voedingsschema

hallo iedereen,
Ik heb zojuist een lange reaktie getikt die volgens mij niet verstuurd is. Geen tijd voor een nieuwe, maar wil wel even kwijt:
niemand heeft het over hoe aktief de kinderen zijn en volgens mij maakt het nogal een verschil uit. Mijn kind (Pim, 10.5 mnd) is erg sterk en aktief (kroop met 4.5 mnd, liep langs het meubilair met 6 en liep los met 8.5 mnd).
Laat je niet gek maken en vertrouw je instinct. Routine ontstaat vanzelf, kinderen geven zelf aan hoeveel/wanneer ze willen eten.
Geniet van je kind!

quote: MJACF reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-03-2005 12:56:06'));

Hallo,

mijn zoontje is nu ruim 8 maanden, en toen hij ongeveer 6 maanden was wou ik ook de laatste fles afbouwen. Hij was nogal gulzig en ook echt een gezonde Hollandse jongen om te zien, zeg maar!!
Maar ik vroeg me af of hij weleens echt honger had en ben ineens gestopt met de laatste fles, en het ging eigenlijk direct goed, 's avonds rond 8 uur half 9 de laatste fles en hij wordt meestal wakker tussen half 8 en 9, heerlijk!! En dat doet ie al sinds dat ie ongeveer 6 maanden was. Maar ja, je moet het gewoon proberen denk ik, succes!!

Dag allemaal!
Mijn zoontje is nu 6 maanden, hij kreeg tot gisteren  4  flessen en een fruithapje.

3 flessen van 200 cc, 1 fruithapje en 1 fles van 105 cc.

Hij is redelijk stevig en groeit goed, heel vrolijk etc, maar spuugt heel veel. Daarom kan ik hem helaas niet meer geven!
Hebben meer mensen dit probleem?
Ik doe al overal NUTRiTON in, zelfs in de NUTRilon A.R...maar vooral die fruithapjes, komen er grotendeels uit.
Best wel zielig, want hij vindt die hapjes héérlijk.

Vanaf nu zou ik dus meer voeding moeten geven, volgens het CB.
Dus 3 flessen, 1 papje, groente hapje en een fruithapje.
Heeft iemand advies voor me hoe dit in te passen bij een kind dat al vrij veel spuugt?
Groente vindt hij echt vies, hoe kun je dit het beste laten wennen?

Nóg een vraag: zo aan al die strakke schema's te zien, maken jullie je kind wel wakker om te drinken/ eten?!
Ik ben nl. zo blij als hij slaapt (dit doet hij pas sinds 2 maanden vrij goed overdag, maar heeft hier geen vaste tijden voor), dus ik laat hem dan liever slapen....is dit wel goed?

Ik ben in ieder geval wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die het soms even niet meer weet en met veel vragen rondloopt.
En het is inderdaad zo dat je toch het beste op je (moeder) gevoel kan vertrouwen. En ieder kind is anders..

Iedereen suxes met de kleintjes, geniet ervan want het is geweldig om mama te mogen zijn!

Roxan..

Dag allemaal!
Mijn zoontje is nu 6 maanden, hij kreeg tot gisteren  4  flessen en een fruithapje.

Hij is redelijk stevig en groeit goed, heel vrolijk etc, maar spuugt heel veel. Daarom kan ik hem helaas niet meer geven!
Ik doe al overal NUTRiTON in, zelfs in de NUTRilon A.R...maar vooral die fruithapjes, komen er grotendeels uit.

Heeft iemand advies voor me hoe dit in te passen bij een kind dat al vrij veel spuugt?

Nóg een vraag: zo aan al die strakke schema's te zien, maken jullie je kind wel wakker om te drinken/ eten?!
Ik ben nl. zo blij als hij slaapt (dit doet hij pas sinds 2 maanden vrij goed overdag, maar heeft hier geen vaste tijden voor), dus ik laat hem dan liever slapen....is dit wel goed?

Ik ben in ieder geval wel blij te lezen dat ik niet de enige ben die het soms even niet meer weet en met veel vragen rondloopt.
En het is inderdaad zo dat je toch het beste op je (moeder) gevoel kan vertrouwen. En ieder kind is anders..

Iedereen suxes met de kleintjes, geniet ervan want het is geweldig om mama te mogen zijn!

Roxan..

Dag allemaal!

Roxan..

Hoi meiden,

wat slapen jullie kleintjes allemaal lang.
Yoran is nu bijna 5 maanden en ik zit op het volgende schema:
6.00/6.30 fles 210
10.30 fruithap (vind hij verschrikkelijk, dus denk dat ik groente eerst maar ga proberen) daarna fles 210
14.30 fles 210
tussen 18.00 en 19.30 fles 210 (met 2 scheppen nutrix, als ik meer doen drinkt hij fles maar voor de helft)

Rond 20.00 uur gaat hij naar bed en slaapt dan tot 6 uur de volgende ochtend. Speentje geven helpt niet 's ochtends, hij is echt wakker. Gaat wel na zijn fles meteen weer naar bed.

Groetjes,
Nanda

Hoi allemaal, onze dochter is  8 maanden
ons schema:
8.00 fles met pap - 11.00 fles (evt. wat brood erbij) - 14.00 fruit - 17.30 warm eten - 20.00 fles
Ik ben zelf niet zo van de schemas en heb altijd gevoedt op verzoek er kwam van zelf een ritme in. Met 3 maanden ben ik al gestopt met de nachtvoeding want ze sliep veel liever door vanaf 20.00 tot 7.00 uur. Dat vinden wij uiteraard prima. Zo lang Julia tevreden is en goed groeit  gaat het goed lijkt mij. Ik heb me nooit te druk gemaakt om wat moet en hoort maar meer naar mijn kind gekeken wat zij aangegeeft. Wat ook inhoudt (vooral toen ze nog kleiner was) bijvoorbeeld 10x borstvoeding op 1 dag. Ze gaat nu steeds varieerder eten en een beetje ritme is nu wel fijn en als ze honger krijgt of ongedurig wordt dan geeft ik haar een rijstewafeltje of iets dergelijks. vindt ze ook lekker.

Hoi Nanda,

Jouw kindje slaapt toch ook lang van 20.00 tot 6.00 uur vind ik een hele ruk. wat wil je nog meer? als je wilt dat ze 's-ochtends later wakker wordt moet je haar misschien later naar bed sturen. Elk kind kan maar een X aantal uren slapen per nacht. jEn dat verschilt per kind.
Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan