Vaccinatie

B A

mag ik vragen waarom je de 22 weken prik niet genomen hebt ? dat is toch voor kinkhoest?
bij mijn 1e werd dit nog niet gedaan, en nu wel.. dus voor mij is dit nieuw.

het gekke is dat mijn verloskundige bij de intake ook niet pushte, en het begreep dat ik het niet durfde, ook zei ze dat ik zelf de baas ben en beslis.
en de gynaecoloog is er dan weer anders mee..
lekker tegenstrijdig..

Ik heb ook enorm getwijfeld, lastig is het! Beide opties voelden niet helemaal lekker. Maar er is pas echt veel onbekend over de gevolgen van een covid-infectie tijdens je zwangerschap voor je baby. Vaccinaties hebben inmiddels genoeg zwangeren gehad, vooral in de VS al langere tijd. Dat gaf bij mij de doorslag. Ik ben wel gegaan voor maar 1 prik, de 2e haal ik (voorlopig) niet. Begreep dat dit op jongere leeftijd voldoende bescherming geeft en na de tweede prik heb je grotere kans om er ziek van te worden.

Ik heb ook mijn twijfels. Mijn afspraak voor de vaccinatie staat gepland voor volgende week. Zondag ben ik 12 weken zwanger. Ik denk er over na om nog een paar weken te wachten en mijn afspraak voor volgende week te verzetten.

Ah oké! Zelf zou ik 100% voor het vaccin gaan in een later stadium (bijv in derde trimester) dan wegen de gevolgen van Corona krijgen echt zwaar. Maar in het eerste trimester is het inderdaad nog erg spannend. Fijn om hier te lezen dat een eerste prik op jonge leeftijd al veel bescherming bied :) dat stelt me wel even gerust tot ik wat verder ben in mijn zwangerschap.

Eerste vaccinatie was kort na de bevruchting, tweede met 8 weken. Net 20 weken echo gehad en alles zit erop en eraan :)
Eerste vaccinatie veel last maar bleek toen ook al in de incubatietijd te zitten van een daadwerkelijke corona besmetting... Echt top timing.
Tweede vaccinatie wat last van een pijnlijke arm en snel duizelig voor ongeveer 4 dagen, voor de rest helemaal niets bijzonders
Pfizer vaccin

Ik vond het eerst wel fijn dat het erop leek dat ik pas gevaccineerd zou worden als de baby al was geboren. Hoefde ik er niet over na te denken. Maar nu alles toch wat sneller gaat toch besloten om prik te halen. Zelfs gebeld zodat ik zo snel mogelijk kan, aangezien ik nu 32 weken zwanger ben en graag beide prikken voor uitgerekende datum wil hebben. Probeerde hier nog advies over te krijgen bij verloskundige en huisarts maar die durven hier niet echt over te adviseren merk ik. Zeggen volg advies RIVM. We gaan het zien of de kleine meid lekker blijft zitten zodat ze mogelijk ook gelijk een beetje beschermd is. Voelt straks kraamvisite met iedereen die gevaccineerd is toch prettiger.

Terug
Bovenaan