Voor Daantje, Lies 1975 en Winnie 77

Hey Lieve meiden,

Hoe is het?? Hier alles goed ook wij zijn nog steeds druk aan het klussen!! (hihi)

Winnie: Ik ben nu al wat langer bezig om zwanger te raken en ben me dus wat meer bewust van wat ik voel. Ik heb rond mijn ei ontzettende krampen en steken onderin mijn buik. Eerst had ik nooit door dat dit met mijn ei te maken had tot ik mijn cyclus bij ging houden en nu heb ik daar een duidelijk beeld van want ondanks mijn miskraam is mijn cyclus ook direct weer hetzelfde als ervoor, ik heb het nu 3x gehad en 3x daarna had ik op de 17e dag mijn ei.

Ik voelde me pas een beetje zwanger een week voor mijn NOD de laatste keer had ik ook heel veel last van mijn borsten.

Ik hoop ook dat mijn vriend raak geschoten heeft en dat het deze maand blijft zitten.

Dikke zoen Daan

Hoihoi,

Bedankt voor je reactie Daan.
Het lijkt erop dat ik ook mijn ei heb gevoeld. Nou ja, we waren druk bezig met klussen dus wie weet....

Het was bij mij idd ook zo dat ik ongeveer in de week voor mijn NOD allerlei symptomen had die er op wezen dat ik zwanger was. Ik begin er nu ook weer op te letten al is mijn NOD pas eind volgende week. Wel spannend.

Enne.. hebben jullie al vakantieplannen voor deze zomer. Ik ben er door het zwanger worden nog niet echt mee bezig maar ik ben wel toe aan een weekje zon en rust.
De laatste keer dat we op vakantie zijn geweest was vorig jaar februari voor onze huwelijksreis. We zijn er dus wel weer aan toe.
Hebben jullie nog ideeen?

Nou, nog een fijne middag allemaal.

Liefs, Winnie.

Hey meiden

Als ik uitga van de dag dat ik het vruchtje verloren ben, dan is mijn NOD pas op 26 april, en zou mijn ei rond 12 april moeten komen. Maar we zijn al wel volop aan het klussen hoor. Ik weet dat je eigenlijk om de twee dagen zou moeten klussen, maar door de operatie en de miskraam hadden we een paar weekjes niet geklust, en dus doen we het nu elke dag, gewoon omdat we daar allebei zo van kunnen genieten, ook al verkleint dit onze kansen. Maar ja, als het dan wel lukt, dan is het echt wel uit liefde, zelfs overdreven liefde, haha geboren, en niet met plannen. Dat zou ook mooi zijn natuurlijk, alhoewel, dat zelfs met plannen, onze beebjes met heel veel liefde gemaakt zijn he.

Jullie gaan het sowieso voor mij weten en ik hoop van heel veel positieve zwangerschapstesten te horen. Meiden, dit is onze keer, het gaat nu gewoon fantastisch gaan.
Alvast heel veel knuffels en tot heel snel

En helemaal vergeten. Wij kunnen niet op vakantie gaan in de zomer, daar wij in de toeristensector werken, ik achter de receptie. En wij dus 6 maanden op een jaar werken, maar dan wel 7 dagen op 7. Maar als het zonnetje schijnt, en de gasten zijn tevreden, dan heb ik ook dat vakantiegevoel hoor. En morgen begint ons seizoen, dus terug 6 maanden aan een stuk werken. Maar ik hoop dat jullie in ieder geval een hele relaxte zomervakantie hebben
heel veel knufs, Sita

Goedemorgen Meiden,

Alles goed? Wij hebben voor van de zomer gewoon een vakantie geboekt, ik heb er wel een poosje rekening mee gehouden maar na 3 miskramen hebben we zoiets van we kunnen ons leven niet stil leggen in de hoop dat het nu wel goed gaat. Als het weer raak mag zijn dan zou ik rond de   maanden zijn. In deze maand heb je nog geen last van je buik en voel je je meestal top dus daar gaan we dan maar vanuit.
Het enige wat ik wel minder vind mocht het raak zijn is dat we naar frankrijk gaan en behoorlijk lang   moeten rijden.

