vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hallo meiden,

Mariska: Wat gaat de tijd toch hard he, ook alweer 18 weken zwanger.
Ja, dat zal zeker weer een spannend moment zijn de 20 weken echo.
Geniet van je zwangerschap!!

Laura: En kan je het al een beetje bevatten?
Hoop dat die weken snel gaan en je gauw een goede echo tegemoet ziet.
Lief dat je  ons zo positief toespreekt, echt fijn.

Ik had  vanmiddag een  ovulatietest gedaan en die vergeleken met die van gister.
Er is wel duidelijk een verschil te zien. Vandaag is het streepje donkerder, alleen nog niet  zo donker als  de teststreep.
Ik zei al tegen mijn vriend hoop dat ik zaterdag pas positieve  ovulatietest heb, want morgenavond heb ik slaapdienst en jullie raden het al, dan kunnen we niet vrijen.
Maar weet iemand dat, als de  ovulatietest net zo'n donkere streep geeft heb je een eisprong maar  hoelang duurt dat is dat 24 uur?

Groetjes van Patries.  

Hoi meiden,

Vandaag voor de derde dag ovulatietest gebruikt van matcare en deze is nu bijna even donker als de teststreep.
Ik leg ze dan alle drie naast elkaar om te vergelijken,maar deze was wel erg duidelijk.
Morgenmiddag nog een ovulatietest er tegenaan gooien en kijken of die dan hetzelfde is als de teststreep.
Heb ineens goede hoop dat ik een eisprong krijg, zou wel tijd worden!!

Dit moest ik even kwijt.

Groetjes van Patries.

Tjeetje, ik lees eens een paar dagen niet mee en gelijk een heleboel ontwikkelingen!

Ten eerste: Laura, jij en je vent super gefeliciteerd!!! Natuurlijk is het nog spannend en kan het fout gaan, maar dat betekend niet dat je niet super blij mag zijn. En geloof mij, voor je het weet loop je met een hele dikke toeter rond! Fijn dat je over 2 weken al een echo hebt.
Patries: een eisprong! Zou het dan nu eindelijk? Ik heb trouwens altijd begrepen dat je beter 'te vroeg' kan vrijen dan na de eisprong. Sperma kan tot 3 dagen 'houdbaar' zijn, terwijl een eitje maar kort leeft. Wij hebben volgens mij ook ongeveer 3 dagen voor de eisprong voor het laatst gevreeen en het was toch raak. En dan nu het lange 14 dagen wachten!
Jana: Hopelijk voor jou ook heel snel goed nieuws! Je ziet het bij Laura, je verwacht het helemaal niet en opeens is het raak...
Mariska: 18 weken! Heb je de baby al gevoeld? Ik voelde Coen zo rond de 17 weken voor het eerst. In het begin is dat nog heel zachtjes en maar heel af en toe, op het einde van je zwangerschap als je weer eens beurs wordt geschopt zou je soms wensen dat het soms eens wat minder kan! En willen jullie bij de 20 weken echo weten of het een jongen of een meisje is?
E25, even ver als Mariska ongeveer! Hoe is het bij jullie?

Ondertussen ben ik al weer 2 weken aan het werk, Coen is al ruim 3,5 maand oud. Helaas zijn we de laatste tijd regelmatig met hem naar het ziekenhuis geweest. Zoals ik al eerder schreef heeft hij een oogafwijking, waarvoor we al een paar keer bij de oogarts zijn geweest. Tot nu toe lijkt zijn visus  zich goed te ontwikkelen. Maar voor de zekerheid moesten we ook naar de kinderarts en nu blijkt hij ook een hartprobleem te hebben. Er is een bloedvaatje bij het hart nog open wat na de geboorte dicht hoort te gaan, daardoor moet zijn hart nu veel harder werken. Maar omdat hij nog goed groeit en een prima vrolijk ventje is gaan ze er nu nog niets aan doen. Over 4 maanden weer een echo en dan daarna waarschijnlijk een operatie. Geen leuk nieuws, maar omdat hij het zo goed doet maken we er ons maar niet te druk om. Want verder is het heerlijk met onze kleine vent! Het is een echte lachebek. Op het kinderdagverblijf zijn ze ook helemaal gek op hem omdat hij zo vrolijk is. Het is nu al echt een ventje in plaats van een kleine baby. En hij kan al een beetje gericht tegen dingen aan slaan, en zijn duim in zijn mond stoppen natuurlijk! Echt een schattig gezicht. Ik zal binnenkort wel weer een keer een fotootje plaatsen.

Tjeetje, nou heb ik toch weer een heel verhaal geschreven.
Meiden, fijn weekend en tot snel!
Groetjes, Irene

Irene: Bedankt voor je steun! Soms heb je even een positieve opmerking nodig!

Patries: Wat geweldig dat je nu dus een eisprong gaat krijgen!!! Heel veel succes met klussen!!! Gaan ze ook met een echo kijken of hij gesprongen is???

Vandaag zelf een beetje een dipje... Had daarnet een beetje bruinverlies..de rode duivels zijn dus blijkbaar in aantocht. Ik hoop maar dat ik dan gauw ongesteld ben en dat ik dan gauw weer een nieuwe ronde in kan gaan. Ik moet maandag de gyn bellen en denk dat ik dan een receptje Clomid voor een langere periode meekrijg.

