Uitgerekend September 2019

Bedankt voor alle leuke reacties! Siem is nu 2,5 dag oud en het is zo genieten. Tevreden ventje alleen last van wat krampjes (waarschijnlijk wat vruchtwater op tijdens de bevalling). Alles gaat goed en verbaas me dat je zelf ook best snel weer hersteld. Hier is nu stuwing begonnen en dat is wel even een ding ?. O, en melk lekken tijdens de zwangerschap is zeker geen noodzaak voor borstvoeding. Ik heb niet gelekt en het voeden gaat super!
Voor iedereen die bijna aan de beurt is succes! Het is echt waar wat ze zeggen: je vergeet het lange wachten en de pijn van de weeën / bevalling direct! 
Misschien nog tips waar jullie wat aan hebben (iedereen is anders dus wellicht heb je er niets aan maar toch):
- ik heb werkelijk niets van mn vluchttas gebruikt behalve labello (echt een must have en ik heb nooit droge lippen), een schone set kleren voor mezelf en een setje voor de baby. 
- houd je niet teveel vast aan je bevalplan. Ik had natuurlijk een voorkeur maar je weet pas wat je echt wilt als het zo ver is. Je hebt echt geen zin in discussies over eventuele pijnmedicatie dus ik was blij dit ook met mijn vriend te hebben besproken dat als ik van mn plan af wilde dat hij direct zou luisteren
- als je het wilt, vraag of ze je placenta laten zien en wat uitleg willen geven. Ik vond het echt fascinerend (en een tikkeltje alienachtig ?) om te zien hoe onze kleine man 9 maanden heeft geleefd door de placenta
- zorg de eerste dag dat het geen gekkenhuis is qua directe familie die langskomt. Omdat wij vroeg in de ochtend thuis kwamen is én mijn familie (ochtend) én de familie van mijn vriend (‘s avonds) geweest. Dit was way too much en daardoor was Siem ook heel onrustig. Wij hebben nu gister en vandaag bijna geen bezoek (gister mijn ouders en vandaag hele goede vrienden een half uurtje) en het loopt daardoor veel beter!
Ik probeer morgen even een update van de septembertabel te plaatsen!

Mooie tips MariekeSep.
Ik ben nu 39+5, en heb echt een ongeduldige sip dag. Ik zit al vanaf week 31 thuis en alles is echt al 100 keer schoongemaakt en opgeruimd. Ik begin me echt te vervelen. Ik check dit forum zo'n 20 keer per dag. 
Morgen is mijn man vrij, dus daar ben ik wel heel blij mee. Even wat afleiding. Maar eigenlijk hoop ik dat de kleine man zich gewoon meldt. 

Dank voor de tips marieke! Grappig ik dacht ook labello dat heb ik zo niet nodig nooit droge lippen. Gister toch op de valreep maar war gekocht en in mn tas gedaan haha.

geniet er van! En inderdaad goed afstemmen qua visite. Kleintje staat nu voorop en je herstel:)

Leuk dat je ons even update MariekeSept! Fijn dat je zo lekker aan het genieten bent en bedankt voor de tips? 
Ik ben een weekendje weg geweest met vrienden. Was een aangename afleiding alleen jammer dat de maagzuur zo opspeelt dat alles wat ik eet er ook weer uit komt
 Geeft toch wel een klein smetje. Maar verder lekker kunnen chillen

Hier wat opstartprobleempjes qua borstvoeding. Nu geef ik borstvoeding, kolf ik en geven we wat kunstvoeding bij totdat het helemaal goed op gang is. Verder top ventje die graag van slapen houdt haha. 
Hydrofiele doeken gaan er ook hard doorheen. Zou er zeker richting de 15/20 in huis hebben als advies. Verder het wachten... probeer een schema te maken qua wandelen etc. Is er nog enige regelmaat. :) puzzelen vond ik erg goede tijdsbesteding 

LadyJ ik ben er ook helemaal klaar mee met die maagzuur en misselijkheid. Zit nu weer kaarsrecht op in bed. Kotsmisselijk. Geen rennie die hier tegen helpt. Morgen (straks) maar even vragen aan de verloskundige. Want ik trek dit nog een week wellicht maar niet als ze pas over 3 weken komt:(

Fijn dat alles goed gaat Marieke! En goede tip van beperkt bezoek. Wij gaan dat ook indammen voor de rust. Directe familie etc komt wel als eerste (maar ook niet gelijk). Daarnaast houden we 2 kraamfeestjes. Eentje voor vrienden (hopelijk komt er nog een mooie zomeravond aan zodat dat buiten kan) en eentje voor verdere familie en buurt. Ik vond dat zo druk de vorige keren, steeds al die mensen in etappes over de vloer. Dus dat doen we deze keer zo.
Nobba: hoe doe jij dat met kolven? Heb je een kolf gehuurd van de thuiszorgwinkel oid of er eentje aangeschaft? Ik twijfel nog of ik er eentje wil kopen.

Goedemorgen dames, het is 9-9-2019, voor veel hopelijk de bevaldatum. Zet hem op! 
Voor mij voorlopig nog even niet, gok ik zo. Nu 38+1. Hier ook vreselijk last van brandend maagzuur. Las dat het juist minder zou worden, maar wordt steeds erger ook bij mij. Daarn

Terug
Bovenaan