Vervolg: Wie is er nog maar net bezig zwanger te worden DEEL 6

hey kidsbaby
wat fijn dat alles goed is lijk me toch altijd weer spannend!balen dat je te laat was zeker voor zoiets maar je hadt een goede reden leuk dat het een jongetje wordt hoor!zo zie je maar dat je voorgevoel niet altijd klopt bij mij dachten ook veel mensen dat ik een jongen kreeg maar was toch een meid,ach ja wat maakt het uit als het verder maar gezond is al kan ik me wel voorstellen als je alleen maar jongens of meiden hebt je dan ook graag iets van het andere geslacht wilt mijn zus kreeg na 4 meiden een jongen dat was een erg leuke verrassing ook al zei ze dat ze net zo lief weer een meid hadt gehad maar ik merk dat ze toch ook erg trots is op haar kleine jongen!
liefs jootje

Hey tes
ik hadt bij mijn dochter met 9 weken een echo op mn buik maar de verloskundige zei als we niks kunnen zien doen we een inwendige echo,heb ook wel eens horen zeggen dat je bij slanke mensen heel snel een echo op de buik kan doen omdat bij dikkere mensen meer vet zit maar of dit echt waar is weet ik niet een vriendin van mij kon in de 6de week al een echo op haar buik krijgen,ze was heel ziek/misselijk en veel afgevallen ze zei dat ze daarom al een uitwendige echo de baby konden zien,maar je zal het volgende week wel horen de eerste echo is zo mooi!
liefs jootje

Hey Elleste,

Meid toch, wat vervelend dat je je zo moe en misselijk voelt. Goed naar je lichaam luisteren das het enige wat je nu kunt doen. Dus heel begrijpelijk dat je even wat minder op het forum bent. Die kleine is momenteel het belangrijkste! Fijn dat je je in ieder geval wat minder depri voelt, hormonen kunnen een hoop met je doen he pfff. Geniet lekker van het zwanger zijn voor zover mogelijk en pas goed op jezelf. Je update staat in ieder geval weer in het schema :)

nod,s aug leeftijd ronde kindje nod
sukkie: 23 - 6 - 1 - 5 aug overtijd
boefje: 26 - 2 - 1 - 9 aug ongi
marjan: 28 - 1/2 - 1 - 16 aug
kwisjuh: 30 - 6 - 1 - 28 aug
line 33 - 5 - 1-31 aug
chanti 24 - 1 - 1-?

nod's sept leeftijd ronde kindje nod status
valesca 30 - 5 - 1 -

Zwangeren uitgerekend
mie_pie: 4 november
j-t: 27 november
senorita: 2 december
schippersvrouwtje: 10 december
shar: 5 januari
marijke: 7 januari
kidsbaby: 11 januari
anne: 18 januari
loeske: 18 februari
lynn:
roos: 18 maart
elleste:23 maart
vieguh: 25 maart
mmlc:
zebraatje:
tess:
poohh:29 april

afspraken datum tijd waarvoor
mie_pie:
j-t:
senorita:
schippersvrouwtje: 9 september controle vk
shar:
marijke: 13 augustus 20 weken echo
kidsbaby: 25 augustes 20 weken echo
anne:
loeske:
lynn:
roos: 8 september 2e afspraak vk
elleste: 2 september echo, 4 september vk
vieguh: 2 september termijn echo,
mmlc:
zebraatje:
tess: 1 september eerste afspraak vk
poohh:15 september afspraak vk

Wat gaat het worden?
mie_pie: MEISJE
j-t: BABY
senorita: MEISJE
schippersvrouwtje: BABY
shar: BABY
marijke: JONGEN
kidsbaby: JONGEN
anne:
loeske:
lynn:
roos: BABY
elleste:
vieguh:
mmlc:
zebraatje:
tess:
poohh:BABY

@Kidsbaby, wow een jongetje dat had je zelf niet verwacht geloof ik he! Super hoor, heerlijk om te weten en fijn dat alles goed met hem is! Heb je ook weer in het schema gezet :)

@Kwisjuh, wij zijn inmiddels weer aan boord en voorlopig komen we richting Nederland, dus de goede kant weer op. Als we La France naderen, dan geef ik het ff door, dan inderdaad ff paar dagen uit de ether maar voorlopig val ik jullie nog ff lastig. Je NOD komt steeds dichter bij, duimduimduim!!! Heb je buiten obstipatie nog meer klachtjes? Ik moet zeggen dat ik geen obstipatie had maar beetje tegenovergestelde geloof ik... dus ook dat verschilt weer per persoon lekker dan die vrouwenlichamen, geen peil op te trekken pfff.

@Tess, het oude forum was inderdaad een stuk prettiger qua reageren, smileys plaatsen, tabellen plaatsen en het topic waar het laatst geschreven werd kwam steeds bovenaan dus was makkelijk te vinden.... ze hebben vermeld dat het na de zomer beter wordt, dus we zullen zien.

Zelf heb ik met 10 weken en 3 dagen een termijnecho gehad waarbij het uitwendig erg lastig te zien was dus toen zelfs nog inwendige echo gehad. Heeft trouwens niet te maken met het feit dat ik dik en hoor ;) heeft te maken met de dikte van je buikwand en of je blaas vol is bij de echo of niet (zei mijn schoonzusje in opleiding voor huisarts) In ieder geval geen zorgen over maken, je voelt er niks van en ik ben best wel gevoelig met dat soort dingen... Je termijnecho hoef je niet zelf aan te vragen voor zover ik weet. De 20 weken echo was de eerste echo waar ik zelf voor moest bellen naar het echobureau.

@Josanne, veel klusplezier en hopen dat het een positieve test tot resulaat mag hebben!

@Allemaal, alvast eet smakelijk! Mijn mannetje is lekker aan het koken, ben enorm moe... lange autorit achter de rug en tassen uitgepakt + boodschappen opgeruimd dus zit voor pampus op de bank. Het gaat vanavond Boboti worden :) Zo heerlijk om alles weer gewoon te kunnen verdragen!

Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!

Svtje
24+5

@elleste:
sorry ik zag later pas dat we al in pagina 2 zaten.
Ben blij weer wat van je te horen meid! Maar erg balen dat je je zo rot voelt. Gelukkig gaathet wel weer wat beter met je gemoed! Doet me goed te horen meis!
Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter mag voelen.

@Sv'tje:
lekker bobboti!! ideaal een man dien ook koken kan. Als ik er eens geen zin in heb dan doet mijn mannetje het ook. Heerlijk. Nou meid weer lekker aan boord dus. Hoop dat je niet te lang in dat gekke frankrijk bent.

@Kidsbaby:
Hey een jongen!! Leuk leuk leuk!!!! nummer 2 al in het lijstje!! Geniet ervan.

Ik mag morgen al voor de echo ipv volgende week. Ik zou nu in mn piek van HCG moeten zitten maar klachten nemen in drastische mate af en (ik weet het het is dom) heb de laatste KVtest er tegen aan gegooit en die gaf duidelijk lichter positief aan dan voorheen. Zou nu juist eraf moeten knallen die streep omdat ik dus in me piek zou moeten zitten. Ik weer de VK gebeld en die wil dat ik morgen al kom. Zucht.... nooit geweten dat ik zo'n druktemaker zou zijn zeg.... Vk zei dat het niet echt vreemd is maar ze zei ook dat het niet een normale gang van zaken is. Ze twijfelde en daarom wil ze dat ik morgen kom. Ze zei als er ergens onduidelijkheid is dan word er altijd een echo gemaakt om duidelijkheid te scheppen. Morgen dus.
Ben benieuwd.

Iedereen fijne aaf en tot forums weer.
Liefs Ilse

@Kwisjuh, hee bedankt voor de tip van de site. Heb gelijk op misselijkheid gezocht en er staat nu al een glas cola voor mijn neus. Hoop dat het helpt. Ik duim alvast voor jou... nog 3 daagjes wachten he.

@Kidsbaby, wat een mooi nieuws! Een ventje! Geniet er maar lekker van.

@Tes, vervelend he die kwaaltjes. Ik hoop dat ik er snel van af ben. Heb deze week al het idee dat het een klein beetje minder werd, maar vanochtend nog kokhalzend onder de douche gestaan. Het enige dat bij mij helpt (tot nu toe) is iets eten of drinken, eigenlijk iets in mijn mond hebben. Ik snoep normaal bijna nooit, maar heb in 2 weken tijd al een hele zak lolly's opgegeten. Ik snap wel waar men dik van wordt in de zwangerschap. Het is dik worden of overgeven bij mij. Hoe erg is het bij
jou?

@Sv'tje, dank je wel voor je berichtje. Ik ben inderdaad blij dat het depri gevoel aan het afnemen is. Minder blij ben ik met de andere kwalen. Ik heb al tegen mijn vriend verzucht dat ik al niet meer zeker weet of ik hierna dit allemaal nog een keer zou willen meemaken hihi. Ik was vroeger heel stellig, ik wilde 2 of 3 kinderen. Maar dit hele gedoe eromheen stimuleert me nog niet echt ghehe, gelukkig hoef ik daar nog niet over na te denken. Jij zegt in je berichtje dat je het zo fijn vindt dat je alles weer kan verdragen, oh ik kan je zo goed begrijpen. Ik verlang gewoon al naar het "normaal" voelen. (Al moet ik zeggen dat zo lang overeind zitten 's avonds, vorige week nog gepaard ging met kokhalzen en nu nog niet, dus er zit vooruitgang in...)

@Vieguh, meis fijn om weer van je te horen. Minder leuk is hetgeen waar je je nu zorgen over maakt. Ik heb helemaal geen verstand van zwangerschappen, dus ik kan er geen zinnig woord over zeggen. Ik hoop dat je gewoon ontzettend mazzel hebt gehad met je kwaaltjes, en dat het afnemen ervan gewoon erbij hoort. Ik merk ook bij mezelf dat ze deze week wat afnemen, dus misschien is het bij jou ook zo. We lopen immers gelijk op. Heel spannend voor je morgen, ik duim dat het allemaal goed gaat verlopen. Als ik me morgen weer net zoals vandaag voel, dan kom ik nog wel even lezen hoe het is gegaan. Thumbs up!

@Valesca, hoe is het met je? Ik las dat de testjes hun werk goed hebben gedaan, wanneer weten we meer? Ik zal heel erg duimen dat het wonderstokjes waren en dat ze ook bij jou het gewenste resultaat geven.

Liefs Elleste
10w

@Vieguh

@ Elleste, Nog steeds pijnlijke borsten en buikpijn....maar ik kan ook erg moeilijk naar de wc en heb vreselijk last van lucht in de darmen (sorry voor de uitleg) Mijn buik is zo gezwollen, dat ik zowat niks aan kan. Ik denk gewoon iets verkeerd gegeten, maar vervelend is dat ik ook ongesteldheidskrampen heb.....als ik mijn laatste 3 cyclussen tel, heb ik over een dag of 4 mijn NOD, en als ik mijn ouder cycles neem (28 dagen) dan 31 augustus. Ik hou 1 sep even aan voor het gemak.

De wonderstokjes hebben in ieder geval een super positieve test gegeven Elleste.....beter dan ooit, dus ze werken sowieso super :)

Vervelend van je kwaaltje meis.....maar aan de andere kant, is je zwanger voelen ook wel fijn lijkt me :)

Terug
Bovenaan