vervolg: menstruatie wanneer kom je nou?

Hoi zonnetje!
Welkom! Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om te wachten op je menstruatie, heb het zelf ook meegemaakt. Het is al weer lang geleden, dus ik moet even goed nadenken hoe het ook al weer zat. Ik ben  begin oktober 2007 met de pil gestopt en na een pilbloeding niet meer ongesteld geworden tot 31 december. Dat duurde dus ook behoorlijk lang. Maar...bij mij is het bij die ene keer ongesteldheid gebleven, want het was gelijk raak! Zoals je op de foto's kan zien die ik laatst geplaatst heb, heb ik ondertussen een zoontje van 8 maanden. Ik was de eerste van dit forum die zwanger was en ondertussen zijn er gelukkig vele na mij gevolgd.
Jij heel veel sterkte en laat je niet afschepen door je huisarts, maar probeer ook wel reeel en geduldig te blijven. Stel samen met je man een termijn wanneer je toch weer terug gaat naar de dokter als je niet ongesteld wordt.
Ik ben trouwens ook nog een keer naar de dokter geweest toen ik niet ongesteld werd omdat ik zo'n buikpijn had. Bleek mijn eisprong te zijn!
We duimen voor je en je mag hier altijd klagen, vragen stellen en gewoon je verhaal vertellen.
Groetjes, Irene

hoi meiden,

wat lief hoe jullie gereageerd hebben!
erg fijn om jullie verhalen te lezen! gefeliciteerd laura met je zwangerschap!
en irene wat heb je een prachtige zoon!

zo zie je maar dat het nog alle kanten op kan gaan bij mij,irene jij had   dus ook een hele lange eerste ronde zeg maar en toen opeens zwanger! geweldig zeg!

en laura fijn te horen dat clomid je daarmee gehoplen heeft.mocht ik zoiets hebben dan weet ik dat dat bestaat,en dat het werkt.

ik ga morgen een weekje op vakantie met mijn moeder,lekker naar tunesie!
daar kan ik me heerlijk ontspannen en niet denken aan ongesteld worden..
dus meiden bedankt en ik zal hier zeker vaker komen kletsen,tot na mijn vakantie!

groetjes zonnetje

Hoi allemaal,

Ha, ha, Zonnetje, je zal zien...je hele vakantie harstikke erg ongesteld. Heel veel plezier en geniet ervan.

Jana: succes met het klussen weer. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid van het ziekenhuis. Zo moeilijk is het toch niet zou je zeggen om gewoon een afspraak gepland te krijgen?!

Patries: gelukkig dat het bloedverlies gestopt is! Hebben jullie het trouwens al verteld aan iedereen of houden jullie het nog even voor je? En wanneer mag je trouwens naar de gyneacoloog?

Laura: Leuk om te horen dat alles goed gaat. 24 weken al weer, jeetje!  Alles al langzaamaan een beetje op orde aan het krijgen?

Groetjes, Irene

Hoi Irene,

Ik mag 17juni naar de gynaecoloog voor de eerste echo, ik ben dan 8 weken en 5 dagen.
Nog even geduld en dan is het zover!!Ik kijk er zo naar uit.
Inderdaad dat bloedverlies is maar niks, wordt er wel onzeker van. Maar gelukkig is het gestopt. Ik ken genoeg mensen die dat ook in de zwangerschap hebben gehad. Zelfs tot aan de derde maand.
Verder moet ik zeggen dat ik wel erg moe ben, gister dik 1,5 uur op de bank geslapen.
Nu moet ik vanavond weer een slaapdienst draaien. Ik moet zo om: 15.00 beginnen en dan tot en met 9.30uur morgenvroeg. Lang he!
Verder heb ik het nieuws dat wij zwanger zijn nog niet aan iedereen verteld. Wel vond ik het moeilijk om op het werk mijn mond te houden. Omdat mijn team weet dat ik in de medische molen liep. Heb ik het afgelopen week al aan een aantal collega's verteld, nu  nog aan 1 collega uit het team en dan is iedereen uit mijn team op de hoogte.
Na de echo vertel ik het aan mijn teamleider.

Hoe is het met jullie en met Coen?
Hij groeit hard of niet. Mooi mannetje hoor.
Heel fijn weekend!

Groetjes van Patries.

