vandaag weer echo gehad en niet zo leuk nieuws

hoihoi,

nee niet bepaald het nieuws dat je hoopt te horen, maar zoals meerdere al zeiden hoeft het niet perse slecht uit te pakken hoor. op een echo kunnen ze niet altijd alles goed zien en inschatten. in 10 weken kan een kindje nog heel veel groeien.

doe vooral rustig aan (hoe moeilijk dat ook is).
veel sterkte

groetjes linda

hoihoi,

nee niet bepaald het nieuws dat je hoopt te horen, maar zoals meerdere al zeiden hoeft het niet perse slecht uit te pakken hoor. op een echo kunnen ze niet altijd alles goed zien en inschatten. in 10 weken kan een kindje nog heel veel groeien.

doe vooral rustig aan (hoe moeilijk dat ook is).
veel sterkte

groetjes linda

Ik lees fanatiek mee op dit forum (ik heb zelf een zoonje van (bijna) 2 maar reageer niet vaak.
Toch wil ik nu even reageren. Ik ben 28 weken zwanger en ook bij mij is 2 weken geleden geconstateerd dat de baby een groeiachterstand heeft. Ik moet over 1,5 week naar het ziekenhuis voor een nieuwe groeiecho. Ik weet hoe je je voelt. Je haalt je van alles in je hoofd....ik ken het gevoel, maar probeer toch een beetje positief te blijven. Ik weet dat dit makkelijk gezegd is maar stress is ook niet goed voor de baby.
Ik werk sinds 2 weken nog maar 12 uur per week en ga nu ook trouw elke middag even slapen. Je moet je er toch even aan toe geven. Het valt niet mee om rustig aan te doen als je al zo kleine hebt rond lopen. Maar echt Do, het kan nog allemaal meevallen. Gewoon nu echt even je rust pakken.

Gr. Tessa

O meis...voel met je mee....Die onzekerheid die ik vorig jaar meemaakte tijdens Luka's zwangerschap...al je enthousiasme en gelukkige gevoel verdwijnt als sneeuw voor de zon....

Probeer het onzekere gevoel nog even onder de duim te houden, wie weet valt het mee...Maurilla zei het al, een echo hoeft het echt niet altijd juist te hebben...vooral wat betreft het gewicht zitten ze er regelmatig naast.Heb bij3 vand e 4 kinderen en totaal verkeerd 'eind'-gewicht te hore gekregen.(Luka zou 3200 gram zijn bij de geboorte....hij woog 3700 gram!!!)

Je mannetje red het wel, heb inderdaad begrepen dat volledige bedrust (of op die mooie nieuwe bank van jullie) het groeien van je kindje voorspoedig kan beinvloeden...Erwin wil je vast 's avonds helpen met eten koken.En een stofzuiger door de tent halen en de wc schoonmaken heeft hij vast in een half uurtje gedaan...ik bedoel daarmee, hij gaat je vast helpen om de tent draaiende te houden...Dat is nu niet het belangrijkste...(Wel prettig nu dat Nathalia naar de psz gaat, kan je eve lekker bijkomen zo op de dag ...Misschien kan een goede buurvrouw haar brengen, en een peuterleidster haar weer thuisbrengen, je woonde tegenover de psz toch?Niet leuk dat je dat dan zelf even niet kan, maar je moet ook aan je ongeboren meisje denken en het gaat maar om een paar maandjes...)

Succes meis, neem je rust, (zat nog te denken...brengt de Albert Hein je boodschappen niet bij je thuis voor 5 euro...doen!Scheelt weer.)
Hou ons op de hoogte...
Groetjes Roos.

hey meiden

jullie zijn echt toppie! dank jullie wel allemaal voor de ontzettende lieve reacties.
alleen hier van knap ik al een behoorlijk stuk op :D

we gaan nog maar niet te ver op de stappen vooruit lopen. ik heb nog geen volledige bedrust gehad, moet het alleen nog rustiger aan doen.
nathalia mag ik dus blijven verzorgen.
en het huis stoffen kan ik ook nog wel en erwin doet de rest. alle "zware" werk zoals de was, vaatwasser, wc, badkamer, stofzuigen en de grond opruimen doet hij. hij vind het de normaalste zaak van de wereld allemaal. terwijl ik met een schuldgevoel zit, heeft hij zoiets van: schat, dat geeft toch helemaal niks, dat ik dat nu allemaal ga doen. tis ook mijn kindje, ik wilde het ook zo graag en als jij het rustiger aan moet doen, dan neem ik alles over van je.

