Vervolg: Wie is er nog maar net bezig zwanger te worden DEEL 6

@ Kwisjuh, Ik heb eigenlijk voor 1 sep mijn nod.....ik heb de laatste 3 maanden een cyclus van tussen de 23 en 27 dagen.....als ik 1 sep reken zit ik op 29 dagen, maar ik reken liever ruim, omdat mijn cyclus voorheen altijd 28 dagen was. Dit is zodat ik niet te snel ga testen als er niks komt haha. Ik hoop het ook heeeeeel erg voor jou meis....elke maand een zwangere vind ik al super...ook als ik het zelf nog niet ben, want ik gun het iedereen :)

Super trouwens hier die tips tegen kwaaltjes enzo te lezen...ookal kan ik er nu nog niks mee, het is wel handig te onthouden voor als het bij mij zover is :)

Ik zou moeten werken, maar de servers liggen plat....dus ik kan niks doen....dan maar internetten haha

Hey Valesca!

ja inderdaad,beetje ruim rekenen is misschien wel beter om teleurstelling te voorkomen. T zou inderdaad fijn zijn als t nu geluk is..de afgelopen maand (tijdens de vakantie) was eigenlijk de enige keer dat me vriend en ik de hele periode van eventuele eisprong bijelkaar waren. Dus nu hoop ik helemaal dat t goedgekomen is. Normaal was óf ik of hij weg ergens in die periode...das wel balen.
Wanner ga jij testen? Ik ben echt regelmatig ongi,precies 32 dagen dus als t er vrijdag niet is ga ik testen zaterdagochtend. De ongi krampjes worden soms wel wat erger. had ik hiervoor niet vóór mijn ongi....wie weet. Jij had t vorige maand toch ok zo erg? Dat je niet kon lopen van de pijn? Hopen dat je dat niet meer krijgt!

Dikke kus ik duim voor ons en iedereen die wacht haha!

Ik had het idd vorige maand ook....alleen al ruim 2 weken voor mijn NOD....flinke krampen en daarna heel erge rugpijn, en door die rugpijn liep ik krom idd. Als ik rugpijn krijg, betekend het meestal dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen. Nu gelukkig alleen nog krampen, maar niks in mijn rug nog.

Als ik 1 sep nog niet ongi ben, ga ik 2 sep testen....want dan ben ik officieel overtijd, ook als ik mijn langste cyclus tel. Zo speel ik lekker op safe ;)

Heel goed dat jullie deze maand goed hebben kunnen klussen....ik hoop dat het zijn vruchten af zal werpen ;) Spannend zeg !! Ben erg benieuwd meis :)

Heel veel liefs, Valesca

Hey dames,

Wat wordt er weer wat afgekletst hier, gezellig. Ook met veel nieuwe meiden erbij.

@Josanne: Moest jij dan apart een afspraak maken voor je echo? Of werd dat meteen met de 1e afspraak bij de vk gedaan??
Ach, ik moet eigenlijk ook gewoon afwachten tot het zover is, maar ik ben zooooo benieuwd... :)
Een eerste echo lijkt me zoo mooi!! Vooral ook heel benieuwd hoe mijn normaal zo koele vriend reageert.!! Hij is er de laatste tijd zo blij mee enzo.. Hij laat normaal over het algemeen nooit geen gevoelens zien etc, en nu; een en al gevoel hihi!!

@Svtje: Laten we dan maar hopen dat het forum beter wordt, uitgaand van jullie mening ;-) Jij weer aan boord, lekker. Ik hoef alleen vandaag en morgen nog te werken, dan ook eindelijk een weekje vakantie. Ben er echt zoo aan toe!!! Lekker aan de babykamer rommelen (is dat niet te vroeg?!) en verder t huis klussen, natuurlijk ook uitrusten..
Bobotie = lekker!! Mijn vriend wil me nu al onwijs verzorgen, hij is heel voorzichtig met me, hij zegt dat ik niet teveel gekke dingen mag doen enzo, zoooo schattig! :)

@Ilse: Ik kan begrijpen dat je je druk maakt! Hopelijk voor niks. Ik zal aan je denken vandaag en zeker het forum in de gaten houden, of je al nieuws heb. Succes meis!! Hoop echt het beste voor je!

@Elleste: Overgeven heb ik nog niet, alhoewel ik om de een of andere vreemde manier nooit echt moeite heb gehad met overgeven... Het kokhalzen en neigingen drink ik weg met liters water per dag, dat helpt.
Me vriend noemt me al een wandelende kwaal en de omgeving begint het een en ander te merken...
Ik ben vooral veel misselijk en moe. Vaak een opgeblazen gevoel en ook nog wel eens maagzuur. Maar als ik last krijg denk ik aan het kleine wondertje wat dat veroorzaakt, wat zich daar lekker aan het nestelen en ontwikkelen is, dat helpt ook! Soms zit ik met tranen in mijn ogen, niet van de pijn, maar dat ie ff van zich laat horen. hihi
Succes met de kwaaltjes, tis voor een goed doel!

@Valesca: Meis, ik heb elke dag bijna hetzelfde. Ik pas sommige broeken niet meer, mijn buik is zo gezwollen.... Ik ga juist wel makkelijker naar de wc, te makkelijk (sorry daarvoor). En ik ben zwanger!! Alles duidt erop meid!!! Succes tot 1 september, en zoals ik al zei, het is een mooie datum (ik naar de vk) dus wie weet! Ik duim voor je.

@MamaSun: Tuurlijk mag je mee kletsen, als je het allemaal bijhoudt ;-) Succes.

@Pooh: Ja klopt, dan ben ik 8weken zwanger :) Klinkt al veel, vindt je niet? Bij mij hadden ze niks gezegd over vroeg zijn. Spannend he??? Ik ben zoo zenuwachtig maar ook zo benieuwd en nieuwsgierig! Nog 6 dagen, dan mag ik al :))!!!!
Gefeliciteerd dat je gaat trouwen leuk!

M'n vriend en ik hebben besloten dat we eerst een kindje willen, daarna gaan trouwen, kan het kindje de ringen geven :) hihi

@Kwisjuh: inderdaad, het is s'ochtends vaak rustig op me werk, dus dan kan ik mee babbelen, zo hou ik het bij ..

Meiden, veel succes, plezier en genietse vandaag. Ook van het weer, want dat schijnt precies als ik vakantie heb straks alweer slecht te worden :-(

Liefs tes

Goeiemorgen lieve meiden,

Letterlijk klokje rond geslapen vannacht, tjonge wat was ik moe zeg. Nog steeds een beetje lui maar goed zal eerst eens gezellig op forum reageren. Heb al tijdje op msn gezeten met Poohh en Kidsbaby en dan zometeen es ff douchen.

Het schema weer even up to date:

nod,s aug leeftijd ronde kindje nod
sukkie: 23 - 6 - 1 - 5 aug overtijd
boefje: 26 - 2 - 1 - 9 aug ongi
marjan: 28 - 1/2 - 1 - 16 aug
kwisjuh: 30 - 6 - 1 - 28 aug
line 33 - 5 - 1-31 aug
chanti 24 - 1 - 1-?

nod's sept leeftijd ronde kindje nod status
valesca 30 - 5 - 1 - 1 sept
mamasun 2 - 2 - 6 sept

Zwangeren uitgerekend
mie_pie: 4 november
j-t: 27 november
senorita: 2 december
schippersvrouwtje: 10 december
shar: 5 januari
marijke: 7 januari
kidsbaby: 11 januari
anne: 18 januari
loeske: 18 februari
lynn:
roos: 18 maart
elleste:23 maart
vieguh: 25 maart
mmlc:
zebraatje:
tess:
poohh:29 april

afspraken datum tijd waarvoor
mie_pie:
j-t:
senorita:
schippersvrouwtje: 9 september controle vk
shar:
marijke: 13 augustus 20 weken echo
kidsbaby: 25 augustes 20 weken echo
anne:
loeske:
lynn:
roos: 8 september 2e afspraak vk
elleste: 2 september echo, 4 september vk
vieguh: 2 september termijn echo,
mmlc:
zebraatje:
tess: 1 september eerste afspraak vk
poohh:15 september afspraak vk

Wat gaat het worden?
mie_pie: MEISJE
j-t: BABY
senorita: MEISJE
schippersvrouwtje: BABY
shar: BABY
marijke: JONGEN
kidsbaby: JONGEN
anne:
loeske:
lynn:
roos: BABY
elleste:
vieguh:
mmlc:
zebraatje:
tess:
poohh:BABY

@Mama van Binkie & Victory, meiden wat zijn jullie gegevens dan plaats ik jullie, als jullie dat leuk vinden in onze tabel. Hoop dat het forum snel een beetje verbeterd want dan krijgen we weer een beetje overzichtelijkere tabellen maar tot die tijd moeten we ons maar behelpen met deze. Als jullie er niet in willen no hard feelings hoor ;)

@Patricia, bij jou had ik al wel wat gegevens, maar nog geen NOD datum, wil je in het lijstje? Zou je dan je NOD datum door willen geven (en misschien voor het gemak ivm terugzoeken ook nog een de andere gegevens ;) ) Alvast bedankt!

@Marientje81 zelfde voor jou eigenlijk, wil je in het lijstje? Zou je dan je gegevens even willen sturen, dan zet ik je er in! Kunnen we elkaar een beetje op de hoogte houden, meeleven en steunen ;)

@Mammie, heel kort berichtje van jou tussendoor, kom je hier meekletsen? Wil je in de tabel? Geef maar even door, dan vul ik je in!

@Mamasun, je staat in het lijstje hoor! Lekker aant aftellen tot je NOD. Spannend he, die wachtdagen, zoek maar een beetje afleiding maar dat zal vast lukken met zo'n kleintje thuis. Wat is je leeftijd? Dan vul ik die ook nog even in.

@Poohh, sjonge jij was er inderdaad vroeg bij vanochtend. Goed bezig hoor! Ik vandaag luie dag denk ik weer even wennen aan het feit dat we aan boord zijn. Moet nog steeds onder de douche... heb er gewoon niet zo'n zin in. Heb nog eventjes tot lunchtijd dusse maak eerst hier mijn verhaaltje maar even af en dan moet ik er aan geloven. Leuk hoor dat je gaat trouwen! Bij ons alweer 3 jaartjes geleden en geniet nog elke dag van mijn mannetje dus zeker de moeite waard!

@Valesca, snap het hoor meid dat je er niet mee rekent dat je positief test. Deed ik ook steeds niet om teleurstelling te voorkomen, maarre diep in je hartje hoop je het zon ontzettend en ik hoop met je mee hoor!

@Kwisjuh, zelf nooit een nachtje doorgezakt moet ik bekennen, drink eigenlijk helemaal niet. Misschien 1 x per jaar een Baileys ofzo.. maar nu sowieso niks natuurlijk. Pff misselijk zijn en niet kunnen overgegen is misschien wel erger dan misselijk zijn en overgeven want dan ben je er maar vanaf, kan opluchten... De kwaaltjes moeten we er maar gewoon bijnemen, als je dan straks dat kleine wondertje vast mag houden ben je alles lang en breed vergeten. Hoop zo ontzettend dat je positief mag testen meid! DuimDuimDuim!!! Van Anne heb ik niks meer gehoord, al een hele tijd niet. Heb haar wel op msn, zal haar eens een berichtje sturen want ben ook wel erg benieuwd hoe het met haar gaat!

@Tess, heerlijk hoor dat je vriend je zo verwend! Lekker laten gebeuren. Als je jezelf prettig voelt door beetje in de babykamer te rommelen, prima toch! Wij hebben zelf gewacht met aanschaffen van spulletjes tot 12 weken maar daar zijn uiteraard geen regels voor. Je kunt lekker gaan bedenken wat je wilt voor kleuren of stijlen en lekker gaan snuffelen in de babyzaken. We hebben ons uiteraard wel van te voren georienteerd. Marktplaats was voor ons een bron van leuke spulletjes en zo veel beter voor je uitgavenpatroon ;) Nieuw hebben we ook wel een en ander gekocht hoor, onder andere maxi cosi, die hebben we van mijn ouders gekregen en wipstoeltjes (thuis en aan boord) matrasjes (wiegje en ledikantje). Gewoon te leuk dat shoppen en orienteren. Geniet er lekker van!

@Sukkie, weet eigenlijk helemaal niet hoe lang je op vakantie was en wanneer je echo had/ hebt? Denk aan je en hoop dat de echo positief mocht/mag uitvallen! DuimDuimDuim!!! Hou ons op de hoogte!

@Vieguh, hoe laat mocht je naar de vk vandaag? Hoop zo dat je inmiddels wat meer weet en niet meer zo in spanning zit? DuimDuimDuim!!! Laat het ons weten he!

Hele dikke knuffel Svtje (die nu echt gaat douchen)
24+6

Ik ben een keer bijna een week overtijd geweest....misselijk, ongi krampen (alleen minder dan nu) en toen wees ook alles erop.....helaas toch ongesteld geworden toen. Zelfs mijn vriend was er aardig zeker van dat ik zwanger zou zijn, ondanks negatieve testen. Sinds dien is het enige wat mijn vriend zegt als ik "kwaaltjes" heb......zal wel niks zijn....je zult vast gewoon ongesteld worden....misschien lukt het ons nooit....eerst maar zien, dan geloven, enz enz.

