Uitgerekend September 2019

Goedemiddag allemaal,
het is nog een beetje onwerkelijk dat dit mij nu ook echt is overkomen, maar ik ben ZWANGER!! (Omg dat woord ? met ik ben ervoor) en mag mij hier dus melden. 
Na het testen een week te hebben uitgesteld had ik vanochtend een knaltest! Ik wist even niet waar ik het had ❤️ ik had geeneens tijd om te bedenken welke streepjes ik moest zoeken. Volgens de apps is 19-9-2019 mijn uitgerekende datum, DOE IK HET VOOR! 
Maar nu heb ik jullie nodig, want buiten dat ik echt 0 idee heb van wat er komen gaat, ben ik ook nog eens een ontzettende kletskous.. geheimen bewaren is niet mijn sterkste kant laten we maar zeggen. Dus dat worden een paar lastige weken ??
anyway, hello! ❤️

Hoi hoi,
Ik herken ook het lege maag-gevoel en denk ook dat ik meer aan het verbranden ben. Mijn lichaam lijkt om meer energie te vragen waarvan veel naar het proces van zwanger zijn gaat. Als ik niet op tijd iets eet krijg ik kokhalsgevoel (bah) en voel ook mijn bloedsuikerspiegel dalen waardoor ik me beetje licht voel. Dat zijn dingen waarop ik even let nu. Ik probeer ook afentoe overdag extra slaap te pakken. Ik ben ZZP'er en werk ook standaard enkele avonden, dus ik probeer het wat te compenseren en rust te bewaken.
Ben nu 6w+3dgn en heb 1 februari de echo met 8 wk+6dgn. Anderhalve week later de intake en dan komt de termijnecho er kort achteraan.
Onze dochters weten het nog niet (vroeg iemand naar dacht ik), die vertellen we het na de eerste echo. Familie of meteen na 1e echo, of nog twee weken wachten als blijkt dat we de termijnecho net voor groot verjaardagsweekend hebben waarbij we iedereen zien van beide kanten (en iets meer zekerheid hebben). Even kijken hoe dat uitkomt.
Eerst kijken of alles goed gaat nu en of embryo zich goed ontwikkelt. Vind het wel weer gek idee dat daar binnen 'iets' zit.. dat groeit.. met waarschijnlijk inmiddels kloppend hartje.. ?
Groet,
Eef

Minty van harte! Bijzondere tijd!
En ook de anderen die erbij zijn gekomen. Ik heb (nog) moeite alle namen te onthouden en iedereen uit elkaar te houden. Ik klets overigens bewust niet mee op Facebook, ben juist hier vanwege de anonimiteit en het gewoon kunnen delen. Misschien als we allemaal wat verder zijn over poosje opnieuw voorstelrondje..? ?
Groet,
Eef

Ik heb sinds een week soort van lichte ongesteldheidskrampjes gedurende de dag en knorrende ? darmen, gisteren roze spotting minimaal en vanochtend lichtbruin. Ik lees overal dat dit normaal kan zijn, maar heeft er nog iemand toevallig last van? 
Wat een onzekere tijd. ?
vandaag krijg ik te horen wanneer ik langs mag komen bij de vk... 

Hallo dames,
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Spannend allemaal!!
ik dacht afgelopen weekend ongesteld moeten zijn geworden maar bleef uit. Getwijfeld of ik miest gaan testen maar wachte het toch nog even af. Na twee dagen helemaal geen spoor meer van een aankomende menstruatie vanochtend toch maar gerest en vrijwel direct was er ren duidelijke tweede steep te zien ? onze 3e zwangerschap is een feit ? blijkt alleen, na wat rekenen, dat ik al een week eerder mijn menstruatie had moeten hebben ? ik gooi het maar op de drukte van de feestdagen ?
vind het nu nog spannender dan bij de andere twee..
Gelukkig nog niet last van kwaaltjes behalve de steken in de onderbuik die ik nu twee keer gehad heb maar komt me bekent voor. Jullie hopelijk ook (nog) geen last van vervelende kwaaltjes?
Liefs

Hoi 404299,
gefeliciteerd!
Hier ook zwanger van de derde.. :)
Bij mij zit redelijk wat leeftijd (t.z.t bijna 11 en 9 jaar) tussen de oudste 2 en dit kindje (overigens wel dezelfde vader allemaal, niet dat dat iets uitmaakt, maar even qua beeld van mijn gezin). Hoe is het leeftijdsverschil bij jullie?
Heb een klein beetje kwaaltjes (moe, bij lege maag kokhalsgevoel, maag snel leeg). Ik weet nog dat ik me vanaf een week of 15/16 bij de vorige twee zwangerschappen heel fit en mezelf voelde (toen de ergste vermoeidheid voorbij was). Ik hoop dat dat deze keer ook zo mag zijn!
Groetjes,
Eef

Hoi allemaal,
Ik had mezelf al voorgesteld pas, maar nu weer nieuwe ontwikkelingen. Vind het erg fijn om al jullie verhalen te lezen en ook al is het niet fijn voor degene die er ook last van hebben, maar ben blij dat ik niet de enige ben die onzeker is over vanalles. 
Ik ben eigenlijk benieuwd of er al iemand binnen de groep is die al een echo heeft gehad of die zeer binnenkort heeft? Kan alle data niet onthouden in alle berichten...
Vanmorgen had ik een controle uitstrijkje na een half jaar, omdat ik een onrustig uitstrijkje had de vorige keer. Dit was bij de gynaecoloog. Toen ik hem vertelde dat ik zwanger ben, heeft hij ook gelijk een (snelle) echo gemaakt. Ik dacht dat ik rond de 6 weken zat, alleen was op de echo wel duidelijk een zwangerschap in de baarmoeder te zien, maar nog geen duidelijk vruchtje. De gynaecoloog vond dit niet raar in zo’n vroeg stadium. 
Daarna de verloskundige gebeld en zij verwacht dat ik korter zwanger ben. Zo tussen de 4 en 5 weken, aangezien ik hiervoor een miskraam heb gehad, denkt zij dat mijn cyclus langer is geweest. Dat verklaart volgens haar ook de echo. Nu heb ik over 2 weken een nieuwe echo, aangezien ze dan verwacht meer te kunnen zien. Vind het allemaal erg spannend, vooral door de eerdere miskraam. Het voelt voor de rest allemaal goed, duidelijke zwangerschapskwaaltjes en ook geen bloedverlies oid gehad. 
Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met echo’s voor degene die al eerder zwanger zijn geweest en naar degene die nu de 1e echo ook vrij vroeg hebben. 
Groetjes 

Leuk om alle verhalen te lezen.. 
Ook fijn om te lezen dat er meer dames last hebben van krampjes..
Vorige zwangerschap geen last van gehad.. dus nu dan wel een beetje onzeker over.. 
Laat het maar snel 15 februari zijn! Haha.. 
@Eefje, ik heb al een zoontje, wordt eind maart 2 jaar!.. 

Terug
Bovenaan