Uitgerekend September 2019

Ik denk dat teveel bewegen niet erg is. Beter lekker bewegen dan dat het stil is☺️ Misschien doet je baby dat welk elke nacht en word je er nu pas wakker van ;) Maar snap dat je erover nadenkt, is niet mutsen hoor.  We kunnen als we zwanger zijn gewoon over alles nadenken he?
Ik kan juist piekeren over te weinig bewegen. Ze beweegt wel, alleen dit weekend meer dan nu. Nu is het 3 keer achter elkaar, van het weekend kon ik het niet eens tellen als ze begon met trappen. Maarja er zit dus nog niet echt een patroon in dus probeer maar te denken dat zo lang ze beweegt het iig goed is haha! 
Mentaal vind ik zwanger zijn ook best pittig. Heb toch wel piekerdagen, ben zo bang dat ze opeens stopt met leven. Ben voor dit piekeren ook naar de poh-ggz gegaan, maar die zei dat het normale zwangerschaps onzekerheden zijn. Maar ik heb dan echt het gevoel dat ik er te weinig van geniet, vooral omdat iedereen waarmee ik het piekeren bespreek ook zegt: gewoon genieten.. gelukkig geniet ik ook zeker van het getrappel en babykamer klaar maken. Alleen vind ik het ook super spannend allemaal! 

@liesforum : is het je eerste kindje?  Bij mij wel, misschien daarom al dat gepieker. Doe ik het wel goed? Doet zij het wel goed? Word ik een goede moeder? Enzovoort enzovoort 

Ja voor mij ook eerste kindje! En die vragen kan ik mijzelf ook allemaal stellen? Stiekem wel fijn dat ik niet de enige ben. Als ik het aan ex zwangere vraag lijken ze het te zijn vergeten dat het ook spannend is een zwangerschap! 

LadyJ wat leuk dat je aan ons denkt! Ik lees nog wel mee, maar er wordt behoorlijk geschreven.
Inmiddels voel ik onze kleine meid ook goed dat is zo fijn. De laatste controle zag er ‘goed’ uit het hartje lijkt weer iets naar links te gaan, maar de echte veranderingen (als die plaatsvinden) is vanaf week 30. We worden nu voorbereid door de kinderchirurg op eventuele operaties etc. Dit zijn geen leuke gesprekken want ze moeten helaas alles melden. Het zal een eerst zwaar jaar worden, maar daarna hopelijk zorgelozer met een gezonde meid en wellicht een stukje long minder. 
Mis wel echt een verloskundige/gyuenecoloog val overal tussen wal en schip qua ziekenhuizen etc. Dus lees hier vaak wel tips mee of wat er bij jullie gezegd wordt. We zijn druk met het kamertje bezig dus dat geeft ook weer positieve energie!:) 

Even een vraagje. Hoe gaat het bij jullie met werken? Zijn jullie al minder uren gaan werken of werken jullie nog je volledige uren. Ik merk dat het bij nu steeds zwaarder wordt en mn buik echt een groeispurt maakt. Deze week bij 25+2 mijn baarmoeder 25 cm, waar eerst 17cm met 21+2.

Wauw wat een verhalen allemaal weer. Maar zo leuk om te lezen. 
Bij ons gaat de verbouwing goed, en zijn we na 2 weken slopen het huis weer aan het opbouwen. Met nieuw electra, riolering   vaste trap badkamer keuken wordt het straks weer een paleisje. Volgende week komen de stucadoors al dus dan is het besef dat het huis weer een woonhuis wordt vast weer terug. Want nu is het een bouwval ?.
Zaterdag gaan we nieuwe vloeren en de kinderkamer uitzoeken. Ik ben nu 25w en 1d dus dat mag wel vind ik. Ook gaan we de kinderwagen reserveren, maar mijn schoonmoeder betaald dus die wilde graag mee wat ik ook wel goed snap.
De baby voel ik voornamelijk als ik rust heb, dus vooral voor het slapen. Wat best irritant is als je wilt gaan slapen, en dan het kindje voelt dus geniet van de schopjes en het zo weer een paar minuten later is voor je weer in slaap valt. Hahaha. Mijn vriend heeft ons kindje nog niet gevoeld. Maar wel zien schoppen door middel van een pasje op mn buik te leggen. Hij vond het geweldig!
Nu hebben we alleen een probleem, door mijn hormonen ben ik gaan twijfelen aan ons meisjes naam. We hebben er nu 2 die we erg mooi vinden en gaan dus binnekort beslissen. Voor nu laten we het zo omdat ik misschien nog van gedachte verander. Mijn vriend vind ook beide namen mooi dus hem zal het weinig uitmaken. Onze jongens naam is wel al zeker.
Verder gaat het goed met me. Maar merk inderdaad dat het steeds al zwaarder wordt. Ik werk als gastouder bij 2 gezinnen thuis. 1 gezin met een jongens tweeling. En een gezin met een meisje en 2 jongens. Ik ben echt gesloopt na die dagen en heb dus besloten om 31 juli bij de 2ling te stoppen. Deze gaan ook verhuizen dus heeft het 2 redenen dat ik zo vroeg stop. Bij het andere gezin is me laatste dag 15 augustus. Dat is wel gewoon 6 weken van te voren. Wat ook aangeraden wordt in dit vak. Ook begin ik bij hen pas weer 7januari ipv half december. Dit ivm de feestdagen. Wat hun fijner vinden voor mij maar ook hunzelf omdat ik anders 2 weken werk en dan weer 2 weken vrij ben ivm feestdagen.. Dus lekker lang verlof.
Ik vind wel dat de zwangerschap onwijs snel gaat. Ondanks ik echt geniet van de schopjes en bewegingen. Ben ik zo benieuwd naar het kindje. Wat het geslacht zal zijn. Op wie het lijkt qua uiterlijk en karakter. En überhaupt hoe het eruit ziet. Zoo spannend allemaal!
Vakantie zit er voor ons niet meer in. Maar in ons nieuwe huis straks genieten zal ook als vakantie voelen nadat we ong 10weken bij mijn ouders gewoond hebben ?

@Majom: ik werk op dit moment nog wel fulltime maar minder uur per dag, ik ga om 15:00 uur naar huis. Ik heb zelf bekkeninstabiliteit dus zit gedeeltelijk in de ziektewet. Hopelijk kan ik dit nog 4 weken volhouden (ik ga met 34 weken met verlof, is ook verplicht als je gedeeltelijk of geheel in de ziektewet zit) maar ik denk zomaar dat het binnenkort nog wat minder wordt. Teveel pijn overdag om het vol te houden. 
Verder voel ik me lichamelijk wel goed maar dit gooit een beetje roet in het eten ;-). Fysiek wordt het wel zwaarder nu de baby flink groeit en voor mijn gevoel vrij laag ligt. Merk dat wandelen echt niet meer op hetzelfde tempo gaat. Ben regelmatig mijn vriend kwijt als hij even vergeet zich aan mijn tempo aan te passen!

Terug
Bovenaan