Daar word het voor mij ook niet gemakkelijker op....het positief denken word daardoor voor mij steeds moeilijken er ik durf niet eens meer te zeggen als ik ergens last van heb.

Ik ben blijn als ik dingen voel....of ik nou zwanger ben of niet, ik wil in ieder geval hier van genieten....de spanning is ook niet altijd makkelijk vlak voor mijn NOD, maar ik geniet van alles wat ik voel, gewoon omdat, stel dat mijn vriend gelijk heeft...en het voor ons idd niet is weggelegd...dan heb ik in ieder geval hier lekker van kunnen genieten.

Met mijn "beste" vriendin kan ik er niet over praten, omdat ze zelf sinds deze maand ook aan het proberen is...en als ik zeg buikpijn te hebben,....gewoon in het algemeen, zonder bedoelingen gaat ze hard lachen en zeggen, denk je dat je zwanger bent dan? dat zal vast niet hoor ! En dat terwijl ik daar niet eens op doel.

Gelukkig ga ik sinds kort heel veel om met mijn onderbuurvrouw die wel oprecht is. Zelf heeft ze een dochter van 3 jaar waar we dan lekker mee op pad gaan. Ze heeft zelfs de kinderwagen en maxicosi en alles wat ze nog heeft, speciaal voor mij bewaard en zij neemt me wel serieus. Heerlijk is dat :)

Ik ga samen met haar fitnessen vanaf volgende maand....3x in de week....even mijn conditie op pijl brengen, want dan zou ook goed zijn bij een zwangerschap en dan begin ik er liever vast mee, dan ben ik al wat gewend :)

Nou, sorry voor mijn lange zeur verhaal, maar het moest even van mijn hart :)

Ik ga verder de keuken poetsen

Hey Valesca,

Geeft niks meid, hier kun je alles kwijt, je angsten, je verdriet, je vreugde, je verveling maakt niet uit. Daar hebben we het forum voor om lekker "anoniem"te kletsen zonder dat je er mensen in je omgeving mee "lastig valt"! Spui maar lekker hoor, geen probleem.

Niet te negatief denken hoor meid, niet iedereen is in een paar ronden zwanger, bij sommigen gaat er gewoon een poosje overheen. Bij ons was het in ronde 6 raak en dat vond ik eigenlijk nog vrij snel. Tuurlijk wil je het liefst gelijk zodra je stopt met de pil maar als je ziet dat het gemiddeld wel een jaar kan duren dan is 6 maanden behoorlijk snel. Hier op het forum zijn er ook meiden die in 1 of 2 rondes al zwanger zijn, kan inderdaad ook gebeuren en dan is het soms wel frustrerend als je zelf al veel langer bezig bent maar totdat het tegendeel bewezen is wordt je gewoon mama hoor! Geduld is een schone en o zo irritante zaak...nogmaals... afwachten maar weer. Lekker hier kletsen ondertussen dan ben je het maar even kwijt!

Blinkt je keuken ondertussen al? Ik heb mezelf vandaag een snipperdag gegeven, ben nog steeds moe. We eten kliekjes haha nog wat bobotie over, wat bami en een beetje hutspot en we zijn vandaag maar met z'n drietjes dusse alle drie iets, lekker makkelijk.

Lief hoor dat je buurvrouw zo met je meeleeft, zo iemand heb je echt nodig in je omgeving. Jammer dat je vriendin er heel anders mee omgaat, hoop dat dat een beetje afneemt en dat je je verhaal bij haar ook gewoon lekker kwijt kunt.

Succes met poetsen!

Liefs Svtje
24+6

Hey meiden
@Tes ik heb toen ik 7 weken zwanger was een afspraak gemaakt bij de verloskundige en kreeg toen een intake gesprek (heel veel vragen)en daarna de echo en kon toen ook goed het hartje zien en horen kloppen (heel mooi moment)kan begrijpen dat je bijna niet kan wachten maar des te meer zie je op de echo!
Valesca heel veel succes met wachten,bij ons is het precies andersom mijn vriend is juist heel positief en denkt haast elke maand dat ik zwanger ben haha maar als ik geen kwaaltjes heb denk ak al snel dat ik niet zwanger ben (ook al hadt ik bij mijn dochter ook niet veel last van kwaaltjes)alleen zere borsten verder nooit iets gemerkt.vervelend dat je vriendin je niet echt serieus neemt
@vlieguh:hopelijk heb je een goede echo gehad
ga nu lekker nog even buiten zitten morgen kan het niet weer werken
liefs jootje

Terug
Bovenaan