voedingsschema

Hallo mama's

mijn dochter is nu bijna 5maanden en dit is haar schema:
7.30/8uur 210ccwater+7 schepjes
12.30/12uur 210cc water+7 schepjes
14uur fruit
15.30/16uur 210water+7 schepjes
17.30 groenten
19.30 210 water+7 schepjes

wij hebben die laatste fles iedere dag 15 min vervroegd en uitendelijk zat ze rond 19uur meestal gaat ze eerst het bad in en dan eten en slapen en dit verloopt eigenlijk zonder problemen. later kunnen we de fles niet geven omdat ze gewoon om 19 uur hartstikke moe is en wil slapen! en wakker maken heb ik nooit gedaan alleen als het nodig is natuurlijk ivm het gewicht succes

Ik heb een zoontje van 7 1/2 maand en zijn schema is als volgt:

7:00          fles van 200cc met 3 lepels rijstebloem  
10:00        1/2 potje fruithap en wat roosvicee te drinken
12:00        licht bruine boterham met smeerkaas of leverpastei en een fles van 200cc
                       soms drinkt die de fles leeg en soms laat die wat staan.
                       Als afwisseling geef ik inplaats van de boterham ook wel eens bambix
                       gemaakt van opvolgmelk
16:00        fles van 200cc
18:00        potje groenten met toetje toe en evt wat roosvicee te drinken als die wil
19:15        fles van 200cc met 3 lepels rijstebloem
19:30        lekker naar bed tot de volgende ochtend rond een uur of zeven dan wordt hij
                       weer wakker          

Mijn mannetje is tevreden en groeit lekker.
Ieder kind is weer anders en de een eet nou eenmaal meer als de ander en de ene is nou eenmaal vlugger aan brood of fruithap toe als de ander. Wij volwassenen eten toch ook niet allemaal hetzelfde.  volg je gevoel en als je kind goed groeit en tevreden is dan is het toch goed. Ze geven het echt wel zelf aan wat ze wel of niet lusten en hoeveel. Sterkte allemaal en laat je niet gek maken door wat een ander doet maar kijk naar je eigen kind en wat die aangeeft.
Groetjes Brenda.

hallo, mijn zoontje is nu 22 weken en hij zit nu op het volgende schema:

7.30 200 ml

11.00 fruithapje

12.30 200 ml

16.00 groentehapje

17.30 200 ml

22.30 200ml

bij de fles van 22.30 moet ik hm uit diepe slaap wakker maken... hoe kan ik de laatste fles naar voren brengen?

groetjes Mirells

hoi Mirella,

Misschien een ander schema proberen waar mee je vroeger uitkomt?. Ik had het volgende schema vanaf 4,5 maand:

7.00 fv
11.00 fv
13.00 fruithap
15.00 fv
18.00 groentehap
19.30 fv + rijstebloem

Bij 6,5 maand ging het schema om want de flessen gingen niet meer leeg. Opvolgmelk valt denk ik zwaarder of zo. Vanaf toen heb ik het volgende schema:

7.00 fv + bambix
10.00 fruithap
12.00 boterham (vaak maar paar stukjes) of koekje
14.00 fv
16.00 liga + sap
18.00 groentehap
19.30 fv

Succes
Groet
Lies

hoi allemaal
ik heb een zoontje van ruim 4 maanden en donderdag moesten we van het cb de voedingsschema gaan veranderen van 5 naar 4 voedingen hij dronk namelijk zijn flessen niet meer leeg hij krijgt nutrilon forte en zijn schema is al volgt.
7.00     -  200 cc
11.00 - 200cc
15.00 - 200cc
19.00 - 200 cc + 3 schepen nutrix
ik wil ook graag beginnen met fruit of groente hapje weet iemand van jullie wat ik het beste kan doen. Groetjes

Ik heb een dochtertje van 4 weken en geef borstvoeding. Zij heeft geheel geen voedingsschema. Soms heeft ze om het uur al honger en op andere momenten moet ik haar echt wakker maken na 3 uur om te eten.

Over 8 weken moet ik weer gaan werken en wil ik overdag flesvoeding gaan geven. Wie kan me vertellen hoe ik mijn borstvoeding moet afbouwen en wanneer ik daar mee moet beginnen. Ook wil ik weten hoeveel melk ik dan moet gaan geven

Debbie

Hallo,

ik heb vele reactie gelezen over de schema's. Een paar spreken mij erg aan maar wat is de eerste stap. Mijn dochtertje krijgt alleen nog 5 flessen van 200 cc. Begin je met 210 cc geven en een groente hap?

Groetjes muisje

Hoi Muisje,

Wil je naar 4 flessen? De avondfles eraf doen? Want dat is niet echt duidelijk.
Bij  velen is het in 1 keer gelukt zoals je hebt kunnen lezen. Op een gegeven moment merk je dat je kindje die late fles gewoon niet meer wil.
Je kunt inderdaad wat meer gaan geven per fles. Of in de laatste (4e) fles wat rijstebloem gaan doen. Daar gaan ze over het algemeen ook langer op doorslapen.

En natuurlijk kan je beginnen gelijk groente te introduceren, als je dat wilt. Je kunt ook nog wachten als je dat liever wilt. Maar dan zou ik zeker rijstebloem in de laatste fles doen.

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan