vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Dag meiden,

leef nog steeds met jullie mee hoor! Hoop elke keer een positieve boodschap te lezen,   maar zo snel gaat dat natuurlijk niet. Blijf duimen voor jullie!

Vandaag 12 weken echo gehad. Was weer spectaculair. Alles zit er op en aan wat eraan moet zitten. Was weer lekker aan het bewegen.
Ook echt leuke echo-fotoos meegekregen.
Wel fijn want de meest kwetsbare periode is nu wel voorbij.
Verder hebben we een combinatietest laten doen(down-syndroom) en die was voor ons gelukkig positief. Gemiddeld zouden we een kans hebben van 1 op 500, gezien mijn leeftijd, maar wij hebben een kans van 1 op 5000.

Morgen ga ik het op mijn werk vertellen, maar die zullen wel zoiets verwachten aangezien ik af en toe bijna mijn mond voorbij praat.

Meiden, ik gun het jullie ook zo!! Zet hem op he? Jana, hoop dat je je ei hebt gehad en er nu een klein ukkie onderweg is om in te  nestelen!!!

Liefs
Laura

Hoi allemaal!

Laura: Wat ontzettend leuk die echo foto's!!! Ben je zeker wel trots he?? Lijkt me ook wel leuk om het eindelijk aan iedereen en ook op je werk te kunnen vertellen!!! Wat fijn ook dat de combinatietest goed was...Wat en hoe testen ze dan eigenlijk???

Patje: Zo te lezen zit je even niet zo lekker in je vel...komt dat  het al lang proberen zwanger te raken?? Ik denk dat ik soms zelf ook wel in een dip zit w.b. het zwanger raken. In ieder geval moet je inderdaad aan jezelf denken en vooral nee leren zeggen als mensen iets van je verwachten. Je gezondheid gaat voor! Een paar dagen lekker vroeg naar bed gaan of eens een boek lezen kan misschien helpen! Nog een paar dagen wachten dus voordat je met ovulatietesten gaat beginnen. Wel weer spannend om te doen!

Met mij gaat het wel aardig. Mijn temperatuur is nog steeds 37,1, terwijl ik voor de eisprong vaak 36,5 of 36,6 heb... Ik neem dus aan dat ik zaterdag een eisprong gehad heb en zit nu te wachten op mijn NOD...Duurt wel lang hoor!

Groetjes,
Jana

Hoi,

Laura: Wat super zeg een goede 12 weken echo!
Nu ben je de spannenste periode voorbij, lekker genieten.
En gelukkig was alles goed met die testen zoals op down syndroom etc.
Begin je al een buikje te krijgen?
Oja, hoe was het vertellen aan je collega's?hadden ze al een vermoeden?

Jana: Super zeg, dat je een eisprong hebt gehad.
Het duurt nu het langst he, het afwachten.
Ik hoop echt dat het nu raak is voor je!!

Met mij gaat het inderdaad niet zo lekker. Komt denk ik ook van het zwanger willen worden.
Ook de hormonen maken het niet makkelijk.
Ik vind het nu zo lang duren allemaal. Het zou betekenen dat ik volgende maand al 1,5 jaar gestopt ben met de pil.
Ik zit nu weer in de klusperiode, dus we gaan ervoor!
Probeer positief te blijven, ook omdat ik nu al twee maanden een eisprong heb gehad met clomid 150mg. Dat is al zeker positief!!
Ik ben inderdaad een boek aan het lezen, echt een leuke! Voor de ontspanning is dat echt lekker. Schrijfster Sophie Kinsella. ShopAholic!!
Deze week blijf ik thuis en maandag heb ik gesprek met mijn teamleider om even te kijken hoe we het werken weer gaan oppakken.

Groetjes van Patries.

Hallo meiden,

Jana: Nog 1 week toch tot je nod? Spannend hoor!
Lukt het wel om je geduld te bewaren, vind ik ook altijd zo moeilijk.
Ben je nog aan het temperaturen en blijft die hoog?
Goed weekend en hoop snel goed nieuws van je te horen.

Met mij gaat het weer een stukje beter. Deze week de hele week thuis geweest en ziek gemeld. De hormonen spelen mee en ik word er gewoon zo moe van dat het allemaal zo lang duurt om zwanger te worden.
Maar goed we zitten nu weer in de klusperiode, dus gaan er maar tegenaan.
Gisteravond weer rekbaar slijm (sorry), dus teken dat de vruchtbare periode er is.
Vandaag ook begonnen met ovulatietesten en er kwam een tweede streepje, maar nog niet zo donker als de controlestreep. Ik zit nu op cyclusdag 15, normaal rond dag 18 eisprong, maar heb zo'n idee dat die nu morgen of maandag komt.
Blijf gewoon vier a vijf dagen testen met de ovulatietesten dan weet ik het zeker.

Hoe is het verder met iedereen?

Goed weekend allemaal!

Groetjes van Patries.

Hoi Patje,

Fijn dat het iets beter gaat met je! En inderdaad bij rekbaar slijm weer gaan klussen!

Ik moet nog een week wachten tot NOD....heb eigenlijk nergens last van...Ik hoop natuurlijk dat het eindelijk raak is, maar houd eigenlijk rekening met een teleurstelling.
Zou je nu al iets moeten voelen als je zwanger zou zijn??? We zien het wel weer!

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

Nog één week wachten. Ik denk dat je nu nog niet kan voelen of je wel of niet zwanger bent. Vaak zeggen ze dat je rond de zes weken wat voelt.
Maar weet dit natuurlijk niet zeker, want geen ervaring nog mee he!
Veel geduld hebben en maar weer afwachten. Succes!!

Ik heb even een vraag, snap even niks meer van die ovulatietesten.
Gister op cyclusdag 15 was die teststreep redelijk donker en dacht dan zal die vandaag nog wel donkerder zijn, maar dat was niet zo, juist lichter.
Ik dacht help, gister helemaal niet geklust. Hebben we nu de eisprong gemist?
Vanmiddag alsnog geklust en afgelopen woensdagnacht ook.
We zien wel, maakte me een beetje chagerijnig omdat ik dacht nu is mijn eisprong al geweest. Maar het is toch ook zo als de ovulatietest positief is dat je dan binnen 24 tot en met 36 uur pas een eisprong hebt?

Fijne zondag!!

Groetjes van Patries.

Hallo Meiden,

Ik ben Lindsey en ook wij willen graag een kindje.
Ben in augustus 2008 gestopt met mijn pil.
Maar heb eigenlijk vanaf het moment dat ik stopte al problemen.
Heb steeds erg veel pijn in mijn buik en loop daardoor bij de huisarts.
Ben in januari in het ziekenhuis geweest een echo gehad.
Maar alles zag er goed uit.
Vanaf december 2008 geen menstruatie meer gehad tot nu toe..En dat vond de dokter erg lang duren. Nu morgen weer naar het ziekenhuis...En even afwachten dus maar.

Ik was opzoek naar een leuk forum...Om ons verhaal met andere te delen...
Het is fijn om te praten met mensen...Die ook graag zwanger willen worden.

Vanuit hier wens ik iedereen veel sterkte en succes natuurlijk..

Liefs
Linds

Hallo Meiden,

Ik ben Lindsey en ook wij willen graag een kindje.
Ben in augustus 2008 gestopt met mijn pil.
Maar heb eigenlijk vanaf het moment dat ik stopte al problemen.
Heb steeds erg veel pijn in mijn buik en loop daardoor bij de huisarts.
Ben in januari in het ziekenhuis geweest een echo gehad.
Maar alles zag er goed uit.
Vanaf december 2008 geen menstruatie meer gehad tot nu toe..En dat vond de dokter erg lang duren. Nu morgen weer naar het ziekenhuis...En even afwachten dus maar.

Ik was opzoek naar een leuk forum...Om ons verhaal met andere te delen...
Het is fijn om te praten met mensen...Die ook graag zwanger willen worden.

Vanuit hier wens ik iedereen veel sterkte en succes natuurlijk..

Liefs
Linds

Terug
Bovenaan