Ik moest gisteren het ziekenhuis bellen voor de uitslag van mijn uitstrijkje is, gemaakt na mijn miskraam, en dat was weer niet goed. Dus ik had gisteren een echte baaldag.

Sita, ik heb gisteren toen ik mijn gyn aan de telefoon had gelijk nog gevraagd naar de aperinekuur maar in ons ziekenhuis doen ze dat niet dan zou ik naar Rotterdam moeten en daar is het nog in een onderzoekfase dus dan moet je meedoen aan een onderzoek. Zij zei ook dat het nog steeds niet bewezen is.
Jammer want als ik iets zou kunnen doen om het een volgende keer wel goed te laten gaan dan zou ik dat doen.

Fijne dag vandaag meiden.

XX      Daantje

Hey meiden,

Vandaag hard gewerkt. En ik heb een probleem. Sinds de miskraam kan ik zo slecht slapen. Ik heb de ene nachtmerrie na de andere en wordt echt elk uur wel een keer wakker, en heb dan moeite om terug in te slapen. En als ik dan toch inslaap komt er weer een nachtmerrie en dan lig ik weer te draaien en te keren. zo heb ik  vannacht maar 2uurtjes kunnen slapen. En ik moest er heel vroeg uit. Vandaag is het hotel waar ik werk opengegaan. Ik heb al wel honderden keren mijn miskraam herbeleefd 's nachts. Ik wordt er gewoon zot van. Hebben jullie dit probleem ook?
En Daantje, je zegt dat de uitslag van je uitstrijkje niet goed was. Wat was er dan mis mee? Ik krijg volgende week de uitslag van mijn uitstrijkjes. En van mijn bloedtesten. Weet niet wat te verwachten.
En wel spijtig dat ze die aspirinekuur niet doen he. In België doen ze het bij mijn weten ook helemaal niet. Maar hier in Griekenland is het blijkbaar goed ingeburgerd.
Nou, ik ga eventjes proberen te  slapen. Want ben net thuis, en moet binnen twee uurtjes al weer naar het hotel. De eerste dagen werken ze met minder personeel, dus dan moeten we meer uren doen. En ik heb me hiervoor opgegeven omdat ik vanochtend en de middag moest werken en mijn verloofde de namiddag en de avond. Dus dan doe ik de avond ook mee. Hij werkt ook in het hotel. Dan kunnen we toch nog een beetje samen zijn. En dan hoop ik dat ik zo moe ben dat ik vanacht goed slaap.

Alvast heel dikke knuffels.
sita

Hoi allemaal,

Ja, Daantje wat was er niet goed aan je uitstrijkje? Ik hoop dat het niet teveel in de weg staat van een volgende snelle zwangerschap.
Mamasita, ik heb misschien een stomme vraag, maareh...kom je uit Belgie?
En je werkt nu in Griekenland voor 6 maanden samen met je verloofde? Spannend! Ik kom ook oorspronkelijk uit het toerisme (studie), maar ik heb toch besloten daar niet in verder te gaan vanwege onregelmatige leven en beschikbaarheid van werk. Ik heb wel in de horeca gewerkt maar ben daar ook enkele jaren geleden mee gestopt vanwege onregelmatigheid. Maareh.. wel lekker in Griekenland met dat mooie weer.
Ik hoop dat je je vermaakt en dat je zooooooooooo moe bent dat je wel moet slapen en vooral blijven slapen. Dat lijkt me anders wel een vermoeiende tijd anders.
Nachtmerries zijn nooit leuk maar zeker niet als het over iets gaat wat je echt gebeurt is. Ik hoop dat deze nachtmerrie snel plaats maakt voor een mooie droom over de baby in je buik!!!

Allemaal een fijne avond en tot snel.

