vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hey Patje,

Even een vraagje he: Het gaat over het temperaturen... Eerst had ik 36,5 voor de eisprong en na de eisprong 36,9/37,0. Je kon dus duidelijk een verhoging zien. Deze ronde had ik 36,3 voor de eisprong en na het positieve testen werd het 36,7/36,8...Denk je dat deze eisprong dan goed is gegaan??   Op zich scheelt het nog steeds 4 of 5 tienden, maar ik vind het zo gek dat ik nu zo laag had (36,3 en 36,8).
Hoe is het verder met jou? Door de Clomid dagen heen en nu lekker aan de klus zeker??

Hoe is het met de anderen?

Groetjes,
Jana

Hoi Jana,

Maak je niet druk om de temperatuur, want je hebt duidelijk een goede eisprong gehad.
Als ik het vergelijk met hoe het bij mij gaat. Ik heb altijd 36,4 voor de eisprong en erna rond de 37 graden. Maakt niet uit dat de temperatuur zo laag was. Ik denk dat dit meer duidelijkheid geeft als dat je maar 0,3 hoger zou hebben etc.

Dus je zit nu weer in die vervelende wachtweken. Nog ongeveer twee weken en dan hoop ik echt dat het goed zit meid. Nu met dit mooie weer, ik voel het, komt snel goed voor ons!!

Ik heb gister de laatste clomid tabletten ingenomen en zit nu op cyclusdag: 8, dus kunnen nu weer aan de klus.
Eindelijk!! Mijn menstruatie heeft dit keer best lang geduurd. Vanaf vorige week dinsdag tot en met zaterdag en dan twee dagen erna nog bruine afscheiding, echt irritant.

Ik moet nog nieuwe ovulatietesten bestellen. Ga dat zo toch maar even doen, toch dezelfde van matcare want die ben ik tenslotte gewend. Begin er op cyclusdag 15 mee, wanneer begin jij altijd?

Fijne week!
Groetjes van Patries.

Hey Patje,

Ja inderdaad die ellendige wachtweken! Gelukkig ben ik wel druk op mijn werk en heb ook veel andere dingen. Afleiding heb ik dus wel. Ik heb soms wel veel moeite met het feit dat ik zo graag zwanger wil worden...soms echt deprimerend...

Ik begin ook rond dag 15/16, omdat ik de laatste keren op dag 18 een positieve ovulatietest had en hem niet wil missen. Daarna doe ik er nog twee. De laatste twee ronden heb ik 4 ovutesten nodig gehad.

Hoe is het verder met je?

Groetjes,
Jana

Hoi hoi,

Succes met de wachtweken Jana!!
Hoop dat die twee weken snel om zijn.
Hoe is het verder met je?

Met mij gaat het niet zo. Ik ben gister naar de huisarts geweest, want had al twee weken last van verkoudheid en bleef maar vast zitten in mijn hoofd. Ik had ook veel last van mijn kaak. Ik heb antibiotica gekregen, want heb een kaakholte-ontsteking.
Ik meteen aan de huisarts doorgegeven of ik het wel mocht gebruiken ivm kinderwens. Nu heb ik een antibiotica gekregen die geen schade brengt, mocht ik zwanger raken. Maar die kuur duurt maar 7 dagen, dus nu nog vijf dagen innemen. Mijn eisprong duurt nu denk ik toch nog 1 week, dus dat komt mooi uit.
Ben wel gewoon aan het werk. Vanavond nog 1 avonddienst en dan lekker drie dagen vrij.

Groetjes van Patries.

Hoi meiden,

Ons even van de tweede pagina afhalen hoor!!

Hoe is het verder met iedereen? Er zijn echt periodes dat er veel gekletst wordt, maar ook momenten dat ik denk waar is iedereen. Ben ik dan de enige die elke dag op de site kijkt, haha.

Met mij gaat het gelukkig alweer iets beter. Vrije dagen doen me goed.
Vanmorgen met mijn zusje en nichtje van 5 maanden naar de fotograaf van de V&D geweest. Leuke foto's gemaakt.
Gister voor het dopen van mijn nichtje een zilveren armbandje gekocht en haar naam er in laten graveren. Ook zo schattig er hangt een rose lieveheerstbeestje aan!!

Ik ben weer al een weekje aan het temperaturen, maar vorige week had het weinig zin want ik had bijna elke ochtend boven de 37 graden en normaal is mijn temperatuur altijd 36,7.
Nu vanochtend had ik 36,4 maar heb wel één uurtje eerder getemperatuurd. Normaal als 36,4 heb dan is vaak mijn eisprong in aantocht. Heeft iemand er verstand van of ook deze methode uitgeprobeerd. Snap er soms niks van. Ook heb ik nu de ovulatietesten binnen. Wel één geprobeerd net en er stond wel een tweede streep, maar nog niet duidelijk genoeg. Zou wel gek zijn anders heb ik een hele korte cyclus.

