Uitgerekend September 2019

@Valerie: haha lastig he als mensen het ineens vragen ;) Ik vind het zelf dit keer niet zo moeilijk om het voor me te houden. Is een hele bewuste keuze na de miskraam van de vorige keer. Het is nu ons geheimpje. Ik heb 1 vriendin in vertrouwen genomen. Dat is wel heel fijn.
Mn baas en m'n moeder zeiden wel allebei dat ik pips zag. Hehe. Zal de moeheid wel zijn denk ik? ?

Gefeliciteerd allemaal met jullie zwnagerschap. Ook ik ben in september uitgerekend. (al zal het waarschijnlijk augustus worden ivm keizersnee)
Hopelijk blijft het goed gaan. Had gisteren ineens bloed verlies en kan morgen pas komen voor een echo. dus erg spannend en onzeker

Wat een fijn nieuws voor alle meiden die een goede echo hebben gehad!
Ik lees een heleboel redelijk vroege echo's. Voor mij staat mijn allereerste echo pas gepland op 26 februari, ben dan 10+1 volgens eigen berekening. Zijn er meer meiden die ook pas met 10 weken de eerste echo hebben?

@La La A, tijdens mijn vorige twee zwangerschappen droomde ik altijd heel heftig. Maar vaak echt dood en verderf. Bizar hoor. Ook 's nachts geregeld in mijn droom mijn man een klap verkocht ( maar dit voelde hij dus wel)En dan had ik natuurlijk bij het wakker worden enorm de slappe lach, want dat had ik tijdens mijn eerste zwangerschap geregeld. hoort er allemaal bij. succes

@Majom, is ook heel normaal om dan pas je eerste echo te hebben. Doordat ik al in een traject bij het ziekenhuis liep ivm fertiliteit heb ik er toevallig al twee gehad en morgen de derde ivm bloedverlies helaas. Maar bij mijn vorige zwangerschappen had ik de eerste ook pas na 10 weken.

Hoi dames,
wat een nieuws weer!
Voor degenen met bloed/rozeverlies.. wat een onzekerheid.. Ik hoop op goede afloop! Ik had zondagavond/maandag ook wat roze/bruinverlies. Dat is inmiddels gestopt.
Er zijn inderdaad veel vroege echo's hier. Ik heb morgen mijn eerste echo.. eindelijk. Ik ben dan volgens eigen berekening 8w+6. Op de een of andere manier dek ik mezelf in: eerst zien, dan geloven. Ik geloof haast niet dat er echt iets in mij groeit. Terwijl ik het al 2x heb meegemaakt. Alhoewel ik het toen ook onwerkelijk vond tot het moment dat we de echo kregen. Het zo lang voor je houden.. vreselijk. Ik heb het ook al her en der vertelt. Een buurvrouw, twee mensen met wie ik samenwerk (beetje noodgedwongen), en een vriendin. Als de echo goed is morgen, dan komen mijn dochters en schoonouders aan de beurt..
Het klopt inderdaad dat het tweede trimester beter wordt. Net wat Valerie zegt, als je er idd geen bekkenklachten bij krijgt oid. Het is gewoon zo dat in het eerste trimester je hele hormoonfabriek om moet tunen naar een ander programma. Dat kost ongelovelijk veel energie. Met 10 weken is het kindje volgens mij af.. (alle organen en ledematen zijn aangelegd) en dan is het nog 30 weken rijpen en verder groeien. Ik heb in het tweede en derde trimester bijna geen enkele klacht meer gehad (misschien wat maagzuur op het eind en heel afentoe voelde ik mijn banden een beetje) en voelde me heel fit en mezelf. Heerlijk was dat! Sliep ook tot de dag van de bevalling het klokje rond en had dus volle batterij toen bevallingen zich aandienden. Ik hoop weer op zo'n heerlijke tijd en een thuisbevalling. Ik ben de vorige 2x ook thuis bevallen.
Groet!
Eefje

Ben nu 6 weken en 2 dagen en heb echt bizarre honger. Als ik gegeten heb verzadig ik niet en blijft de honger aanhouden. Super vervelend want je energie lijkt af te nemen en slap gevoel.
herkent iemand dit? Zijn ee nog tips? Ik probeer sowieso gedurende de dag dingen te eten..

Terug
Bovenaan