Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!

Winnie, wat supergaaf, ik ben helemaal blij voor jullie. Net als Sita had ik gewoon het gevoel dat het deze maand wel met jou zou gaan lukken en het is ook echt zo!!!!!

Ik vind het helemaal leuk dat we nu met z'n viertjes zwanger zijn en dat met elkaar kunnen delen. Allemaal in een andere periode, maar dat maakt niet zo heel veel uit. Eerst het verdriet toen het mis ging en nu de vreugde van het raak zijn.
Dat je je zorgen maakt, begrijpen we allemaal en dat is ook logisch. Maar ook proberen om erop te vertrouwen hoor!!! Laat je weten wanneer de echo is?

Hele dikke kus
Lies

Hoi dames,

Ik heb een afspraak gemaakt met een gynaecoloog. Het is volgende week donderdagmiddag. Ik kan bijna niet wachten tot het zover is. Het feit dat ik nog steeds niet veel symptomen heb maakt me erg onzeker. Elke keer maar weer kijken als ik op het toilet zit of ik rode afscheiding heb. Ik word er gek van!!!!
Ik heb sinds gisteren veel slijmerige afscheiding. Daar kan ik wel mee leven.
Ook de huisarts kan me niet geruststellen. Ik denk dat ik het maar een weekje moet uithouden en straks de hartactie op de echo zien. Ik hoop het zo!!!!!!!!!!

Hoe gaat het met jullie? Zijn alle lichamelijke klachten al wat minder geworden? Ik hoop dat jullie je allemaal lekker voelen en volop kunnen genieten.
Even voor de goede orde, hoever zijn jullie allemaal nu en op welke datum zijn jullie uitgeteld? Ik ben nu 6w1d en ik ben uitgeteld op 12 juni 2008.

Spreek jullie snel.

Liefs, Winnie.

Hoi Winnie,

Ik kan me jouw gevoel zo goed voorstellen!!! Het liefste ren je nu gelijk naar het ziekenhuis voor een echo. Liever gisteren dan vandaag. Maar bedenk je ook dat het beter is om met een week of 7 à 8 een echo te hebben, want dan kunnen ze al wat meer zien. Trouwens, die afscheiding is bij mij ook vanaf het begin fors geweest, maar dat is in principe niks om je zorgen over te maken. Zolang het maar gewoon redelijk doorzichtig is en niet vies ruikt. Als dat wel het geval is, kan het een schimmelinfectie zijn. Als zwangere vrouw ben je daar iets gevoeliger voor. Maar als je geen last hebt, hoef je dus niet bang te zijn en is het normaal.

Met mij gaat het goed. Mijn klachten zijn een stuk minder. Mijn tepels zijn nog wel wat gevoelig, maar verder heb ik eigenlijk ook nergens last van. Ja, moe ben ik, maar dat komt volgens mij ook omdat er nog zo'n lief, klein draakje rondhuppelt die aandacht vraagt.

Liefs voor jullie allemaal
Lies

Hey meiden,

Ik vind het nog steeds super dat we nu alle 4 zwanger zijn!! Mijn uitgerekende datum is 18 januari.

Ik heb sinds ik bij die andere fysio loop echt minder last, ik heb een speciale bekken band gekregen en die helpt echt super! Alsof ik 10 kilo lichter ben.
Gisteren voor het eerst naar zwangerschapsgym geweest, mijn vriendin is 1 week na mij uitgerekend dus ik ging eigenlijk alleen mee voor haar. Toch weer apart om zo'n groep dikke buiken bij elkaar te zien.
Was wel een beetje zweverig deze keer dus ben benieuwd of ik deze cursus helemaal   afmaak.

Een heel fijn weekend!!

xx

Hoi hoi,

Hoe gaat het met jullie allemaal. We stonden alweer bijna onderaan pagina 2 dus ik dacht laat ik ons weer even boven water halen.

Ik had gisteren een beroerde dag. Of het aan de hormonen ligt weet ik niet, maar ik zag het even niet meer zitten. Ik voelde die ochtend bijna niets meer. Ik heb ook nog steeds geen (super) gevoelige borsten en de misselijkheid is er nog niet. Ik weet dat dat ook niet bij iedereen het geval is. Mijn HA zei zelfs dat ze hoopt dat ik er juist geen last van heb. Maar ik ben zo op zoek naar symptomen van mijn zwangerschap behalve het plusje op de test.
Vanmorgen werd ik echter om 07.00 uur wakker met buikpijn. Toen ik op het toilet zat werd ik ineens enorm misselijk. Het zweet brak me uit en ik kreeg de neiging om over te geven (sorry voor de beschrijving), maar er kwam niets uit. Toen de buikpijn weg was nadat ik klaar was op het toilet was de misselijkheid ook weer zo snel verdwenen
zoals hij gekomen was.

Ik kijk enom uit naar donderdag wanneer ik de eerste echo krijg. Dat zou voor mij zo'n belangrijk moment zijn als dat goed nieuws brengt.
Ik hoop dan positiever tegenover het verloop van de zwangerschap te staan en echt volop te gaan genieten  op de roze wolk die nu nog een beetje paars is.

Veel liefs, Winnie.

Hoi lieve meiden,

Winnie, was het morgen maar vast donderdag hè?! Oh, ik begrijp helemaal dat je er zo ontzettend naar uitkijkt. Maar wat je vertelt over vanochtend komt mij wel als zwanger zijn voor hoor. Ik had ook af en toe buikpijn, dat kan ook de baarmoeder zijn die toch aan het rekken is. En die misselijkheid lijkt me echt horen bij het zwanger zijn. Het is ook niet zo dat je werkelijk de hele dag misselijk moet zijn en ik ken inderdaad ook de verhalen van vrouwen die nergens last van hebben tijdens de zwangerschap. Zelf had ik bij mijn vorige zwangerschap alleen maar last van moeheid en verder niks.

Daantje, wat ga jij snel zeg!!! Fijn dat de fysio wel helpt bij jouw klachten. Hoe staat het met de verbouwing bij jullie thuis? Wij zijn nu ook aan het nadenken wat we met de zolder enzo gaan doen. Gisteren heb ik mijn eigen, oude kinderwieg weer gekregen. Daar hebben mijn broer, zus en ik alledrie in gelegen en nu liggen onze eigen kindjes er weer in. Die komt in ieder geval op de kamer.

Sita, hoe is het met jou? Heb je nog nieuws over de bruiloft?

Dikke kus
Lies

Hey meiden,

Ik ben zo blij al dat positieve nieuws van jullie te horen, het is echt een compleet gevoel nu we alle 4 zwanger zijn.
Ik heb echter al een paar rotdagen achter de rug.
Mijn zus heeft namelijk 6 jaar geleden, bij haar eerste zwangerschap cervixinsufficientie gehad. Met als gevolg dat haar vruchtzak scheurde, en na enkele weken in het ziekenhuis volledig plat te hebben gelegen, is haar zoontje, mijn neefje, geboren op 27,5 weken. Hij was zo klein. De geboorte was echt traumatisch, waarbij mijn zus bijna het leven liet. Dat ventje is nu 6 jaar, en hij is echt het einde.
Mijn grootste angst nu is dat dat mij ook overkomt.
Ik was er echter helemaal niet mee bezig, tot ik vrijdagavond bij het drukken wat bloed bij mijn afscheiding had. Ik weet nu ook wel dat dat kan gebeuren als je kracht zet, maar maakte me toch dadelijk ongerust. Dus ik de gyn gebeld, die gelukkig, door de voorgeschiedenis van mijn zus, en mijn vorige mk, geen risico's wilde nemen, en ik mag nu maandag ochtend komen, en intussen heeft hij voor alle zekerheid volledige bedrust aangeraden. Nu gaat maandag mijn cervix gecontroleerd worden. Ik blijf mezelf maar vertellen dat het niets is om me zorgen over te maken, maar toch doe ik het. Ik zal blij zijn als ik morgenochtend meer weet.
Nu hadden we dit weekend vanalles gepland. We zouden naar enkele zalen gaan kijken, hoe ze versierd waren (net voor er een huwelijksfeest zou beginnen) voor ons huwelijksfeest in mei. We zouden gisteravond romantisch met ons tweetjes gaan eten, en vanavond hadden we afgesproken met vrienden. Dat is dus allemaal in het water gevallen, en mijn ventje is alleen zalen gaan bekijken. Gelukkig heeft die lieve schat alles gefilmd.
Een lichtpuntje: onze papieren voor ons burgerlijk huwelijk zijn terecht, en de laatste stappen worden nu genomen.
Hopelijk hebben we deze woensdag alles in ons bezit, en kunnen we eindelijk een datum vastleggen.

nou, ik hou jullie op de hoogte, en ik ben blij dat bij jullie alles in orde is.
heel veel knuffels, sita

Hey meiden,

Vanmorgen bij gyn geweest. Ik mag niet meer naar de fitness, geen sex meer, zoveel mogelijk liggen, niets heffen, en ik mag zelfs geen zakken van de supermarkt meer dragen. Nu moet ik de komende 5 dagen zo goed als platte rust houden, en als ik geen bloedverlies meer heb, mag ik dan weer wat meer op. Hij kon niet dadelijk vinden waar het bloed vandaan kwam, maar omdat ik dus ook al eens af en toe harde buiken heb, neemt hij liever geen risico. Ik heb nu ook weeenremmers in huis, voor als de harde buiken vaker doorkomen.
Gelukkig was onze kleine meid in orde. Ik heb wel geen uitgebreide echo gehad, omdat er toch voornamelijk naar mijn cervix gekeken werd, en omdat mijn 20 weken echo voor binnen 10 dagen nog gepland is. Nu wil hij volgende keer ook mijn cervix nog nakijken, omdat hij nu geen echt duidelijk beeld kreeg. Nu moet ik volgende keer van tevoren veel drinken, en niet plassen, omdat met een volle blaas het beter te zien zou zijn.
Maar ik doe het nu gewoon rustig aan, het enige dat ik nog doe is koken, en voor de rest: rusten, rusten en nog eens rusten.

hoe gaat het nu met jullie?
Heel veel knuffels, sita

Terug
Bovenaan