Vanaf juli gaan voor eerste kindje

Helaas ook gewoon ongesteld geweest afgelopen dagen. Vandaag laatste dag ongesteld en ik begin dan vanaf 2 aug met ovulatietesten. Meestal tussen 10-12u.

Ik ben vrij snel begonnen nadat mijn menstruatie gestopt was. Ik heb echt veel dagen moeten testen om LH piek/ovulatie te vinden. In de tussenstop van mijn pilgebruik nooit een regelmatige cyclus gekregen, daarna weer begonnen en nu gestopt (begin juli laatste ontrekkingsbloeding gehad) om voor ons eerste kindje te gaan. Inmiddels de eerste eisprong dus gevonden (voelt voor mij heel fijn! Dat er in elk geval wat op gang aan het komen is). Na mijn menstruatie begin ik weer redelijk snel met testen om te kijken of e.a gelijk is/blijft en iets van regelmaat te ontdekken valt. 

Ik test altijd tussen 17.30 en 18.30. Ene dag later dan de andere, maar altijd binnen dat tijdsbestek. 

Hoi dames,
Qua ovulatie testen zou ik tijdstip 11 en 16 uur doen. Stel je piek is in de middag en je test alleen in de ochtend, dan kun je deze gemist hebben. 
In juli gingen wij voor ons 2e kindje. Meteen ovulatie testen gebruikt op deze tijden en ben meteen zwanger ☺
Succes allemaal!

[quote quote=10344089]Hoi dames, Qua ovulatie testen zou ik tijdstip 11 en 16 uur doen. Stel je piek is in de middag en je test alleen in de ochtend, dan kun je deze gemist hebben. In juli gingen wij voor ons 2e kindje. Meteen ovulatie testen gebruikt op deze tijden en ben meteen zwanger ☺ Succes allemaal![/quote]
Deze tijden hou ik inderdaad ook aan. En lukt dat bijvoorbeeld niet ivm werk. Dan test ik 2x. S ochtends en eind van de middag. 

Vooralsnog geen LH piek gevonden! Wel is m'n cervixslijm wat dikker en elastischer aan het worden. Overigens heb ik afgelopen 2 weken al vaker gedacht dat m'n ovulatie eraan kwam door o.a. veel vochtige afscheiding of juist wat steviger slijm om het zo maar te zeggen haha. Hopelijk houdt mn lijf me dit keer niet voor de gek en komt de ovulatie eraan!

Hi dames,
Wat leuk om jullie verhalen te lezen.. Zó herkenbaar ook!
Ik heb in midden juni mijn spiraal eruit laten halen en wij gaan volgende week voor de eerste ronde! Suuuuper spannend.
Ik wil er niet te veel druk op leggen, maar ondertussen ben ik er wel veel mee bezig en hou ik mijn vruchtbare dagen bij. 
Misschien een rare vraag maar:  Wat is de beste tijd om gemeenschap te hebben op je ovulatiedag? Juist in de ochtend of in de avond? 
Succes lady's!

Hi BellaBella,
Spannend zeg, leuk! Je kan het beste al een paar dagen van te voren gemeenschap hebben (hier zijn verschillende dingen over geschreven; om de dag en op de ovulatiedag zelf, elke dag tot aan je ovulatie en de dag erna) omdat het zaad een tijdje in leven kan blijven en er zo dus ook een zwangerschap zou kunnen ontstaan. Verder las ik gisteren ergens dat 's ochtends het beste is, maar waar dat op gebaseerd is weet ik even niet meer. 
Het is vooral belangrijk dat je er plezier in blijft houden en dat je relaxed en ontspannen bent (dat zeg ik, nummer 1 stresskip) ? heel veel succes en ik duim voor je!!

[quote quote=10344089]Hoi dames, Qua ovulatie testen zou ik tijdstip 11 en 16 uur doen. Stel je piek is in de middag en je test alleen in de ochtend, dan kun je deze gemist hebben. In juli gingen wij voor ons 2e kindje. Meteen ovulatie testen gebruikt op deze tijden en ben meteen zwanger ☺ Succes allemaal![/quote]

dank je wel.. ik weet niet of dat mogelijk gaat zijn I.v.m onregelmatig werken. Maar we gaan ons best doen deze maand. 

Dank je voor je reactie, heel lief!
Ja je leest zoveel verschillende methodes erover.
Ach we gaan het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis ;) 
Succes!

Terug
Bovenaan