Vervolg: Menstruatie wanneer kom je nou???

Hallo meiden,

Mariska, Jeetje wat is je zwangerschapsverlof voorbij gevlogen, morgen alweer werken.
Het zal even wennen zijn om de kleine vent achter te laten. Hoop dat het allemaal meevalt voor je. Het scheelt natuurlijk wel dat je vertrouwde gezichten hebt die op hem passen.
Gastouder, dat is ook handig, heb je die gewoon via internet opgezocht.
Ik ben namelijk aan het kijken wat wij volgend jaar gaan doen met de oppas.
Sowieso gaat mijn schoonmoeder 1 dag oppassen en mijn moeder wou ook wel oppassen af en toe en ik zat te denken aan een halve dag kinderdagverblijf.

Inderdaad morgen de 10weken echo, tenminste ik ben dinsdag 10weken, dus best spannend weer.
Ik hoop dat alles goed en daar gaan we ook maar vanuit.

Jana: Bijna de klusdagen he!!Hoop met je mee meid!!

Verder iedereen goed weekend gehad?

Groetjes van Patries.

Hallo meiden,

Ik ben zo blij, vanmorgen de 10-weken echo gehad en wat is die gaaf zeg!!
Het kindje zag je goed dmv een uitwendige echo, zo goed gegroeid en het eerste wat ik deed was het hartje zoeken.
Kreeg twee foto's mee van de echo en ik heb zelfs het beeld gefilmd en daar zie je zelfs al de beentjes en handje bewegen zo mooi.
Het is een hele opluchting, was best zenuwachtig. Nu valt er toch wel een last van mijn schouder.
Ik ga het nu bijna iedereen vertellen, behalve de jongeren waarmee ik werk, die vertel ik het echt als ik drie maanden zwanger ben.

Dit wou ik even laten weten.
Hoop dat met iedereen alles goed gaat.

Liefs van Patries.

He Patje,

Geweldig die 10 wkn echo. Ben erg blij voor jullie dat alles nu goed gaat! Leuk om het iedereen te gaan vertellen!!!

Zit nu op dag 12. Ga nu gelijk maar even ovutesten bestellen...Ook heb ik met mezelf afgesproken dat ik zo gauw een pos. ovutest heb het ziekenhuis ga bellen voor het vervolg. Vind ik erg spannend.

Groetjes,
Jana

Hoi Patries,

Super dat je echo zo mooi was. Voor mij was het echt een bevestiging dat er echt een kindje in mijn buik zat. Echt heel bijzonder vond ik dat. Geniet er lekker van.
Maar ik wilde nog even op je vraag antwoorden over een gastouderbureau. Ik zou je aanraden om te kijken of je bekenden kent die ervaringen hebben. Want er zijn er zoveel en het verschilt nogal wat de verschillende bureaus voor je doen. Ook kan het soms wat verschillen in prijs, maar dat zijn vaak kleine verschillen. En in januari zijn de regels wel weer iets anders, maar als het goed is kunnen ze je daar bij zo'n bureau alles over vertellen. In ieder geval veel succes met het uitzoeken van alles!
Voor eventueel een kinderdagverblijf zou ik je wel aanraden om alvast te gaan rondkijken, want de wachtlijsten kunnen erg lang zijn. Voor een gastouder heb je wel wat meer tijd.

Groetjes Mariska

Patries, wat leuk he, zo'n echo.
Ik was er toen helemaal ontroerd van.
Ben echt blij voor jullie!!

Wat betreft opvang hebben wij onze meid al heel vroeg ingeschreven bij diverse kinderdagverblijven. Ook met 3 maanden ofzo al.
Je kunt je altijd weer van de wachtlijst af laten halen als je een plek hebt.
Later hebben wij rondleidingen gevraagd om te zien of het aanspreekt.

Irene en Mariska ( en eventuele andere moeders die nog meelezen), ik vroeg me af hoe het nu met jullie cyclus gaat. Je hoort toch wel eens dat PCO over kan zijn wanneer je eenmaal een keer zwanger bent geweest?

Hier gaat alles verder nog steeds goed. Ons meisje maakt ons zo blij! Ze is zo lief en makkelijk, maar aan de andere kant ook al echt een karaktertje. Als de fles niet snel genoeg naar haar zin komt, schreeuwt ze de hele buurt bij elkaar. Verder huilt ze nauwelijks.
Echt ongelooflijk hoeveel je van zo'n klein wormpje kan houden!

liefs
Laura

Hoi Laura,

Goed om te horen dat het zo goed gaat met jullie meid! En dat schreeuwen om eten dat komt zeker bekend voor!
Wat betreft mijn cyclus kan ik je daarover zeggen dat ik geen PCO had. En ik geef borstvoeding, dus het kan nog wel heel lang duren voordat ik weer ongesteld ga worden. Ik heb wel eens gehoord van vrouwen die pas bij zeven maanden of later weer ongesteld werden. Ik wacht dus gewoon maar af. Ik hoop voor jou dat het over kan gaan!

Groetjes Mariska

Hoi allemaal,
Patries: wat super dat de echo goed is! Je hebt nu echt een klein mensje in je buik! Wanneer moet je naar de verloskundige? Coen zit trouwens op een kinderdagverblijf. Toen ik 10 weken zwanger was hebben we het 'vruchtje' ingeschreven bij 3 kinderdagverblijven. Bij eentje was al snel plek en toen zijn we daar en op een andere plek gaan kijken. Maar onze voorkeur ging uit naar het kdv waar plek was, dus wij hadden geluk. Coen vindt het er helemaal fantastisch, eigenlijk al vanaf de eerste dag dat hij er is!
Jana: succes met klussen en hopelijk kunnen jullie nog een beetje genieten van elkaar. Kijk je toevallig Gooise Vrouwen? Was gisteren wel erg grappig; verplicht sexen om proberen zwanger te worden. Werd erg grappig gespeeld!
Laura: Ik had ook geen PCO, bij mij duurde het gewoon heel erg lang voordat ik ongesteld werd nadat ik met de pil was gestopt. En sinds Coen 9 weken is heb ik een Mirenaspiraal en daarbij ben ik ook eigenlijk nooit meer echt ongesteld. Een vriendin van mij had wel PCO en die zijn jaren bezig geweest voordat ze zwanger was. Na de eerste hebben ze geen anticonceptie gebruikt, en ja hoor, binnen 4 maanden was ze zwanger van nummer 2. Ze zijn natuurlijk dolblij dat het nu zo makkelijk is gegaan. Maar nu hebben ze 2 kleine meisjes met ongeveer 13 maanden verschil en dat is wel heel erg zwaar.
Ben jij al ongesteld geweest sinds de bevalling?
Fijn weekend allemaal!
Groetjes, Irene

Hallo Irene,

Ik heb 16 november een afspraak staan met de verloskundige, dan ben ik 15 weken. Dan gaan ze voor het eerst het hartje luisteren.
Maar als we wilden mochten we eerder komen ivm de miskraam de vorige keer.
16 november is ook de verjaardag van mijn nichtje die dan 1 jaar wordt.
Ik heb trouwens ook een babysite aangemaakt, erg leuk!!
Vandaag onze eerste grote aankopen gedaan: badsetje van Nijntje. Zo Lief!!

Wij moeten nog kijken naar een kinderdagverblijf voor waarschijnlijk een halve dag in de week. Maar willen dit eerst goed uitzoeken.
Fijn dat Coen het zo naar zijn zin heeft.
Leuk om weer eens wat van je te horen!

Groetjes van Patries.

Terug
Bovenaan