mocht ik volgende week te horen krijgen dat ik volledige bedrust moet hebben, gaan we gezinshulp inschakelen. erwin kan gewoon niet 10 weken thuis blijven zitten.
dat kost de zaak gewoon te veel geld.
die zorgverlof waar 2 van jullie het over hadden, is maar 100 uur per jaar ( 2x het aantal uren per week wat je draait) en meestal onbetaald of maar een deel. 100 uur schiet niet echt op. bovendien ben ik niet terminaal ziek of echt afhankelijk alleen van hem. en ten 3e kan zn baas het afslaan omdat het in een ontzettend groot nadeel is voor de zaak, als hij zolang thuis blijft.
gezinshulp is dus het beste.

mn moeder wil ik niet te veel tot last zijn.
ten eerste woont ze niet heel dicht bij me in de buurt. moet eerst met de metro. ten 2e heeft zij dezelfde spierziekte als ik, alleen dan een heel stuk erger. ze heeft dus al genoeg aan der eigen huishouden en gezin, die ze moet onderhouden.
ik kan niet verwachten dat ze dan ook nog eens mijn gezin/huishouden bij houd.

vrienden heb ik niet, buren wil ik niet leren kennen hahahaha.

hoe dan ook, alles zal goed komen. wat er ook gebeurd.

dank jullie wel voor jullie reacties.
jullie weten me toch altijd allemaal wel weer op te beuren, hoe somber ik ook ben op dat moment.

dikke kus voor jullie allemaal!

liefs, do

hey meiden

jullie zijn echt toppie! dank jullie wel allemaal voor de ontzettende lieve reacties.
alleen hier van knap ik al een behoorlijk stuk op :D

we gaan nog maar niet te ver op de stappen vooruit lopen. ik heb nog geen volledige bedrust gehad, moet het alleen nog rustiger aan doen.
nathalia mag ik dus blijven verzorgen.
en het huis stoffen kan ik ook nog wel en erwin doet de rest. alle "zware" werk zoals de was, vaatwasser, wc, badkamer, stofzuigen en de grond opruimen doet hij. hij vind het de normaalste zaak van de wereld allemaal. terwijl ik met een schuldgevoel zit, heeft hij zoiets van: schat, dat geeft toch helemaal niks, dat ik dat nu allemaal ga doen. tis ook mijn kindje, ik wilde het ook zo graag en als jij het rustiger aan moet doen, dan neem ik alles over van je.

mocht ik volgende week te horen krijgen dat ik volledige bedrust moet hebben, gaan we gezinshulp inschakelen. erwin kan gewoon niet 10 weken thuis blijven zitten.
dat kost de zaak gewoon te veel geld.
die zorgverlof waar 2 van jullie het over hadden, is maar 100 uur per jaar ( 2x het aantal uren per week wat je draait) en meestal onbetaald of maar een deel. 100 uur schiet niet echt op. bovendien ben ik niet terminaal ziek of echt afhankelijk alleen van hem. en ten 3e kan zn baas het afslaan omdat het in een ontzettend groot nadeel is voor de zaak, als hij zolang thuis blijft.
gezinshulp is dus het beste.

mn moeder wil ik niet te veel tot last zijn.
ten eerste woont ze niet heel dicht bij me in de buurt. moet eerst met de metro. ten 2e heeft zij dezelfde spierziekte als ik, alleen dan een heel stuk erger. ze heeft dus al genoeg aan der eigen huishouden en gezin, die ze moet onderhouden.
ik kan niet verwachten dat ze dan ook nog eens mijn gezin/huishouden bij houd.

vrienden heb ik niet, buren wil ik niet leren kennen hahahaha.

hoe dan ook, alles zal goed komen. wat er ook gebeurd.

dank jullie wel voor jullie reacties.
jullie weten me toch altijd allemaal wel weer op te beuren, hoe somber ik ook ben op dat moment.

dikke kus voor jullie allemaal!

liefs, do

Hoi Do,
Wat fijn om zo'n man te hebben he!!?
Schat geeft niks, ik neem het wel van je over!!
En hij heeft ook gelijk, het is ook zijn kindje wat die extra rust nodig heeft, dus voel je daar echt niet schuldig over.
En een gezinshulp is idd een goed idee mocht het nodig zijn,, vond het idee van roos ook erg goed, van de ah bezorgservice, als het kan!

Welke spierziekte heb je eigenlijk??
Mijn man heeft ook een spierziekte, mithochondriele myopathie, valt niet mee soms!
Is het erfelijk? aangezien je moeder het ook heeft?
Die van mijn gelukkig alleen indien beide ouders het hebben en dan heb je 25-50% kans, maar aangezien ik het niet heb, kunnen onze kinderen het niet krijgen!

Nou meid doe rustig aan, we denken aan je!

Liefs MJ

Hey Do,

Wat een schrik! Ik hoop dat je je rust een beetje vinden kunt, maar ik lees dat je een super vent hebt, dus dat moet lukken!

Komt goed meis!!! Enne...wij duimen voor je en denken aan je!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan