Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

Hey meiden,

Ik zal jullie maar meteen weer geruststellen. Vandaag bij de gyn geweest en was zo bang. Eerst zag ik niets, en toen ineens zagen we ons kleintje, en het hartje. Het was heel hard gegroeid. Normaal gezien zou het nu 7 weken en 6 dagen moeten zijn, maar volgens de echo was het al 8 weken en 2 dagen. En we konden het hoofdje zien en het rompje, en een armpje. De gyn zei dat het er prima uitzag, en dat ik heel goed bezig was. Hij zei dat mijn kleintje duidelijk alles kreeg wat   het nodig had. Toen we buiten kwamen was ik zo opgelucht, mijn vriend heeft mij vastgenomen, en eventjes laten uithuilen. Dat was zo een intiem moment. En volgende week mogen we nog eens terug, want dan hebben we een gewone afspraak. Dan kunnen we ons kleintje nog eens zien.
Volgens de gyn waas de bloeding heel onschuldig, misschien door kracht te zetten, misschien miijn menstruatiebloed, omdat ik op week 8 zit. Ik mag gewoon deze medicatie blijven nemen, en dat tot 12 weken. dan is het ergste gepasseerd.
Ik hoop dat jullie ook snel zwanger mogen zijn, en ik snap wat winnie bedoelt hoor, ook al hang ik constant boven die emmer, het is het allemaal waard.
Nu wil ik snel goed nieuws van jullie he
knuffels sita

Hallo lieve meiden,

Oh Sita, wat een schrik voor je meid, maar goed om te horen dat het goed is met jouw babietje. En wat ontzettend lief dat die man midden in de nacht met jou naar de apotheek is gereden en je heeft geholpen. Dat is volgens mij in Griekenland nog veel meer aan de orde van de dag dan hier in Nederland. Hier zullen ze waarschijnlijk zeggen 'morgenochtend om half negen bent u de eerste die mag bellen en slaap lekker'. Wat fijn dat je die steun krijgt van (schoon)familie.

Nou, wij zijn weer in de running. Afgelopen zaterdag hebben mijn vriend en ik de keukenvloer maar eens geinspecteerd....  en vanavond gaan we ook weer aan de slag. Ik zag via de Persona dat ik vandaag mijn ei heb, dus we gaan er natuurlijk hard voor en kijken of het werkt.

Lieve meiden, daarnaast moet ik even het volgende zeggen. Ik weet niet zo goed of ik hier nog vaak ga komen om te schrijven. Sita en Daantje, ik denk dat jullie gewoon lekker bezig moeten zijn met zwanger zijn en daarvan genieten. Ik merk dat ik door het schrijven hier heel erg bezig ben met zwanger worden en ik weet niet of ik dat wel wil. Het legt er een druk op voor mij. Aan de andere kant is het ook fijn om met jullie te kletsen en met Winnie die natuurlijk  in dezelfde situatie zit. Toch denk ik dat ik een beetje afstand ga nemen om mezelf te beschermen. Ik laat het zeker weten als het wel gelukt is en ik weer zwanger mag zijn, maar tot die tijd neem ik wat afstand.
En ik hoop dat jullie kaarsjes voor mij blijven branden en aan me zullen denken!!!!!

Lieve Sita en Daan, ga lekker genieten van alles. Wordt dik, wees misselijk, koop positiekleding en alles wat er nog meer bij hoort!!!
Lieve Winnie, ik duim voor je en hoop echt dat we de andere meiden snel mogen volgen en ook kunnen gaan genieten van zwanger zijn. Hang in there op de momenten dat het wat minder gaat en als je het even niet meer ziet zitten. Ik denk aan je.

Bedankt voor al jullie steun van de achterliggende maanden en ik hoop tot snel!!

Dikke knuffel en kus
Lies

Hey lieve meiden,

Lieve Lies ik snap dat je een beetje afstand wil nemen en ik hoop dat je heel snel zwanger mag worden(en blijven)!! Lieverd klusze vanavond en morgen en de rest van de dagen hihi. Ik hoop je snel weer te spreken voor jou een hele dikke    !!!

Sita, wat moet jij geschrokken zijn zeg en wat Lies ook al zei wat fijn dat die man dat speciaal voor jou deed!!! Hier mag je inderdaad een nummertje trekken en op je beurt wachten als je nog niet onder behandeling staat. Ik heb dan ook niets te klagen over mijn eigen gyn.

Winnie spannend ik hoop zo dat het raak is!!!Succes met wachten en ik hoop snel te lezen dat je een positieve test hebt!!!

Daantje

Hoi lieve dames,

Nou nou mamasita, je hebt weer een en ander meegemaakt. Tsjonge, waarom kan een zwangerschap toch niet gewoon soepel verlopen?
In ieder geval ben ik blij dat je kindje in orde is en dat alles voorspoedig gaat. Je hebt in ieder geval een extra echo gehad!!!!!

Daantje, hoe gaat het met jou? Ik neem aan goed, want geen nieuws is goed nieuws, toch!?

Lies, ik vind het jammer te horen dat je ons voorlopig gaat verlaten. Maar ik begrijp het wel. Ik heb namelijk ook in jouw positie gezeten. Ik vind het nog wel leuk om alles te lezen maar soms is het wel moeilijk en wordt je er toch op gewezen dat het allemaal wat moeilijker gaat. Ik wens je veel sterkte en succes toe en laat ons horen wanneer het raak is. Ik duim voor je.

Nou dames, ik zit nog steeds op de wachtbank. Ik dacht gisteren wat bloedverlies te zien (een klein streepje) bij het afvegen, maar het heeft zich vooralsnog niet doorgezet. Ik ben nu wel ziek. Sinds zondagavond flinke keelpijn, oorpijn en hoofdpijn. Nu maar hopen dat de buikpijn achterwege blijft.

Tot snel.

Liefs, Winnie.

Hey Lieve meiden,

alvast bedankt voor jullie reacties en jullie steun.

Oh Liesje, ik zal je zo missen meid, ik hoop dat je snel terug kan komen. Ik blijf kaarsjes voor je branden hoor.

En Winnie, ik hoop echt zo dat het deze keer raak is. Ik denk aan je.

En Daantje, ik hoop dat met jou ook alles goed gaat.

Heel veel knuffels voor jullie alledrie, sita

Hoi meiden,

Kon het toch niet nalaten om toch even een kijkje te nemen . Zo zie je maar dat het al een gewoonte is geworden om even te kijken of jullie iets geschreven hebben.
Nou ja, ik zie wel hoe het loopt. Als ik niet meer wil komen, geef ik daar maar even aan toe en als ik wel wil schrijven, doe ik het lekker toch .

Ik zit nu op het wachtbankje. We hebben nog geklust, maar mijn ovulatie is nu voorbij, dus nu is het weer afwachten of ik wel/niet ongi ga worden. Ik vind het spannend, omdat ik de vorige 2 keren zo'n lange cyclus had, dus ik weet niet precies wanneer ik zou kunnen gaan testen. Als ik weer een cyclus van 37 dagen heb, moet ik nog zo lang wachten en dat WIL IK NIET!!

Winnie, weet jij al meer? En ook van harte beterschap. Griep heerst op dit moment, ik hoop dat je er snel doorheen bent.

Dikke kus
Lies

Hey meiden,

Ik hoop dat met jullie alles in orde is, ik wacht gespannen op nieuws. Ik ben toch stiekem wel heel blij hoor liesje, dat je niet echt afscheid van ons kan nemen, ik zou je zo missen.

Maar nu even iets helemaal anders. Mijn verloofde en ik werken allebei in het hotel van zijn ouders. En hoe goed die mensen ook alles bedoelen, we zijn volledig afhankelijk van hen, en tijdens discussies krijgen we dat ook te horen, dat we zonder hen nergens zouden staan en dat we dus beter kunnen zwijgen en doen wat ons verteld wordt. Dus nu heeft mijn verloofde sinds enkele maanden in zijn hoofd om ook een tweede job naast het hotel te gaan doen. Om ons een beetje onafhankelijkheid te geven. Nu de enige goede jobs in Griekenland zijn diegene waarbij je voor de regering werkt. Maar omdat iedereen die jobs wel wilt, zijn ze zeer moeilijk om ook werkelijk te krijgen. Toch heeft mijn ventje gesoliciteerd, voor cipier in de staatgevangenis. Er zijn maar 6 plaatsen en 1500 mensen hadden een aanvraag ingediend. Er zijn hier nu met zijn ouders al zeer grote discussie over geweest. Hij zou onterfd worden, enz. als hij die job zou doen. Maar met het loon dat we van zijn ouders krijgen komen we nergens, dan heb ik het echt over minder dan het bestaansminimum in nederland, en nee, het leven is hier niet heel goedkoop, veel dingen zijn zelfs duurder dan in nederland. We hadden zelfs niet genoeg geld om iets te huren, dus wonen we bij mijn schoonouders in, en hebben ze nog meer zeggenschap over ons. Vroeger vond mijn verloofde dit normaal, maar sinds hij 2 jaar bij mij in belgie heeft gewoond en gezien heeft hoe het is om een eigen huishouden te hebben en niet telkens moet luisteren als een klein kind, heeft hij het er nu even moeilijk mee als ik.
Maar back to the point. Nadat zijn ouders gehoord hadden hoeveel aanvragen er waren, en dat er enkel 6 plaatsen waren, hielden de ruzies op. Hij had toch geen kans, en er werd vaak mee gelachen door hen, dat het nu wel bewezen was dat hij niets was zonder hen. Maar mijn ventje bleef hoop houden. En ...
Vandaag kreeg hij een telefoontje van het ministerie van justitie om hem te vertellen dat hij de job had en dat hij binnen een paar weken zou opgeroepen worden om de tests te doen, en daarna zou zijn training beginnen. De tests zijn enkel medische en sportieve tests, maar vermits mijn ventje al heel zijn leven supersportief is, gaat dat geen probleem opleveren.
Hij was zo blij.
Nu het enkel nog aan zijn ouders vertellen, en wachten tot de bom losbarst.
Sorry voor het lange verhaal, ik moest het eventjes delen.
Heel veel knuffels, sita

Hallo meiden,

Verdorie, heb ik net een heel verhaal getypt, word ik door de computer eruit gegooid. Het wordt nu dus een iets korter verhaal.

Sita, wat ontzettend fijn voor jou en jouw vriend. Dat zou dan betekenen dat jullie echt in de gelegenheid komen om samen een gezinnetje te stichten?? Wel jammer dat zijn ouders jullie niet steunen. Zou dat ook zo zijn dat jullie samen een plekje kunnen zoeken om te gaan wonen? Nou, ik hoop het zo voor jullie en dat hij helemaal goed door alle testen heen komt. Fijn hoor, ik duim voor jullie en hoop dat je iets meer vrijheid krijgt dan om jullie eigen leven op te zetten zonder afhankelijkheid van jouw schoonouders.

Verder wilde ik jullie vertellen dat ik goede hoop heb dat het deze maand raak is. Ik heb al een paar dagen hele gevoelige tepels en dat herken ik van mijn vorige zwangerschap. Ik kan nog niet testen, want dat ik echt te vroeg, maar ik hoop het zo. Het zou echt geweldig zijn. Over drie weken gaan we met vakantie en dan kan ik echt genieten van mijn vakantie en van het zwanger zijn. Duimen jullie voor me? Ik hoop maar dat het geen vals alarm is!!!

Winnie, hoe is het bij jou?

Dikke kus
Lies

Terug
Bovenaan