Liefs, Winnie.

P.s. Wat een leuke emo-icons (noem je dat zo) zet je onder je berichtjes. Wel vrolijk allemaal.

Hey meiden,
Heb vandaag zo'n baaldag. Doe niets dan huilen. Ik zal vertellen waarom. Ik ben hier niet voor 6 maanden, maar heb mijn baan in België opgegeven omdat mijn vriend een Griek is. Zijn ouders hebben een hotel. Ik verdiende goed mijn geld in België, en mijn vriend werkte niet toen we in belgië woonden. Maar ik verdiende voldoende om de huur, de rekeningen, en ons sociaal leven te betalen. Al werkte ik daar wel heel hard voor. Toen we besloten naar Griekenland te verhuizen, was het omdat zijn ouders willen dat hij het hotel overneemt. Fantastisch denk je. Niet dus. Ik werk lange dagen met heel veel uren die niet betaald worden omdat ik van de familie ben. En dan moet je niet op je klok kijken. Maar ik wordt wel maar hetzelfde betaald als de minst betaalde persoon in het hotel. Ook al doe ik meer uren. Dit is minder dan 3 euro per uur. Soms  moet ik dubbele shift doen, omdat er iemand niet is, en dan is het dus minder dan 1,5 euro per uur. In Griekenland liggen de lonen niet zo hoog, maar dit is wel extreem laag. Huren kunnen we niet, omdat we daar de financiën niet voor hebben. Die financiën hebben we nodig voor als er een kindje komt. Maar we hebben wel een kamer in het huis van mijn schoonouders. Fijn denk je, wat lief. Maar daar moet ik wel alle commentaar van mijn schoonmoeder bijnemen. Ik doe de afwas, help koken, enz. Maar een bad nemen, dat heeft ze liever niet, want dan maak ik haar bad te vuil. Liever een douche. En haar dochter is fantastisch ook al steekt ze geen vinger uit. En ik kan niets goed doen. Nu probeert ze me te pas en te onpas laten voelen dat ik niet moet denken dat ik ooit het hotel mee zal runnen, dat ik maar personeel ben. Vandaag heeft ze gezegd dat ik vanaf nu elke dag standaard een half uur meer zal moeten werken voor hetzelfde geld. En iemand die zijn job bijna kwijt was, omdat ze zo'n slecht werk afleverde, mag nu dus een half uur minder werken voor hetzelfde geld. Zij krijgt dus opslag, en ik moet inleveren. Toen ik het tegen mijn vriend vertelde zei die dat ik ondankbaar was. Ik heb alles opgegeven, waar ik niets mee inzat, maar ik heb ook mijn onafhankelijkheid opgegeven, en dat knaagt aan me. Ook het feit dat mijn vriend mij ondankbaar noemde, heeft me zo gekwetst. Ben ik nu zo verkeerd in mijn oordeel. Ben ik misschien ondankbaar? Hij lijkt te denken van wel. Ik heb gisteren van 08:00 tot 16:OO en van 20:00 tot 03:00 gewerkt, en vandaag terug van 08:00 tot 17:30 en dat voor een vast bedrag van 25 euro per dag, ongeacht het aantal uren.Ik sliep vannacht  maar 3 uurtjes, want er moest ook geklust worden natuurlijk.  Het is nu heel druk, dus dan doe ik sowieso extra uren. Want dan ben ik familie, en moet ik me maar extra inzetten. Maar als alle personeel er is, en ik standaard een half uur langer moet werken, ben ik maar personeel. Maar ik ben heel ondankbaar.
Sorry voor mijn geklaag. Morgen zal ik proberen van de toekomst wat minder negatief te bekijken.
Ik hoop dat met jullie alles goed is.
Daantje, wat was je uitslag? Laat wat van je horen. En Nora en Liesje, hoop ook snel iets van jullie te horen. En Winnie, veel succes met het klussen
knuffels sita

Terug
Bovenaan