Gr. Jana

Hallo meiden,

Jana: Wat balen zeg!Probeer positief te blijven ook al is dat super moeilijk.
De volgende ronde moet het gewoon lukken!!

Irene: Wat leuk dat je zo'n verhaal schrijft.
Wat balen zeg dat je zoontje zoveel naar het ziekenhuis moest en een oogafwijking en hartprobleem heeft.
Hopen dat het allemaal opgelost gaat worden en dat het meevalt.
Het is nogal wat zeg!
Jij alweer aan het werk, wat gaat de tijd toch snel om he. Bevalt het wel om weer te werken? Hoeveel uur werk je?
Nou het beste me je zoontje en gelukkig is  hij zo'n tevreden mannetje en vrolijk!!

Laura: En begin je het al een beetje te  bevatten dat je zwanger bent.
Probeer er maar goed van te genieten.
Want  voor je weet heb je een goede echo en kun je nog meer genieten!!

Met mij gaat het wel goed. Ik heb vanmiddag weer een ovulatietest gedaan en was nog een licht streepje te zien.
Zelf denk ik dat gister dan toch het duidelijkste streepje gezien te hebben, dus ik denk dat de eisprong in aantocht is. Straks nog maar een keertje klussen!
Volgende week dinsdag eerste keer bloedprikken, hoop echt dat het klopt dat ik een eisprong heb gehad.

Fijn weekend verder!
Ga lekker relaxen heb afgelopen nacht op het werk geslapen dus een kort nachtje.

Liefs van Patries.

Hoi Patries,

Kijk voor de zekerheid ff de bijsluiter na van de ovutesten. Diegene die ik toen had van matcare die gaven een positieve uitslag als je binnen  24 uur je eisprong kon verwachten,
als ze daarna weer lichter werden had je je eisprong al gehad aangezien dan je LHC (of hoe heette dat hormoon ook alweer waarop je moet testen voor je eisprong  geen hcg in ieder geval) alweer aan t dalen is.
Dus t zou dan maar zo kunnen zijn dat je gisteren of vannacht je eisprong al gehad hebt.

Vind het trouwens erg sneu voor je dat je geduld zo op de proef gesteld wordt, zal voor je duimen dat het nu eindelijk eens mag opschieten (ook voor de rest op dit forum uiteraard) en dat ik binnen een paar maanden weer wat meer zwangeren zie hier.

Groetjes Monique

Dag allemaal,

Nou begin een beetje aan het idee te wennen hoor, maar de angst op het te verliezen overheerst wel een beetje. Vertel mezelf de hele dag: 5 op de 6 gaat wel goed!

Gisteren eindelijk 'legaal' naar de Prenatal geweest. Dan kom je echt wel in de stemming. Nog niks durven kopen. Toch een beetje bang de goden te verzoeken ofzoiets.

Patries, ik hoop echt dat je deze keer een eisprong hebt gehad! Zou toch echt een doorbraak zijn. Ga voor je duimen hoor!!!!
Ik vond die ovulatietesten niet zo handig, maar dat komt ook omdat mijn temperatuur duidelijk een dip laat zien met de eisprong. Met jouw rare diensten is dat wat lastiger.

Irene, dat is even schrikken zeg! Wel fijn dat Coen zelf er geen last van lijkt te hebben. Maargoed, een operatie rond die streek is volgens mij toch wel risicovol, dus kan me je zorgen goed voorstellen. Probeer er inderdaad maar niet teveel aan te denken en geniet lekker van hem. Zo leuk hoe trots je over hem vertelt!!!!

Maris, willen jullie ook weten wat het is (behalve een baby)?

Jana, kop op, meid!!! Ik weet hoe het voelt om elke keer weer ongesteld te worden, maar er is ECHT hoop.

Hier beginnen de zwangerschapsverschijnselen toe te nemen. Pijn in borsten neemt toe, af en toe misselijk, veel honger. En gisteravond hoofdpijn, maar misschien is dat afkicken van de theine, want mijn man heeft me aan de rooibos gezet (haha).

liefs
Laura

Hoi Hoi,

Monique: Bedankt voor je berichtje.
Ik word inderdaad op de proof gesteld, maar mijn geduld zou toch wel een keer beloont moeten worden. Tenminste daar ga ik vanuit.
Die ovulatietesten vind ik soms wel lastig, maar probeer wel op ongeveer dezelfde tijd uit te voeren. Straks nog 1 doen en als er dan geen streepje meer te zien is dan zal ik waarschijnlijk gister of de dag ervoor een eisprong hebben gehad.
Maar het fijne is dat ik dinsdag en die dinsdag erop twee keer bloed mag prikken in het ziekenhuis om te kijken of ik een eisprong heb gehad. Dat geeft me toch meer zekerheid!

Laura wanneer krijg jij de eerste echo. Ben wel benieuwd.
Ja, je krijgt zo te lezen de echte verschijnselen, het hoort erbij he.
En heb je al bedacht hoe je de familie het gaat vertellen.

Ik ben toch een klein beetje aan het temperaturen geweest afgelopen maand. Bijna elke ochtend om 8.00uur getemperatuurd.
twee dagen iets eerder.
Ik had gistermorgen een temperatuur van 36.4 en vanmorgen 36.9 als die in ieder geval hoger blijft dan heb ik waarschijnlijk een eisprong gehad.
Had steeds 36,7 ´s ochtends vandaar.
Ach we zien wel, wachten maar af.

Liefs van Patries.

Terug
Bovenaan