Ik vind het ook lastig. Maar ik ga het vaccin van de week toch halen. Tegenwoordig krijg je alleen Pfizer of Moderna, de zogenoemde mRNA vaccins. Daar zit een beetje vet in en een soort ‘blauwdruk’ voor hoe je lichaam antistoffen moet maken.
De reden dat ik naar de vaccinatie ga: niemand kan van tevoren zeggen dat als je op de natuurlijke manier ziek wordt, dat je alleen maar griepklachten krijgt. Als ze je op het IC gaan beademen na 28 weken zwangerschap, dan moet je baby eruit (en dit gebeurt helaas ook bij vrouwen,die niet in de risicogroep zitten). Ook bevallen met Corona lijkt me niet fijn. Ook omdat je niet of nauwelijks kraamzorg kan krijgen. En nu het leven steeds verder teruggaat naar ‘normaal’ ga je ook zien dat mensen makkelijker worden met naar buiten/ op bezoek gaan/ ergens langs gaan met klachten.
Dus ook ik vind het lastig. Maar ik denk dat dit goede beweegredenen zijn om het toch te doen.
En ik hoop dat de klachten meevallen. Ik heb de vaccinatie op de dag dat een vriendin van me trouwt. Maar in mijn omgeving is er eigenlijk niemand die last heeft na de eerste vaccinatie (afgezien van een zere arm)