Uitgerekend September 2019

Mijn jongens zijn 10 en 4.  Een heerlijk jongens gezin straks! 
De oudste kwam 3 dagen eerder en de jongste ruim 3 weken, dus dat word ook weer een verassing 

Spannend he! Vind het ook wel mooi. Deze wereld is zo gericht op controle en maakbaarheid en een zwangerschap vraagt zo om overgave en meestromen... 
Wij hebben straks juist een meidengezin met 3 dochters! ?

Zó leuk!! Het is allemaal weer erg spannend, ik merk wel dat deze zwangerschap iets meer van mijn lichaam vraagt.  
Ik ben na een dag met de kids echt op. Maar we weten waar we het voor doen dus dat komt ook wel weer goed! 
Hopelijk kan ik morgen verf gaan halen en krijgt het kamertje eindelijk een beetje vorm, het is nu nog best onwerkelijk (ondanks de enorme wervelwind in mijn buik haha) 
Straks als alles staat, heerlijk in alle rust ervan genieten?

Prilgelukseptember die brief kregen wij ook. Mijn collega zei dat ze dat bij haar ook 2x hadden gedaan, maar dat dat alleen maar indekken is. Ze zei als ik me onzeker opstel (haha) dan krijg ik gewoon de hele week dezelfde. Ze heeft me ook een naam gegeven..
We zien het wel!
ik heb sinds een week ofzo wel eens tintelende handen, bij alledaagse bezigheden. Kreeg ik vanochtend in de app de tip dat dat een symptoom van zwangerschapsvergiftiging kan zijn. Maak me niet al te veel zorgen, want de rest van de symptomen heb ik niet. Heeft iemand van jullie dat wel eens?
En nog iets leuks (denk ik), sinds gisteravond zijn de schopjes anders geworden. Lijkt minder spiertrekking en meer aanhoudend duwen, weten jullie wat ik bedoel? Dat ik mijn hand op mijn buik leg en ze haar voet er echt tegenaan drukt.. 

Minty,  die tintelingen in de vingers kan ook carpaal tunnel syndroom zijn,  zie je ook vaker tijdens een zwangerschap, gaat over het algeheel daarna ook weer weg. 

Bij mij veranderen de schopjes ook wat en voel ik echt de bewegingen langs mijn buikwand af gaan. Kan hier echt enorm van genieten, zo fijn al maakt het me soms ook onzeker wanneer onze kleine meid langer heel rustig is. 
Wij hebben gisteren de babykamer leeggeruimd, vandaag verf uitzoeken en muurstickers en volgende week komen de meubels.  Tot nu toe was ik nog weinig met de kamer bezig maar begin nu toch ineens die drang te krijgen om alles in te richten en klaar te maken! Kijk er zo naar uit al vind ik de tijd nog steeds enorm langzaam gaan!

Wat een leuke berichten weer! En wat gaat het hard he ineens... 
Is jullie kindje ook zo eigenwijs af en toe in jullie buik? Net zit ik lekker op de bank, voel schopjes en trillingen en roep mijn vriend erbij: en ze stopt ermee. Hij haalt zijn handen weg en ik zie mijn buik bewegen, als enige. Ik helemaal enthousiast want ik voel haar weer ook met mijn eigen handen maar zodra vriendlief zijn handen op mijn buik legt is ze weer weg ? 
Van de week hadden we een afspraak voor een 3D/4D echo, lag ze lekker met haar handjes en voetje voor haar gezicht.... dus over twee weekjes mogen we weer voor de herhaling. 

Haha jessie dat hebben mijn vriend en ik ook. Voel hem heeeeel veel maar zodra mijn vriend in de buurt komt stopt hij ermee. Nu al een mama’s kindje ;-)
Gaan jullie eigenlijk nog met vakantie allemaal? Ik twijfel heel erg, heb over 4 weken vakantie en wil eigenlijk graag nog weg met zn tweetjes maar omdat we richting de 30 weken dan gaan twijfel ik ook wat dan nog wel prettig is en wat niet. Iemand tips over wat nog wel haalbaar is bijv uit ervaring van vorige zwangerschappen? 

Grappig om te lezen over al die eigenwijze baby's. Hier nog zo een. Alleen in mijn geval schopt hij er op los bij mij en mijn man (mijn man kon m bij week 20 al voelen). Zodra mijn moeder, die nu voor het eerst oma wordt, probeert te voelen, blijft het stil. Ik vind het zelf wel heel grappig, mijn moeder niet haha.

Terug
Bovenaan