vervolg: wie stopt ook met de pil in augustus??

hey meiden,

wat lief dat jullie dat zeggen quinta en taraneh!
echt leuk en fijn dat jullie zo meeleven!

zo spannend quinta ben heel benieuwd hoe hoelang je zwanger bent,hou ons op de hoogte he?!

taraneh lekker hoor dat je nog vakantie hebt,geniet er nog maar lekker van,straks weer werken en dan krijg je het weer druk genoeg,denk je dat je baas er niet blij mee is omdat hij dan een vervanger moet regelen?ach dat is denk ik overal toch?ik werk in de zorg..dat word helemaal lastig als het bij mij zover is..maar ja dat is wel het laatste waar ik me druk om maak..haha.

zo weer werken,fijne dag meiden!

liefs zonnetje

Hey Dames,

@taraneh, ik moet de 24ste beginnen. ook weer voor de klas. Zitten we net in een andere regio ;) Ik zit in noord. De 25ste beginnen bij mij de lessen weer.

Mijn baas liet voor de vakantie duidelijk aan me merken dat ie er helemaal niet geen moeite mee had dat het mis was gegaan met mn zwangerschap (had het net verteld met 11 weken zodat ze rekening konden houden met de planning, toen ging het mis) en deelde me ook nog mee dat ie het fijn zou vinden als ik voorlopig nog even niet zwanger zou worden. Hij is namelijk heel erg blij dat ik er ben en omdat ik mn werk heel goed doe. En het zou leuk zijn als ik dit schooljaar af kon maken. Daar ga ik dus echt geen rekening mee houden, dat snap je toch ook wel ;) maar dat heb ik hem niet gezegd.

Jeetje Jen, dat is ook niet echt fijngevoelig van die man hè! Fijn dattie er een compliment aan koppelt, maar dit is niet de manier om kwaliteit aan je te binden.. Naja, mannen.... We staan in ons recht en ik zal aan vanuit mijn kant echt alles doen om mijn werk zo lang mogelijk, goed te doen. Ik hoop echt dat je straks lekker zwanger bent, dan heb je zomervakantie en verlof direct na elkaar ;-).
Ik werk trouwens in het voortgezet onderwijs, jij ook dan? In het noorden is de bs deze week begonnen dacht ik..

Zonnetje, ik geniet zeker nog ff en doe fijn mijn middagdutje nu het nog kan ;-). In het onderwijs is vervanging regelen minder makkelijk dan in de zorg. Er zijn sowieso al geen oproepkrachten beschikbaar en voor de klas heb ik echt mijn eigen toko. ik zal wel zorgen dat mijn planning heel duidelijk en zo over te nemen is.. Ook hebben leerlingen alleen mij voor een bepaald vak (geef r 3) In de zorg deel je je baan natuurlijk al doordat je 24 u pd nodig bent. Blij worden ze dus niet van me. Hopelijk valt dat straks bij jou mee, ook al is de zorg ook niet echt een sector waar ze met een personeelsoverschot kampen he....
Maargoed, allemaal niet onze zorg, maar die van onze baas ;-). Ik heb trouwens een acht jaar als ziekenverzorgende gewerkt. Zowel in een verpleegtehuis als in de thuiszorg. Wat doe jij in de zorg?

groetjes voor iedereen,

x Taraneh

hey meiden,

taraneh,ik werk in een verpleegtehuis op een terminale afdeling..niet altijd even leuk en makkelijk,maar wel fijn dat je die mensen hun laatste zorg kunt geven.ik werk daar als voedingdassistente en we koken ook voor de mensen dus voel me af en toe ook kok! haha.maar het is heel dankbaar werk!het is een 24uurs bedrijf dat is waar maar hebben weinig oproepers,maar het voordeel is wel zoals bij een zwangerschap dat ze van tevoren weten wanneer je met verlof gaat dan kunnen ze dingen optijd regelen. wat een verhaal he!

wat raar van je baas jen,zoals je zegt dat is wel het laatste waar je rekening mee gaat houden,dat is dan op dat moment zijn probleem!

groetjes zonnetje

Hoi taraneh,

Ik heb voor ik in het onderwijs zat van mn 15de tot mn 23ste ook in de zorg gewerkt, als bijbaan welliswaar, maar toch ook 8 jaar. Met psycho geriatrische patienten. Ik werk nu in het voortgezet onderwijs voor havo/vwo in amstedam , ik geef CKV en beeldende vorming. Naast mij is er nog 1 collega voor die vakken, maar die werkt al fulltime en kan mijn uren (0.6 fte) er dus niet bij hebben. Welk vak is trouwens r 3?

