Vaccinatie

Ik vind het ook lastig. Maar ik ga het vaccin van de week toch halen. Tegenwoordig krijg je alleen Pfizer of Moderna, de zogenoemde mRNA vaccins. Daar zit een beetje vet in en een soort ‘blauwdruk’ voor hoe je lichaam antistoffen moet maken.

De reden dat ik naar de vaccinatie ga: niemand kan van tevoren zeggen dat als je op de natuurlijke manier ziek wordt, dat je alleen maar griepklachten krijgt. Als ze je op het IC gaan beademen na 28 weken zwangerschap, dan moet je baby eruit (en dit gebeurt helaas ook bij vrouwen,die niet in de risicogroep zitten). Ook bevallen met Corona lijkt me niet fijn. Ook omdat je niet of nauwelijks kraamzorg kan krijgen. En nu het leven steeds verder teruggaat naar ‘normaal’ ga je ook zien dat mensen makkelijker worden met naar buiten/ op bezoek gaan/ ergens langs gaan met klachten.

Dus ook ik vind het lastig. Maar ik denk dat dit goede beweegredenen zijn om het toch te doen.

En ik hoop dat de klachten meevallen. Ik heb de vaccinatie op de dag dat een vriendin van me trouwt. Maar in mijn omgeving is er eigenlijk niemand die last heeft na de eerste vaccinatie (afgezien van een zere arm)

ja KarenvV

precies dat.. je kan "gewoon" ziek worden met enkel griep klachten. maar je kan ook de "gelukkige " zijn waar het fout loopt. en je opgenomen moet worden. en idd als je dan hoogzwanger bent dan is dat alles behalve een succes.
aanstaande woensdag heb ik een afspraak bij mn gynaecoloog en ga ik het eens goed bespreken. maar aangezien ik in de winter beval moet ik het toch maar overwegen..? want dan ziek te worden kan echt niet goed zijn..heb ook een zoontje die op school zit, hij kan corona ook mee naar huis nemen.

maar tis en blijft erg moeilijk.
als ik zeker wist dat het geen kwaad zou kunnen voor mn kindje. ging ik vandaag nog.

Hoi Karen en mama Poekie. Hoeveel weken zijn jullie zwanger? Ik sta komende dinsdag ingepland voor mijn tweede moderna prik, ben dan 6 wkn. Bij de eerste prik wist ik nog niet dat ik zwanger was. Ik twijfel heel erg of ik de tweede prik in zo’n vroeg stadium wil halen. Ik zou liever wachten tot na 12 weken maar ja die keus heb je nou ook weer niet echt.. lastig lastig!!

ik ben morgen 10 weken. maar kreeg mijn uitnodiging met 5 weken zwanger. heb toen gezegd sowieso te willen wachten tot na de 12 weken. maar dat is een eigen mening. gynaecoloog zegt dat dat niks uit maakt.

Ik ben nu 8 weken zwanger en had afgelopen maandag mijn eerste echo. Werd mij gevraagd of ik de vaccin wil. Toen ik nee zei, zei mijn vk ja dat snap ik wel misschien kan je proberen om de mensen om je heen de vaccin te laten nemen voor jou(om mij te beschermen). Ze heeft niet eens geprobeerd om mij te ‘overhalen’ en hield er gelijk over op. Bij mijn eerste werd mij wel een paar keer de 22 weken prik gevraagd en kreeg ik zelfs allemaal foldertjes mee waarom ik het wel zou moeten nemen. Uiteindelijk toch niet genomen maar toen ze maandag over de covid19 gelijk al van onderwerp veranderde dacht ik toch wel hmmm..

BA bij mij ging dit precies hetzelfde ze heeft zeker niet gezegd dat ik hem moet nemen. Het is ook niet denk ik het probleem dat je van het prikken ziek wordt, maar je weet de gevolgen niet voor je ongeboren kindje daar is nog te weinig over bekend in dit stadium. Zelf overweeg ik het nog een keer rond de 25 weken wie weet hoe de wereld er over 13 weken ruim 3 maanden dus eruit ziet.

Terug
Bovenaan