voedingsschema

Onze kleine Mitch 4 mnd ( 65cm en 9 kilo) heeft ook regelmaat met eten wat ik ook denk dat heel belangrijk is.

Zijn schema is nu zo.
9.00 Flesvoeding 200ml
1.00 Flesvoeding 220ml
5.00 Flesvoeding 200ml
8.00 Flesvoeding 230ml.

Hij heeft een aantal x de nacht door geslapen van 8.00 tot 9.00 maar
nu wordt hij weer s'nacht tussen 3 - 6 wakker krijgt hij 100ml is hij weer
tevreden maar ik wil hem niet nog meer voeding geven hij krijgt al zoveel.
Iemand suggesties hoeveel rijstebloem ik aan zijn laatste fles kan toevoegen.
zodat hij misschien door kan slapen .......

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en krijgt volledige borstvoeding. Ze zit op ongeveer 6 voedingen
per dag. Helaas dus ook nog midden in de nacht. Aangezien dit ons derde kindje is weet ik
dat te vroeg afbouwen grote frustraties oplevert. Dus heb ik voor mezelf besloten om als ze
een half jaar is 's nachts geen voeding meer te geven. Geeft wel rust zo'n besluit. Misschien gaat
het daarvoor vanzelf wel. Ik weet wel dat kinderen tot 5 maanden nog echt een avond voeding nodig
hebben, ivm. het dalen van de bloedsuikerspiegen (ze kunnen dan te ver in slaap zakken, wat niet
goed is voor de hersentjes) maar die voeding er niet eerder af. Ik geloof dat tot die tijd een uur of 10 achterelkaar slapen het max. is.

groetjes

hallo allemaal ik ben fransis,
mijn dochertje is 12 weken en slaapt nu al door tot 7.30 van af 22.00 sávond voor die laatste fles moet ik haar echt wakker maken en mijn best doen om die fles naar binnen te krijgen.
ze zit op 5 voedingen per dag hoe doen jullie dat het is nog te vroeg voor fruit of pap of niet??????????

mijn zoon Dani is 5 maanden en dit is zijn eetschema als ik moet werken:
06.30 fles 200ml
10.00 potje fruit
13.00 fles 160 ml
15.00 /15.30    fles 160 ml
17.00 potje groente
19.30   fles 200 ml

's ochtends moet ik hem vaak wakker maken. Als ik vrij ben laat ik hem natuurlijk lekker liggen en wordt hij vaak tussen 7.30 en 08.00 wakker.
Toen wij zijn laatste fles vroeger wilde gaan geven  zijn we het gewoon iedere keer een half uurtje vroeger gaan  gegeven.

hallo mijn dochter is nu 5 maand en dit is haar schema

8 uur 220 cc(b.v)
12.00 uur 180 cc(b.v) en een beetje fruit
17.00 uur 220 cc(b.v)
22.00 uur 220 cc fles

mijn dochter krijgt nu de laatste voeding een fles dan heeft mijn tepel even rust vanwege haar tandjes

hallo, elsy hier,
mijn zoontje is nu 2 maanden. zou ik een kwartje betterfood start in zijn laatste flesje mogen doen om door te slapen? wie weet er raad?

vraagje: mijn dochtertje is 6 maanden en vertikt het om de groente en fruithapjes te eten.
                      De lepel gaat erin en eruit maar ze gooit het fruit en de groentes er ook gelijk                       weer uit. Wie heeft er tips om haar wat beter te laten eten ( het lijkt wel of ze      
                      absoluut niet begrijpt  wat ze met die gekke smurrie in d'r mond moet).  

hallo allemaal,

onze zoon Huub is nu 6 maanden oud, en mag nu pas beginnen met de groentenhap. hij heeft erg veel last van zijn huid.Exceem. we hebben al van alles geprobeerd maar er is op dit moment niet veel wat lijkt te werken. Ja hormoonzalf, maar daar zijn we niet zo voor.
we zijn al overal geweest, het CB, de huisarts, dermatoloog, dietiste en iedereen zei wat anders en ondertussen wisten wij het ook niet meer.
met de voedingen hebben we ook veel geprobeerd hij heeft nu zijn derde "soort" voeding en er treed nog niet echt verbetering op. erg frustrerend allemaal.
hij moet nu ook een koemelkallergiedieet volgen tot dat hij 1 jaar wordt.
ik heb in deze 6 maanden wel geleerd dat ik naar Huub moet luisteren en dat ik mijn gevoel moet volgen.
we gaan nu beginnen met de groenten en ik zie wel hoe het gaat lopen we moeten het langzaam opbouwen en kijken of dat er reactie optreed.  

het is voor ieder kindje verschillend wanneer het met  "vast voedsel" begint, zolang je maar naar  je kindje luisterd en  je gevoel volgt komt het wel goed.  

groetjes Brenda  

Terug
Bovenaan