Vanavond verjaardag en morgen ook 1, dus hele weekend druk.
Gaan jullie allemaal nog iets leuks doen van het weekend?

Liefs van Patries.

Hallo allemaal,

Lees nog steeds mee hoor!

Lastig met dat temperaturen he Patries?
Bij mij was het heel gevoelig qua tijd. Als ik een uur later temperatuurde, kreeg ik een heel vertekend beeld.
Was ook wel eens zo nerveus, dat ik s avonds ging temperaturen. Daar werd ik helemaal gek van.
Beste is volgens mij smorgens op een vast tijdstip (wekker zetten). Wij gingen ook gewoon vanaf ca. dag 14 voor de zekerheid om de dag ertegenaan. Uiteindelijk is het gelukt.

Hier gaat alles prima, 17,5 week alweer. Af en toe denk ik iets te voelen...
Over anderhalve week weer een afspraak bij de verloskundige en 13 mei de 20-weken-echo (met 21 weken).
Gelukkig is de moeheid over en ben ik lekker aan het opruimen in huis. Eten gaat ook een stuk beter. Niet meer zoooo kieskeurig.
Al die aandacht voor mijn buikje vind ik wel raar hoor. Voelt af en toe best ongemakkelijk.
Hoop dat jullie het ook allemaal snel mogen meemaken! Het is een hele aparte wereld waar je in terecht komt, haha.

liefs
Laura

Hoi Laura,
Fijn dat het zo goed gaat...Ben je al begonnen met de babykamer?? Ook wel prettig dat je weer een beetje kunt eten...

Hoi Patries,
Kijk nog wel regelmatig hoor..het is alleen dat ik in de wachtweken niet elke dag kijk...
A.s. woensdag NOD..voel niets bijzonders dus denk dat het weer niet raak is...heb nog voor 1 ronde Clomid liggen en kan nog 1 ronde Clomid bij de apotheek ophalen. Begin juni dus weer naar het ziekenhuis, ben benieuwd, maar hoop natuurlijk dat ik niet hoef te gaan.
Een kaakholteontsteking? Lijkt me pijnlijk! Wat leuk dat jouw nichtje gedoopt word...Ik hoop dat je heel snel zwanger bent en dat je ook van die leuke foto's kan gaan maken en natuurlijk je kindje kunt laten dopen!!

Groetjes,
Jana

Hoi meiden,

Laura: Alweer 17,5 week zwanger, wat vliegt de tijd zeg.
Dus bijna je 20-weken echo, best spannend of niet?
ja, inderdaad dat temperaturen moet je echt op een vast tijdstip doen, ik doe het meestal om precies 9.00uur 's ochtends. Heb namelijk vaak late diensten op het werk, dus dat is best een handige tijd.
Ja en met die ovulatietesten erbij moet het toch een keer lukken.
En heb je al ideeen voor de kinderkamer en welke wandelwagen je wilt? Lijkt me zo leuk om je daarmee bezig te houden.
Maar je moet natuurlijk ook nog wat te shoppen overhouden als je verlof hebt, haha!!

Jana: Dat is spannend zeg bijna je nod. Woensdag al.
Dat je nog niets voelt zegt niks he, je weet maar nooit ik heb namelijk gehoord dat je niet altijd wat hoeft te voelen.
Ik ga voor je duimen!!
Hoop echt dat het voor die tijd goed komt en je niet meer naar het ziekenhuis hoeft.

Ik zit nu op cyclusdag 13, ik begin dinsdag definitief met ovulatietesten weer. Ben zo benieuwd. Toch proberen we ongeveer om de dag te vrijen. Meestal gaat dit spontaan, klinkt gek, maar hebben dan allebei zin en dat scheelt natuurlijk. haha!!
Met mijn kaakholte-ontsteking gaat het best de goede kant op. Nog twee dagen antibiotica, dus hoop er dan vanaf te zijn.
Ik blijf wel wat verkouden maar heb ook last van hooikoorts, lekkere combi he!
Vanmiddag bij een vriendin op de verjaardag geweest van haar dochtertje die drie jaar werd. Leuk om te zien dat de kleine meid zo blij was met het cadeautje dat we gaven. Ze is gek van princessen, we gaven een toverstafje van een princes met geluid erin.
Ze was er helemaal weg van, grappig he.
Nu lekker aan het relaxen, ga zo even eten koken.

Fijne week alvast, iedereen.

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan