vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hoi,

Linds: Ja, dat is zeker balen dat je al een paar maanden je menstruatie niet hebt gehad.
Het is niet leuk om naar het ziekenhuis te gaan, maar vaak weet je dan wel snel genoeg wat er aan de hand is zodat je verder kunt.
Succes in het ziekenhuis morgen!
Leuk en gezellig dat je met ons meekletst. Zo kan je dingen met elkaar delen!!

Mijn temperatuur is normaal 36,7 en gister 37 en vanmorgen weer 36,7, dus denk dat ik toch nog geen eisprong heb gehad. Was namelijk gister ook een beetje verkouden etc.
Ik ga vandaag en morgen nog een ovulatietest proberen en dan zien we wel.

Hoe gaat het met de zwangere dames?en met iedereen verder?

Groetjes van Patries.

Heyhey,

Bedankt voor je reactie..We zullen morgen wel weer zien..
Het komt allemaal goed zullen we maar zeggen.

Het is erg jammer dat het allemaal zo loopt.
Ik denk dat we dat allemaal wel hadden toen je samen aan het begin stond en je de stap ging zetten om te stoppen met je pil..Van nouja we zien het wel. We willen het heel erg graag. Maar het komt vanzelf niet teveel over nadenken. En nog niet teveel mee bezig zijn. Nou zo dacht ik dus echt.. En de eerste 2 weken ging dat goed..*nouja*...vrij goed..Maar daarna als je dan je eerste menstruatie moet krijgen...Pfff...Maar je hoopt stiekem zo erg dat het al zover is...Alleen constant is het hellaas...Weer niets...En nu met dit probleem is dat eigenlijk best verwarrend...
We willen het graag...Maar ik heb en veel pijn in mijn buik....En mijn menstruatie blijft weg waardoor ik eigenlijk niet weet wanneer me eisprong komt enz...
Tis allemaal niet makkelijk he meiden..:)
Maar alles komt goed...Ik denk maar zo zodra dit achter de rug is...en we zijn zwanger...Kunnen we er volop van gaan genieten..!!

Sterkte iedereen...
:)

Liefsss

Hey meiden!

Lindsey: Welkom op het forum! Ik denk dat het inderdaad verstandig is om op tijd naar het ziekenhuis te gaan, zodat je weet wat er aan de hand is en het opgelost kan worden. Wachten duurt altijd te lang!

Patries: Ik denk dat je je eisprong nog niet gehad hebt, zou ook wel vroeg zijn toch?? Ik dacht dat je de vorige keer op dag 18 zat...ik zou als ik jou was nog even doorgaan met testen en temperaturen... Mocht je wel je eisprong gehad hebben is het wel gek dat de test nu lichter was...en dan lijken die testen dus niet erg betrouwbaar omdat ze inderdaad zeggen binnen 24 tot 48 uur... Laat je het ons weten?

Volgende week mijn NOD... Heb wel een beetje tintelingen in mijn buik. Kan menstruatie zijn of.... Afwachten maar.

Groetjes,
Jana

hey lindsjuh,

heel herkenbaar verhaal!! wij zijn ook sinds augustus 2008 gestopt en sinds die tijd ook onregelmatig geweest! en uiteindelijk bleef het helemaal weg! Rot is het he al dat wachten, terwijl de tijd zo kostbaar is!!

ik kreeg uiteindelijk als advies twee pilstrips (is gelijk aan middel provera volgens dokter) gebruiken en daarna kijken of het op gang komt. Het kwam weer op gang had een cyclus van 31 dagen! en nu zit ik op 33 dagen en niets te zien nog! ook niet zwanger..

fijn dat we hier lief en leed kunnen delen...

liefs

Afwachten,afwachten,afwachten...

Dat is wat we kunnen doen :)...

Maar ik laat jullie morgen weten wat de arts gezegt heeft....
We zullen zien...

Liefsss

Hallo!

Jana: Spannend hoor, welke dag precies denk je dat je nod is?
Ik blijf voor je duimen hoor!
Veel geduld nu en hoop dat je een beetje afleiding hebt.

Lindsjuh: Ik hoop dat je meer duidelijkheid van het ziekenhuis hebt gekregen, zodat je weet waar je aan toe bent.
Het is nooit prettig om in de medische molen te zitten en steeds weer het ziekenhuis. Het vergt veel energie en geduld! Maar komt uiteindelijk wel een keer goed!!

Ik heb zelf weer vanmiddag een ovulatietest gedaan en ik denk inderdaad dat mijn eisprong nog niet geweest is. Mijn streepje van vandaag was weer donkerder.
Ik bedacht me toen het streepje lichter was, dat ik misschien wel teveel heb gedronken. Staat in de bijsluiter dat je niet teveel mag drinken en ongeveer 4 uurtjes voor de test als het lukt niet plassen. Nou ja, dat laatste red ik bijna nooit.
Dus ik doe morgen nog een ovulatietest en weet zeker dat ik vanavond echt nog wel ga klussen, want je weet maar nooit.
Heb mijn mannetje er al op voorbereid!haha!!
Ik hou jullie op de hoogte.

fijne avond allemaal. Groetjes van Patries.

Hehey,

Vandaag dus in het ziekenhuis terug geweest,
En het nieuws viel ons nogal tegen.
Doormiddel van een baarmoederecho hebben ze gezien dat mijn eierstokken heel groot zijn, Er word nu vanuit gegaan dat ik PCOS heb, Wat dit presies is...Staat geheel op internet beschreven..Is nogal veel om uit teleggen...(voor de geen die dit niet weten)
In iedereval moet ik morgen bloedtesten gaan doen. Dinsdag volgende week moet ik weer terug komen bij de arts...Het is dus eigenlijk zo dat mijn eisprong of heeeeel onregelmatig komt of niet...En PCOS is dus ook niet dat ik geen kinderen kan krijgen...Zeker niet zelfs...Maar wel heeeel moeilijk word...Maar tis bij mij wel zover..Dat ik medicatie moet krijgen om mijn menstruatie een beetje goed tekrijgen...En dan met veel hormonen toch zwanger kan raken....

Meer uitleg kan ik nog niet geven..Want moet afwachten wat we nu nog verder gaan doen..En wat er uit die testen komt...

Tis wel zo dat ik al heeeeel lang loop met vermoeidheid en andere klachten waar de dokter geen oorzaak voor vond..Nouja die komen waarschijnlijk ook door dit....
Zegt men....

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?
Of van gehoord hebben?
Dat hoor ik graag....

Jullie horen van me...

Liefsss

Hoi Lindsjuh!

Ook diagnose PCO dus. Hebben Patje en ik allebei ook! Je kunt in elk geval wel zwanger worden, maar daarvoor heb je wel een beetje hulp nodig. Patje en ik krijgen die in de vorm van tabletten, Clomid, deze slik je vanaf dag 3 t/m dag 7 en dan kan hiermee je eisprong opgewekt worden en wordt je dus ook weer regelmatig ongesteld. Deze pillen zijn er in verschillende doses. Ik gebruik 50 mg en Patries 150 mg. Hoeveel je krijgt wordt met behulp van echo's (verscheidene om de paar dagen) en verscheidene bloedtesten vastgesteld. Als 50 mg werkt, krijg je dat voor een aantal maanden mee en mocht het niet werken dan proberen ze 100 en daarna 150..
Met PCO heb je wel eicellen(meer dan normaal zelfs), maar deze groeien niet goed en springen dus niet goed en daarom ben je zo onregelmatig ongesteld of blijft menstruatie lang uit. Manlief zal waarschijnlijk ook wel gecheckt worden...
Mochten pillen niet werken zijn er nog tal van andere mogelijkheden: Pregnyl spuiten, IUI, IVF, ICSI, maar ze beginnen natuurlijk met de pillen...Het is gelukkig niet onmogelijk om zwanger te raken!!!

Groetjes,
Jana

Terug
Bovenaan