@beginnendedroom ik ben pas eind juni van dit jaar met de pil gestopt, 2-7 1e dag menstruatie. Gezien mijn voorgeschiedenis met de pil/ontpillen bracht dit zeker nu veel onzekerheid, omdat we nu voor een eerste kindje willen gaan.
Ik ben daarom wel gebruik gaan maken van ovulatietesten (sensitest) meer ter geruststelling voor mezelf om te zien of ik wel een eisprong zou krijgen. Deze heb ik gevonden met 2 duidelijke strepen op 25 en 26 juli (26e de knaller). Vrij laat voor mijn gevoel, maar normaal bij ontpillen. Ik ben gerust dat ik er een heb gevonden. Wel geklust in de ovulatieperiode want zeg nooit, nooit.
Ook de symptomen na ovupiek dus DPO waren echt anders dan ik gewend was tijdens het gebruik van de pil. Voor mij echt sommige onverklaarbare symptomen/klachten die ik eerder nog niet kende. Maar mezelf wel continue ervan bewust dat dit echt te maken kan hebben met het ontpillen ipv een eventuele zwangerschap.
Ik kan dus nog geen antwoord geven hoe mijn cyclus is of wanneer mijn NOD is. Klinkt heel gek maar dit is pas de 1e cyclus zonder pil. Ik had daarom via de website van clearblue zo'n vragentestje gedaan met wanneer kan ik testen, waarbij datum van vanmorgen kwam en dat zou dan volgens clearblue kunnen met een early clearblue test. Ik heb overigens gewoon Kruidvat early gebruikt.
Had gisteren toch wel echt menstuatieachtige buikpijn en korte periode van lage rugpijn wat ik dan wel weer herkende van de menstuatieperiodes tijdens mijn pilgebruik. Echter verdween dit ook wel gauw, en niet aanhoudend zoals ik eerder altijd had.
De test was zover ik kon zien negatief, maar had ook niet anders verwacht eigenlijk. Ook direct in de prullenbak gedaan (na uiterlijke afleestijd) om mezelf niet gek te kunnen maken mocht er een eventuele indroger komen die ik anders zou kunnen interpreteren. Mocht mijn menstruatie niet doorzetten komend weekeind, test ik nog een keertje op zondag/maandag in de ochtend.
Wordt vervolgd! In welke ronde zit je nu?