Uitgerekend September 2019

Juffielies Bij de vorige zwangerschap ben ik met 18 weken een week naar Limburg geweest, heel de vakantie was ik ziek dus dat was geen succes helaas .
Dit jaar hebben we besloten in de zomervakantie (om toch voor de jongens even op vakantie te zijn) een weekje naar Drenthe te gaan als ik 33 weken zwanger ben. Lijkt me op zich wel te doen, heerlijk uitrusten in de bossen en alles is op het vakantiepark zelf aanwezig zoals supermarkt, restaurantje etc. 
Op een uurtje afstand moet nog lukken, en in NL kan je vaak al snel ergens terecht als er iets gebeurt.. Veel verder zou ik rond die periode niet meer gaan persoonlijk. 

Bij mij is het juist andersom! Wanneer mijn man begint te praten of als hij z'n hand op mijn buik legt gaat ze opeens los, maar bij mij: ho maar! ?
Ze beweegt sinds 2 dagen wel minder (ben nu 26.4), vind het toch geen prettig idee... Weet niet zo goed wanneer de grens is om de vk te bellen! Ik ben vaak wel relaxed onder dit soort dingen, maar mijn gevaar is dat ik soms iets té relaxed ben.
Wij hebben trouwens nog stééds geen naam! Begin hem toch wel te knijpen, haha! Meer mensen daar last van?

Hier nog een eigenwijze baby. Ik voel hem heel vaak flink trappen, maar zodra mijn vriend in de buurt komt gebeurd er niks meer.
Wij hebben ook nog geen naam hoor Mirte. We twijfelen nog tussen 2 namen en kunnen echt niet kiezen tot nu toe haha. Heb je al wel een paar namen waar je tussen twijfelt?

mirtedebabyfabriek: ik herken je verhaal wel... 3 meiden in mijn omgeving hebben de afgelopen twee weken al aan een monitor gelegen omdat ze de baby wat minder voelde. Bij mij slaat dan gelijk de stress toe en voel ik spontaan de baby wat minder. Of misschien lijkt het maar zo... Net op het moment dat ik denk: ik bel de vk gewoon begint ze weer te bewegen. 
Volgens mij hoef je tot de 28 weken (dit weet ik niet zeker) je baby niet dagelijks te voelen. Maar ergens las ik dat 10-15 bewegingen per keer als "normaal" wordt gezien, dus dat vind ik dan ook wel handig om erbij te houden.
Merk je dat je baby rustiger is als je drukker bent? Of andersom? Want dat schijnt er ook nog wel mee te maken te hebben...

Zo hier ook weer een berichtje van mij. Wel alles meegelezen.
Net weer bij de vk geweest en hartje geluisterd. Ziet er tot nu toe allemaal goed uit. Ook ik ben een lucky one die de suikertest mag doen in het ziekenhuis. Niet omdat ze denken dat ik suiker heb, maar jawel omdat ik een halfbloedje ben. Mijn vader komt uit de Filipijnen en in Azië schijnt diabetes een volksziekte te zijn. Dus uit voorzorg laten ze je dan de test doen. 
Verder weer het hartje geluisterd en kijk ik uit naar onze vakantie over 2 weken. Lekker samen 11 dagen naar Griekenland, heerlijk!
Ook is ze net zo eigenwijs als de meeste baby’s. Ik voel haar getrappel maar zodra m’n man zn hand op mn buik legt stopt ze. Tot afgelopen vrijdag! Toen heeft hij d’r voor het eerst gevoeld! ?

Leuk al die actieve baby's! Die van ons is sinds 1-2 weken echt heel erg druk. Ik ben vandaag 29 weken dus dat klopt ook wel. Ik word er soms nu zelfs 's nachts wakker van en verbaas me er soms over of hij niet wat meer slaap nodig heeft ;-)!
Als ik mijn vriend door werk de hele dag niet heb gezien en ik hoor zijn stem weer voor het eerst na een paar uur laat onze zoon het ook even meteen weten dat hij zijn vader heeft gemist. Ik vind die momenten echt geweldig.
Hier geen vakantieplannen. Past even niet meer. Mijn vriend heeft nog wel een sportwedstrijd in België in augustus (2,5 week voor uitgerekende datum). Ik ga in principe mee (inclusief twee overnachtingen) maar ik vind het wel echt heel spannend om met 37 weken nog weg te gaan...

Mamapatty: veel plezier met het kamertje verven en inrichten! En alle anderen natuurlijk ook! Gisteren heeft mijn zwager het wiegje gebracht dat wij mogen lenen en naast ons bed komt. Ik ga vandaag weer verder met de kamers en opruimen ed. ?
Wij zitten eraan te denken ook nog een weekje/midweekje weg te gaan als ik 34 weken zwanger ben. Wel gewoon in Nederland, nog even eruit met ons gezin. Geen ervaring met naar het buitenland met deze termijn. Bij de jongste zijn we met 27-28 weken nog naar Tenerife geweest.
Onze baby ook erg eigenwijs. Meestal compleet rustig wanneer man of kids hun handen plaatsen. Ik geloof wel dat ze verschillende soorten energie kunnen aanvoelen (dus weten 'dit is iemand anders'). Denk daarom ook dat het zo goed is na de bevalling veel fysiek contact te hebben omdat ze de energie van de moeder zo goed kennen en (dat) feilloos aanvoelen. Je bent toch nog een soort eenheid de eerste tijd. Daarom denk ik ook dat hoe jij je voelt na de bevalling zo van invloed kan zijn op de baby. Vanwege die sterke verbondenheid.

Haha Jessie-x- bij ons precies hetzelfde! Dan is ze mega actief en zeg ik tegen mijn vriend 'ja kom nu moet je voelen!!' En dan stopt ze er natuurlijk net mee ? Terwijl ik het al een aantal weken zelf goed van de buitenkant ook kan voelen (ben nu 26w1d). Het is nog geen ritme kind haha, de ene keer is ze 's nachts mega actief, dan weer 's ochtends etc. Over de hele dag door voel ik haar wel regelmatig schoppen. Ze doet vooral waar ze zelf zin in heeft ? Sinds een week houd ik bij hoeveel ik haar voel, is toch over de hele dag heen zeker 20-30 bewegingen (los van elkaar). Lijkt me genoeg toch ?
Wij hadden juist met 17 weken al een naam Majom? Ook wel heel vroeg haha. Met 16 weken wisten we het geslacht en toen hadden we al 3 meisjesnamen die we beide erg leuk vonden. Een paar dagen later zei mijn vriend ineens 'ja dit is echt de leukste naam hoor, die vind ik echt zó leuk'. En dat was ook mijn favoriet haha, is ook een naam die ik eigenlijk al jaaaaaren heel leuk vind. Dus helemaal top dat hij dat ook vindt haha, was snel beslist. We zeggen nu de naam ook steeds vaker, ik zei al we moeten opletten dat we het niet per ongeluk zeggen in de buurt van anderen ?
Hoe voelen jullie je verder mentaal? Ik merk dat die hele zwangerschap me best wel kwetsbaar maakt.. vannacht werd ik ineens misselijk wakker en kreeg ik last van diarree, dan ben ik gelijk zó bang dat ik 1 of andere (schadelijke) bacterie heb opgelopen. Gelukkig nu geen klachten meer, maar bij het minste of geringste klachtje (zoals dit, of bijv buikpijn, rugpijn etc.) ben ik bang dat het schadelijk is voor mijn kleintje?‍♂️

Terug
Bovenaan