Hoi allemaal,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik het echt heel lief vind hoe iedereen steeds met mij (en elkaar) meeleeft. Fijn dat we zo'n forum hebben!!!!

Vandaag een brief gekregen van het ziekenhuis...a.s. donderdag kan ik terecht voor een evaluatiegesprek met mijn dokter. Ben benieuwd wat er gezegd gaat worden. Ik denk eigenlijk dat ik nog een paar maanden met Clomid door moet gaan en dat ze dan misschien wel gaan insemineren ofzo...Als het goed is heb ik rond donderdag ook mijn eisprong...    Ben blij dat er zo weer wat actie komt!

Patje: Spannend die eerste echo...en gelukkig heb je geen bloedverlies meer! Die echo zal dan ook wel rust geven.. Ben je al begonnen met de babyspulletjes?

Groetjes Jana

Hoi Jana,

Meid, ik vind het super fijn dat je binnenkort meer duidelijkheid gaat krijgen!!
Aankomende donderdag weet je meer en dat zal wel fijn zijn.
Het wordt gewoon tijd dat ook jij hier mag mee praten over zwanger zijn, het heeft nu lang genoeg geduurd en het is je zo gegunt!!!
Ik wil je alvast succes wensen donderdag en hoop dat je dan eindelijk meer weet en duidelijkheid krijgt hoe het traject verder verloopt.
Good luck!!!

Jazeker, het gaat nu opschieten bijna de echo. Ben erg nieuwsgierig, ik kan bijna niet wachten.
Ik heb nog helemaal niks gekocht van babyspul, ga echt wachten tot ik drie maanden ben, want je weet het nooit.
Het voelt allemaal wel goed. Maar toch, wil toch even wachten. Ik denk dat ik eerder een positiebroek ga aanschaffen, want het klinkt gek maar denk dat ik over 1 a 2 weken al nodig heb. Ik heb nu al iets buik, of nou ja misschien darmen. haha.

Meiden goed weekend verder!!
Groetjes van Patries.
Ik ga vanavond niet zo laat naar bed, ga morgen met mijn beste vriendin op de rommelmarkt staan en heb afgelopen nacht slaapdienst gehad.
Dus ik zit hier half wakker op de bank.

Hallo meiden,

Paar dagen niet gesproken, hoe gaat het met jullie?

Jana: Hoe was het in het ziekenhuis gegaan?
Hoop dat het allemaal mee viel.

Met mij gaat het best goed, ben morgen alweer 8 weken zwanger. Ik moet nog zes dagen wachten en dan krijgen we de echo, zo beniewd!!
De enige zwangerschapskwaaltjes die ik heb zijn eigenlijk, super super moe en verder soms met vlagen iets misselijk.
Mijn buik zet al behoorlijk uit. Gek idee.

Ik wil iedereen alvast een fijn weekend wensen!
Groetjes van Patries.

Hoi hoi,

Jana, ik ben net als Patries erg benieuwd hoe het in het ziekenhuis geweest is. Ik hoop dat je een goed gevoel aan het gesprek over hebt gehouden. En hebben jullie goed kunnen klussen tijdens de vruchtbare dagen?

8 weken al weer Patries! Het gaat toch best snel voor mij gevoel, maar voor jou zal het waarschijnlijk niet snel genoeg gaan. Houdt je het een beetje vol met je vermoeidheid? Als ik jou was zou ik er zoveel mogelijk aan toe geven als dat mogelijk is. je lichaam geeft aan dat het energie ergens voor nodig heeft, en ja, dat kleine kikkervisje in je buik is nu even belangrijker voor je dan je zelf bent! En echt, na 12 a 14 weken wordt de vermoeiheid een stuk minder! Maar wel zwaar dat je nachtdiensten hebt.  Weet je  dat je bepaalde rechten hebt als je zwanger bent en bijvoorbeeld vanaf een bepaalde zwangerschapsduur geen nachtdiensten meer hoeft te draaien...!?

Hier alles verder prima. Per 1 juli heb ik een andere baan, in de stad waar ik ook woon. Dus op het fietsje naar het werk! En nog maar 20 uur (2,5 dag), heerlijk! Veel tijd met de kleine man dus!

Groetjes en alvast prettig weekend!
Irene

Terug
Bovenaan