Uitgerekend September 2019

@Mientjeeee  ik heb precies het zelfde. Sinds eergister avond zijn m’n darmen op hol geslagen en aan de diaree.  Ik kan mezelf altijd lekker gek maken dus heb al van alles in m’n hoofd gehaald. Verder voel ik niet ziek of naar. Alleen m’n darmen..  
Verder is ze heel druk in mijn buik. Ben nu 28weken.  Het zijn niet echt schokken meer wat ik voel maar echt bewegen. Wat een heel mooi gevoel is maar jeetje, wat is ze actief!    Zijn er meer actieve baby’? ? 

EEefje- Dankjewel! De eerste laag wit zit erop, maar de kamer was ooit paars.. daar heeft de vorige bewoner vlaagjes wit overheen gesmeerd,  maar het paars blijft erdoor komen dus dat valt even tegen. Maar we denken in oplossingen dus dat komt ook wel weer goed !!

Hier ook een erg actieve baby, al 2 dagen vanaf 5 uur 's morgens tot half 12 's avonds gaat ie bijna non stop door met karate? en echt flinke trappen ook haha 

@Mientjeee ik herken dat wel, snel bezorgd zijn en eigenlijk niet gerust te stellen! Als ik dan het hartje heb gehoord heb oid kan ik eigenlijk de volgende dag weer bezorgd zijn, dus ik probeer het nu maar een beetje te negeren.
Bij mij zijn de bewegingen erg wisselend, soms de hele dag door, soms dat ik pas 's middags een trapjes voel. Vooralsnog bij mij geen reden tot bezorgdheid en zeker als ik hier jullie reacties zo lees denk ik, het zal wel goed zijn :) Ik ben nu 26 weken.
Verder hebben wij op de valreep besloten toch maar te gaan trouwen vóór de geboorte. Ben nu aan het rondbellen naar gemeentes waar er nog plek is en heb waarschijnlijk een mooie locatie gevonden in Juli ? Wij hebben verder helemaal niets geregeld (qua notariële contracten) en vind het toch wel fijn als alles vanaf geboorte goed zit. Het zal de zwangerschaps-stress wel zijn dat ik niet meer kan wachten, haha.
Voor ons dus een puur administratieve motivatie, hoewel mijn vriend me al 7 jaar geleden gevraagd heeft. Het is er gewoon nooit van gekomen, we hebben er niet zoveel mee maar ik vind het nu toch wel leuk nu we een gezinnetje worden.
En dan ja, gelijk maar een week vakantie d'r achteraan, maar wel in Nederland. 
Met 28 weken vlieg ik naar Engeland voor een bruiloft maar dat vind ik eigenlijk al een beetje spannend, niet prettig om in het buitenland te zijn, maar goed ik wil die bruiloft ook niet missen :)
Succes met inrichten allemaal!

Leuke berichtjes weer om bij te lezen☺️ 
Hier ook zo een kindje wat zodra vaders erbij kwam stopte met bewegen. Sinds vorige week dan. Toen gaf ze hem schop tegen zijn hoofd toen hij op mijn buik lag? sindsdien is het ijs gebroken en niet meer verlegen haha. Maar heel wat weken vooraf stopte zij abrupt als hij zijn hand op mijn buik lag. 
Wij hebben dit weekend een begin met het kamertje gemaakt. Mega trouwens op onze eigen bos foto die was hebben laten uitprinten als fotobehang? ik moet soms lachen want ons kamertje heeft afgezien van een ledikant en commode straks, niets weg van een babykamer of meisjes kamer? maar we zijn allebei wel heel enthousiast over ons bos kamertje? 
Bij mijn nekt de slapeloosheid mij soms echt enorm. Soms voel ik me gewoon een soort van slaapdronken en dizzy. Daarom ben ik wel blij dat ik nog steeds 50% ziek gemeld sta op werk. Zo kan ik toch op tijd en wat meer rust pakken wanneer dat nodig is. Ik voel me daar ook goed bij en voor het eerst in me leven luister ik eindelijk eens een keer naar de grenzen die me lichaam aangeeft. En vanuit werk ook ontzettend veel begrip en medewerking. Dus dat maakt het helemaal ontspannen? 
Mentaal heb ik soms zo mijn angstige buien. Sinds ze de keer bij de 20 weken echo hebben benoemd dat er een kleine kans is op vroeggeboorte raak ik dus een beetje van de rel wanneer ik last van buik en rugpijn krijg. Echt heel vervelend want op dat moment kan ik het ook lastig relativeren dat dat ook normale klachten zijn bij een zwangerschap. Ik probeer maar te accepteren dat dat iets is wat bij mij hoort en dat er nu gewoon volle bak aan hormonen mee spelen die soms met je aan de haal gaan. En naast dat zwanger zijn een mooie periode is, is het ook gewoon spannend. En soms dan jank ik ook gewoon een potje hoor, lucht erg op? en ik sluit daarna altijd af met chocola hahaha. 
Wij gaan met 36 weken nog een weekendje weg met vrienden. Maar dat is maar een uurtje van huis. Dat durf ik wel aan. Lijkt me heerlijk in me verlof periode nog ff er tussenuit. Maar wel in de buurt. 
Thnx voor de tip van de box kleden. Die zijn leuk en idd mooi prijsje? 
En qua bewegelijkheid: elke avond als ik wil gaan slapen en 's nachts ook last mevrouw een vrij heftige speelkwartiertjes in? dan denk ik 'echt, serieus nu?' Overdag is het wisselend maar wel met enige regelmaat laat ze even wat van zich horen/ voelen. 
Hoe is het met Anemoontje en Lisapisa?

En leuk minni nog even een bruiloftsfeestje voor jullie! Veel plezier met de voorbereidingen en straks met het feestje zelf!?

Zoooo weer veel leuke verhalen hier de afgelopen dagen! Ik zal ook even een update geven. 

Vanmorgen weer voor controle in het ziekenhuis geweest. Suiker uitslag was niet goed. Na 2 uur wel maar de nuchtere suiker was iets te hoog en die na 1 uur ook. Ik krijg nu een afspraak voor een uitleg over een thuis prikker want ik moet 2 dagen in de week een dagcurve bij gaan houden. Nuchter prikken, prikken na het ontbijt, de lunch en het avondeten. Omdat de waarde maar een klein beetje verhoogd was krijg ik eerst gewoon een advies gesprek met een dietiste over het spreiden van koolhydraten over de dag en een uitleg over dagcurves. Als dat goed gaat hoef ik geen medicijnen te nemen of insuline te spuiten dus daar ben ik wel heel blij mee. De verloskundige benadrukte dat ik niet minder kcal moet gaan eten. ben namelijk sinds de vorige keer weer 1,6 kilo afgevallen en zit nu dus met 25 weken 6 kilo onder mijn eerste weeg gewicht van 11 weken. Niks om me zorgen over te maken maar we houden het wel in de gaten. Ook niet heel veel vruchtwater wat een teken is van zwdiabetes dus weinig symptomen. Ik vind dat drankje ook wel beetje vertekend beeld geven aangezien je normaal nooit zoveel suiker ineens eet of drinkt en dan 2 uur stil zit en geen water drinkt maar ok.
Vrijdag komen onze meubeltjes en de wagen wat ik echt SUPER leuk vind en dan wordt alles ook meteen in elkaar gezet dus dan krijgt het kamertje meteen een hele andere uitstraling. 
Nu nog 2 weken werken. Of nouja deze week nog 3 dagen en volgende week nog 3 dagen en dan lekker 2 weken vakantie waarvan we 1 weekje naar Valkenburg gaan, lekker in een luxe huisje en hopelijk veel zwemmen en lekker terrassjes doen. Zin in! Daarna wordt het echt aftellen naar mijn verlof want ik hoef dan nog maar 6 weekjes te werken aaaaaah.
De baby voel ik ook steeds duidelijker, vooral als ik lekker op de bank zit of op bed lig. Ik kan hem helaas nog niet door de buik heen voelen. Te veel tussen de buitenkant en de baby ;-)

Wat een gezellige berichtjes allemaal. Leuk om over alle actieve kindjes te lezen. Hier doet hij daar ook goed aan mee. Vorige week vrijdag was ik gevallen op straat (je wordt er blijkbaar ook al niet handiger of eleganter van, van zo’n zwangerschap ?) en dan is het toch wel fijn als hij zich de dagen daarna goed laat ‘horen’. 
Morgen ga ik voor het eerst weer werken na mijn ziekenhuisopname. Ik dacht dat ik het behoorlijk ver had uitgesteld maar nu het zover is zie ik er enorm tegenop en lijkt de tijd opeens heel snel gegaan. Begin nu al af te tellen naar mijn verlof maar dat duurt nog zó lang! 

wow wat is er veel geschreven! Kan het bijna niet bijhouden Haha.
Ik ben ook echt aan het aftellen, ben echt zo moe na het werk en heb gespannen buiken niet normaal. Ik ben super dankbaar dat ik nog maar zo’n 3.5e week hoef. Begrijp niet hoe anderen dat doen. Moet dan nog wel het een en ander administratief doen maar gelukkig niet 30 6-jarige kinderen meer, ze trekken me echt leeg ;-).
Net is de kraamhulp geweest voor een intake. Heb er een goed gevoel bij. Ze kwam zo vroeg ivm vakantieperiode dus vandaar dat ze nu al kwam i.p.v. rond 30 weken. 
Succes morgen weer zazou! 

Terug
Bovenaan