vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hallo,

Laura: Succes alvast volgende week met de 12-weken echo!!
Leuk zeg, op je werk vertellen!en in de familie al aan iedereen verteld?

Jana: Leuke naam he, van mijn nichtje.
Het is een naam die volgens mij niet zoveel voorkomt. Ik ken nu twee meiden die zo heten.
Ja, spannend dat je eisprong eraan zit te komen. Hoop dat je gauw duidelijkheid hebt. En dan straks weer het lange afwachten.
Ik werk met meervoudig gehandicapten jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 25 jaar.
Soorten handicaps zijn erg verschillend: open ruggetje, spasme, adhd, autisme, nah etc.
Het is een uitdagende doelgroep. Jongeren worden steeds brutaler etc.
Leuk zeg, docent engels op een middelbare school, dus ook met pubers aan het werk.

Zo, vandaag alweer mijn laatste tabletjes clomid en dan over ongeveer 10/ 11 dagen mijn eisprong en dan weer twee lange weken afwachten.

Liefs van Patries.

Hoi allemaal!

Vandaag erg blij. Had nl. een positieve ovulatietest. Het teststreepje was zelfs nog donkerder dan de controlestreep! Fijn dat de Clomid blijkbaar zijn werk doet! Weten jullie dus wat we vanavond gaan doen hihi!!  Was ook precies wat ik uitgerekend had! Het betekent toch dat je binnen 24 toch 48 uur je eisprong hebt??

Patries: Leuke baan heb je. Doe zelf ook vrijwilligerswerk voor gehandicapten!

Laura: Echt hartstikke leuk dat je laat weten hoe het met je gaat! Ben benieuwd naar de namen straks! Wel weer spannend denk ik, zo'n nekplooimeting en bloedtest! Hoe voel je je verder??

Hoopvol: Hoe is het met je?? Al ongesteld?

Fijn weekend.
Groetjes,
Jana

Hoi hoi,

Jana: Super zeg, een positieve ovulatietest. Goed geklust en wie weet!!
Nu weer die wachtweken he, zal voor je duimen.
Het klopt inderdaad dat je binnen 24 tot 48 een eisprong hebt als de test positief is.

Zelf zit ik nu op cyclusdag 9, dus nog een aantal dagen en dan ook weer beginnen met ovulatietesten en aan de klus he!

Hoe is het met iedereen verder?

Groetjes van Patries.

Hoi allemaal!

Gisteren weer een positieve ovulatietest...vandaag nog niet gedaan. Denk dat ik dat nog wel even doe... De temperatuur is nog niet gestegen..dat betekent toch dat ik de eisprong nog niet gehad heb??? Zou iemand weten hoe het kan dat je ovulatietest een paar dagen positief is?? In ieder geval blijven we de komende dagen elke dag klussen en vanaf woensdag of zo om de dag...

Patje: Nog een paar dagen en dan weer met ovutesten beginnen! Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Heb jij ook dat je als je rond de eisprong zit weer goede hoop hebt? Ik kan aan mezelf wel merken dat ik rond de eisprong goede hoop heb en dat ik hoe dichter ik bij NOD kom negatiever word...

Groetjes,
Jana

Hoi allemaal!

Kan iemand die weet hoe dit zit even reageren?
vr positieve ovulatietest       temp 36,6
za positieve ovulatietest     temp 36,6
zo negatieve ovulatietest   temp 36,6
ma                                                               temp 37,1

Stijgt de temperatuur nou precies na de eisprong of hoeft dat niet per se??

Groetjes,
Jana

Hallo Jana,

Ik denk dat je zaterdag je eisprong hebt gehad. Temperatuur stijgt dan na 1 of 2 dagen.
Als de temperatuur nu elke ochtend hoog blijft, dan heb je zeker een eisprong gehad.

Ik zelf heb 's ochtends rond 8.00uur getemperatuurd elke keer en dan heb ik een temperatuur van 36,7 graden.
Als ik de eisprong heb kun je bij mij duidelijk zien in de temperatuur dan daalt die naar 36,4 graden en dan 1 of twee dagen erna ineens 37 of 37,1 graden.

Hoop dat je nog meer reacties krijgt en daardoor duidelijkheid hebt.
Succes met afwachten nu he!

Groetjes van Patries.

Hoi Patje,

Wat lief dat je zo gauw reageert!! Als ik het goed begrijp van je is de temperatuursstijging dus best 1 a 2 dagen na de eisprong waar te nemen. Vandaar ook vast dat de temperatuurmethode een methode is die alleen resultaat geeft als je het een paar cyclussen bekijkt en dan heb je achteraf dus zicht op je eisprong.
Bovendien was vrijdag het teststreepje veel donkerder dan de controlestreep en zaterdag waren de streepjes gelijk. Ik denk dat ik vrijdag mijn LH piek had. Ik heb op het internet gelezen dat de eisprong na de LH piek komt, dus afgelopen zaterdag in mijn geval. Ik ben benieuwd of mijn temperatuur morgen ook hoger is dan voor de eisprong.
Ben jij al weer begonnen met ovulatietesten??

Groetjes,
Jana

Hallo meiden,

Jana: En is je temperatuur nog hoog?
Dan weet je zeker dat je zaterdag een eisprong hebt gehad.

Ik ben nog niet begonnen met de ovulatietesten, ga er zaterdag mee beginnen.
Zit nu op cyclusdag 11 en begin meestal op cyclusdag 15 ermee.
Ik baal nu wel, want volgens mij heb ik veel last van de hormonen. Ik heb nog steeds last van mijn hoofd.
Heb me vandaag ziek moeten melden, omdat het niet zo goed met me gaat.
Ik denk dat het allemaal een beetje teveel word. Ik merk dat ik geen stress heb, maar gewoon even rustig aan moet doen. Slaap ook niet zo geweldig, dus maar even aan mezelf denken.

Hoe is het verder met iedereen?

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan