Voor Espritfreak en Inge

Hoihoi,

spannend joh de meiden al op 1 kamer. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ben gebeld door de assistent van de gynaecoloog. Zij had contact gehad met de dietiste en die had aangegeven dat ik niet in het risico gebied zit. Mag dus ook gewoon weer alles eten. Wel een beetje vreemd dat het vrijdag wel "hoog" was, maar goed de assistente gaf aan dat de dietste er echt wel verstand van heeft en het dus geen kwaad kan.
Volgende week naar de gynaecoloog en dan maar eens even vragen hoe en wat. Lijkt me ook fijn als we het wel in de gaten houden. Ben toch maar gestopt met echt snoepen, is hoe dan ook beter haha.
Tot nu toe 4 kilo aangekomen en nu 28 weken, dus valt wel mee.

Hoe is het met zwanger zijn? Voel je al wat? en helemaal geen kwaaltjes?

Morgen weer voor het eerst aan het werk, vergaderen en dan volgende week weer echt aan de slag. Heb er ook wel zin in, even lekker weer bezig. 6 weken werken en dan vakantie en verlof. Ben dan 35 weken en de vorige keren was ik ook echt aan toe.

Groetjes

Hey Melanie,

Wat leuk om weer eens wat van je te horen! Wat vervelend zeg dat de 1e maanden vd zwangerschap zo gegaan zijn. Gelukkig dat je nu wel kunt gaan genieten, want voor je 't weet is 't kindje er! Hoeveel weken ben je nu zwanger? Met mij gaat alles goed, heb eigenlijk weinig tot geen last van kwaaltjes, ben wel moe en zit ad staaltabletten omdat m'n hb te laag was, maar ja ik mag niet klagen. Ben inmiddels ruim 17 weken zwanger.
Goh wat leuk dat je 't geslacht van de kleine weet. Vertel, ik ben erg nieuwsgierig hahaha. Ik ben 't even kwijt had jij nu al een jongetje en een meisje? En hebben jullie 't aan iedereen verteld? Wij willen 't wel weten, maar gaan 't niet ad mensen om ons heen vertellen. Maar wij moeten nog ff wachten, heb 24 september m'n 20 wkn echo (pas met 21,5 wk! , maar ja kon niet eerder).

Overigens is ons oude draadje er nog wel hoor. Lillian komt daar af en toe en Suus is er ook zo nu en dan te vinden, hoewel Suus en ik elkaar ook gewoon mailen.

Laat je nog eens wat van je horen?

Groetjes!

quote: melanie07 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-08-2008 19:45:58'));

Hallo Espiritfreak,

Ik heb een poosje even niet meegelezen op deze site en kon ons draadje helaas niet meer vinden laatst. Hoe gaat het met jou? Nog van harte gefeliciteerd met de zwangerschap! Wanneer ben jij uitgerekend?
Hier gaat het nu goed. De eerste drie maanden waren echt rot, steeds bloedverlies en was erg bang dat het mis zou gaan. Het gaat nu na 4 mnd gelukkig hartstikke goed. Bloedverlies is nu al ruim 6 weken weggebleven. De 20 weken echo was ook helemaal goed. Dus ik ben nu van plan echt te gaan genieten. We weten het geslacht van ons kindje ook al, de anderen keren niet. Echt leuk om nu van te voren een keer iets te kunnen kopen!
Gaat alles met jouw zwangerschap ook goed? Heb je al een voorgevoel over het geslacht?
Lijkt me leuk om weer wat van jou te horen,
groeten van melanie