Liefs Jen

Hi Jen, ik bedoelde, ik geef er 3, 3 vakken dus, nl Nederlands, maatschappijleer 2 en levensbeschouwing. In alle vakgroepen zitten meerdere collega's, maar of de vervanging intern opgelost kan worden.. Ik werk 0,8 fte..
Heb ook bij psychogeriatrie gewerkt. Heftig, maar dankbaar werk. Ik vind het heel goed als docenten ook een baan buiten de school gehad hebben. Ik merk toch dat sommige collega's die niet in 'de echte wereld' hebben gewerkt hebben, dat ze een beperktere kijk op de dingen hebben..

Zonnetje, heftig werk heb je. Ik heb de ervaring dat voor veel mensen het verpleegtehuis het eindstation is, maar een speciale terminale afdeling lijkt me erg zwaar. Jij bent daar vast het zonnetje ;-).
Mijn ervaring is dat de voedingsassistente door bewoners erg gewaardeerd wordt. Wat goed trouwens dat jullie zelf koken, heb je niet dat gaarkeuken effect.

x Taraneh

Hai hai,

Leuk om te lezen wat voor werk jullie allemaal doen. We doen allemaal een beetje dezelfde richting tot nu toe: zorg en onderwijs.

Ik moet maandag ook weer beginnen, geef 2 dagen groep 3 en 2 dagen inval. Heb hiervoor in de kinder/jeugdpsychiatrie gewerkt.

Onze bazen gaan inderdaad niet blij worden van ons nee ;-) Maar ja. Ik zit 'm ook een beetje te knijpen, want ik heb een contract tot 1 december, er is me al wel mondeling een vast contract beloofd, maar ja. Maar het is wel een hele grote, sociale school. Ik ben er vorig jaar gestart als inval, toen waren er 10 zwangeren!

Jouw baas is wel lekker grof hoor Jen, echt asociaal. Ben je zelf ook een beetje kunstzinnig aangelegd, omdat je CKV geeft?

En zonnetje, ik heb gehoord dat er altijd veel vrouwen zwanger worden in hun vakantie, dus dat je ei dan gepland staat is gunstig;-)

Taraneh wanneer ga je het je baas vertellen? Leuk dat je meerdere vakken geeft, heb je een beetje afwisseling!

Quinta, fijn dat je vriendin mee gaat voor de echo. Ik hoop dat ie snel komt en dat je duidelijkheid krijgt over je baarmoeder.

Meiden het is nu echt veel te warm zeg. Ik hoef dan niet te werken vandaag, maar ik kan alleen maar hangen en lui zijn. Stofzuigen net was geen succes met die hitte. Vanavond storm op komst, vinden wij altijd zo gezellig!!

Martine

heey meiden,

pfff wat is het warm he?!ben gelukkig vrij vandaag en heb net ff in de tuin gelegen maar das echt te warm..(zelfs voor mij)kan namelijk goed tegen de warmte.

zeker leuk dat we allemaal een beetje in de zelfde richtingen werken!
het is idd best zwaar werk taraneh op een terminale afdeling,maar zo dankbaar en de voedingsassistentes worden idd altijd erg gewaardeerd en das fijn!

martine wel spannend ja als je contract afloopt in december..hopelijk word ie wel gewoon omgezet in een vast contract.

jullie zeggen allemaal dat je bijna weer moet gaan beginnen met werken,en bij mij is het net andersom,haha.ben hard aan het aftellen tot ik vakantie heb!!

ik ga weer lekker hangen op de bank,echt geen zin om het huis te doen!en straks naar de kapper.

fijne dag meiden!
x zonnetje

Terug
Bovenaan