Hallo,
Wij hebben een zoontje van bijna 6 maanden en hij heeft het ook niet zo op melk, toch geef ik hem gewoon op tijd zijn melk en ik wissel dit af met een sapje.
Dit gaat hartstikke goed, ook als hij het echt niet wil doe ik er een scheutje roosvicee in en dat helpt ook is hij het weer beu dan weer melk.
s morgens krijgt hij melk met rijstebloem 200 ml het volgende flesje is dan weer 200 ml melk.
Dan krijgt hij banaantje met een liga en 2 sinasappeltjes geperst en dat meng ik in de blender, superflesje noem ik dat dat gaat bijna altijd gewoon lekker op, daar voeg ik dan zijn vitamine D aan toe.
Dan weer een flesje sap van roosvicee en voordat hij gaat slapen lekker zijn melk met een scheutje roosvicee als hij de gewone melk niet echt wil.
Nou en dat werkt.
Ik vind get allemaal best een heel gedoe als je kindje dat heeft, maar je vind denk ik vanzelf een oplossing, ik praat best veel met mijn huisarts en kinderarts.
Ik overleg alles wat ik doe in het voedings schema. opdringen doe ik niks, ik probeer hem nu wel te stimuleren met onder andere groente en ander fruit.
Ik vind koekjes etc nog veel te gevaarlijk, je kan vind ik dit nog niet echt geven en alleen laten.
Ook vind ik het van sommige fabrikanten onverantwoord om zo maar een leeftijd op een doosje te zetten zonder er duidelijk een vermelding bij te zetten, je kan dit ook op een leuke manier brengen.
Ik vind gewoon dat sommige ouders er te snel op vertrouwen dat dat wel goed is.
Ik ben mischien veel te voorzichtig, maar het is mijn eerste kindje en het was niet echt gepland, gezien mijn leeftijd, maar het is een levensecht wondertje.
En we zijn er supergelukkig mee, ik wist het pas heel laat en ik had er ook niet echt meer op gehoopt, zo zie je maar wonderen zijn er echt, als ik naar hem kijk denk ik dit zou je toch voor geen goud van de wereld willen missen.
verder wil ik dit nog kwijt meiden liefde is heel belangrijk dat weet ik zeker.
Er gebeurd te veel met kleine kindjes en dat breekt nogal eens mijn hart, dan wou ik dat ik voor hen allemaal kon zorgen, of de moeders vragen om als ze het echt niet aan kunnen bij een liefdevol gezin om hulp te vragen en hun kindje bijvoorbeeld tijdelijk vrijwillig afgeven, niets is beter dan zijn eigen mama, maar hulp waar nodig bij deze mensen is een geschenk voor hen denk ik,maar die vreselijke dingen die je hoort breekt mijn hart echt.
Sommige mensen hebben het gewoon even niet.
Onze rijke poepers hier doen daar maar weinig aan net als de fabrikanten die kunnen daar ook bij helpen, elke baby gered is een levensgeschenk voor dat kindje. Maar oke ik word nogal langdradig geloof ik.
Hoe dan ook eten en drinken zal voor ieder kindje anders zijn, zoals ik al zei opdringen doe ik niets stimuleren van melk drinken doe ik wel.
Ik ga nu maar stoppen, heel veel liefs voor iedereen en alle kindjes.
Corine rene en Robertje