Hoi allemaal!
Ik denk dat het ook te maken heeft met of je al bij een gynaecoloog onder behandeling bent. Dan heb je die eerste echo vaak eerder.
Ik ben nu 5.3 en heb volgende week dinsdag bij 6.3 een echo. Ik weet dat het kan zijn dat er dan nog niks te zien is maar de gynaecoloog had de week later vakantie en wilde mij toch graag nog zien. Helaas weet ik door 2 eerdere miskramen dat de kwaaltjes bij mij persoonlijk niet veel zeggen. Wij hebben nog nooit een hartje mogen zien kloppen, het ging 2x voor de 7e week al mis maar dat zagen we op de echo pas. Het blijft bij mij wel goed zitten waardoor ik nu ook niet bang ben om naar de wc te gaan bijvoorbeeld. Het zorgt wel voor extra onzekerheid. Ik probeer te vertrouwen in het hoopje geluk dat nu in mijn buik zit, maar het vertrouwen in mijn lichaam is er niet echt meer.
Wij gaan het dit weekend tegen onze ouders zeggen omdat ze weten van onze afspraken bij de gynaecoloog en ook af en toe vragen naar onze weg naar ons hoopje geluk en dan hoeven we niet meer te liegen. Vanwege de miskramen kunnen ze ons dan ook steunen bij de onzekere tijd tot die 12 weken. Voor de rest van de familie en vrienden wachten we nog. We gaan het dit weekend ook vertellen omdat we het bijna nooit meer als verrassing kunnen vertellen. Aankomend weekend komen ze op mijn verjaardag en als ze er dan eerder zijn dan de rest doen mijn man en ik een polsbandje om. Bij hem staat er team dad en bij mij team mom. Op een gegeven moment gaan we dan (denkbeeldig) zweet van ons voorhoofd vegen zodat zij die tekst zien. Aangezien we nooit zweetbandjes dragen zal het waarschijnlijk opvallen. Ik ben benieuwd! ?
Ik vind het ook wel heel fijn om van degene met de vroege echo's te horen hoe het was.
Fijn Joyce dat je een hartje hebt gezien! ♡
Groetjes!