook wel stoer hoor, ff een verbouwing nog tussendoor ? kan me voorstellen dat dat nu eerst prioriteit heeft en dan pas de babyspullen. Want man het is nog een beste berg.. Zelf ook niet veel haast met kopen. Maar nu begint er wel steeds meer binnen te druppelen. Dit weekend een begin maken met het kamertje. Heb er zin in dat onze ideeën daarvoor nu ook vorm krijgen ? 
Het geboortekaartje laten wij ontwerpen/ tekenen door onze zwager. Hij is crea en lijkt me erg leuk dat hij een rol heeft gehad in ons kaartje. En sowieso wordt het een orgineel kaartje. Ben benieuwd waar hij uiteindelijk mee komt? 
Verder geniet ik van ons bewegelijke meisje en nu ook van buitaf kunnen we genieten van haar bewegingen. Vind het nog steeds onwerkelijk, bijzonder en wonderlijk. 
Op TLC heb je trouwens op dinsdag om 20.30u Bevallen met... Ik moet elke keer toch even een traantje weg pinken bij elk bevallingsverhaal.
Ik ervaar niet dat mijn borstkast breder wordt. Maar mijn bh's voldoen eigenlijk al een tijdje niet meer? vind het nu alleen zo zonde om nieuwe bh's te kopen als mijn borsten nog meer gaan groeien. Dus ik stel het nog maar even uit. Ondertussen zorgt het voor hilariteit bij mij en me vriend. 

Hallo allemaal!  Ik ben nieuw. Ik was al wel even lid maar ben nog niet op het forum geweest. Maar leuk om jullie berichtjes te lezen (heb ze nog niet allemaal gelezen hoor haha). Zelf ben ik 4 sept uitgerekend van mijn eerste kindje. Een meisje. En ze is lekker druk in mn buik. Gisteren bij de verloskundige geweest en alles gaat goed. Wel weer even fijn om te horen. Vind een bevestiging altijd wel fijn.    

Volgende keer bij de verloskundige krijg ik een kinkhoest vaccinatie. Dan is Mn kindje vanaf de geboorte gelijk beschermt. Zijn er meer die dat doen? Het is vrij nieuw, geloof ik. 

Leuk om alle updates te lezen!
LadyJ: haha dat heb ik ook met de BH's. Ik ben inmiddels al twee keer naar een grotere maat gegaan maar doe gewoon vaak een wasje. Ben anders bang dat ik volgende week weer naar de winkel kan. Binnenkort ga ik ook maar alvast switchen naar voedingsbeha's zodat ik niet weer nieuwe normale hoef te kopen. Hopelijk lukt borstvoeding ook daadwerkelijk anders heb je die weer voor niets in huis gehaald ;-).
Wij hebben ook het kaartje laten ontwerpen. Iemand heeft voor ons een tekening gemaakt en ben zelf ontzettend blij met het resultaat. We hebben leuke kraft envelopjes erbij gehaald zodat het één mooi geheel wordt.
@Gebruiker: ik krijg volgende week de kinkhoest inenting. Heb het er vorige week ook over gehad met de VK en zelf nog wat één en ander gelezen. Ik vind het een prettig idee dat hij meteen beschermd is. 
Ik hoef gelukkig geen insulinetest te doen, niet meer eten na 22:00 lijkt mij echt niet te doen. Tegenwoordig iedere ochtend wakker met honger!

Terug
Bovenaan