Hey Babymama,

Goh wat vreemd zeg dat er nu in 1 keer niks ad hand is met jouw suiker. Vind het wel vreemd, want normaal gesproken krijg je toch echt niet zomaar een doorverwijzing naar de dietiste. Nou ja, je moet er maar gewoon op vertrouwen dat 't goed zit en anders volgende week gewoon bij de gyn vragen om een vingerprik, kunnen ze ook zo je suiker nakijken.
Nou morgen begint ook voor jou het leven van alledag weer. Ben benieuwd hoe 't je gaat. Ik had dit keer wel meer moeite om in het ritme te komen. Ik ben momenteel behoorlijk moe. Heb m'n man ook gezegd dat ik zo'n weekend als afgelopen weekend niet meer doe. Ik kan gewoon merken dat ik nu nog last heb van het slaapgebrek.
Wel netjes dat je qua gewicht nu zo'n 4 kilo aangekomen bent. Hoeveel was je bij de jongens aangekomen? Ik ben nu denk ik zo'n 1  1/2 kilo aangekomen en vind dat erg weinig in vergelijking tot de 1e zwangerschappen. In totaal ben ik bij onze oudste 16 kg aangekomen, maar ik hield toen ook veel vocht  vast. Bij onze  jongste ben ik 14 kilo aangekomen.  Maar ja, de kilo's kunnen er straks wel aanvliegen. Voel de kleine volgens mij zo nu en dan ook bewegen/schoppen (nou ja schoppen is natuurlijk een groot woord). M'n placenta ligt weer ad voorzijde dus dan schijnt 't zo te zijn dat je de kleine later voelt bewegen en dat was bij onze jongste ook zo. Bij onze oudste lag de placenta ad achterzijde en die voelde ik v.a. 17 weken volop! Wel gek dat dat zo'n verschil kan maken.
Nou succes morgen, ik hoor wel hoe 't je gegaan is!

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.

Hey,

hoe is het daar? Hier alles prima.

Ik had bij de jongste en heb nu ook bij deze baby de placenta aan de voorkant liggen. Ik voelde ze volgens mij idd rond de 18 of 19 weken en de oudste inderdaad al eerder. Maakt echt veel uit. Nu trouwens niet meer, voel haar toch wel gelukkig.

Vanmiddag veel harde buiken gehad en deed ook wel een beetje zeer. Vroeg me echt af wat er was. Nu weet ik het. Ze is van een stuit gedraaid naar gewoon. Ben ik echt blij mee want die voetjes op mijn blaas en schaambeen was niet heel comfortabel en nu lekker voetjes boven in mijn buik. Maar wat een verschuiving al joh al zo'n ukkepuk zich omdraaid!

Gisteren partnerles gehad bij gym (ben alleen geweest, maar was wel leuk) en   volgende week intake kraamzorg. Verder de commode bijna af en de rest moet allemaal nog gedaan. Volgens mij had de rest van de zangerschapsgym dames alles al af haha.

Hoe is het daar? Al bijna de 20 weken echo? Ben even vergeten wanneer het was, ergens in september toch?

Weer een beetje gewend aan het werkende leven? Ik heb vandaag mijn laaste vakantiedag gehad en nog even weekend en dan maandag weer aan het werk. Vind het wel lekker weer, maar schoolvakanties zijn dan ook erg lang he.

Nou ik ga even kijken of er nog wat lekker te eten is haha. Heb al een week   niet gesnoept, dat vind ik dan wel weer fijn.

Groetjes

Hai!

Hoe vergaat 't werken je, valt 't je een beetje mee, of valt 't je toch zwaar?

Aan 1 kant wel een vervelend gevoel dat die uk van jullie gedraaid is, maar ad andere kant ook maar goed toch, straks wordt 't draaien helemaal lastig.
Jeminee, je hebt de zwangerschapsgym er dus al bijna opzitten, nou dan zitten de laatste loodjes er echt aan te komen hè. Ik zit zelf nog te twijfelen of ik wel of niet op gym zal gaan. Aan 1 kant heb ik zoiets van goh wel leuk, maar aan de andere kant heb ik 't ook al 2 x gedaan. Heb jij bij alle 3 gym gedaan, of ook nog wat anders. Eigenlijk wel grappig hè dat je bij een 1e veel sneller alles klaar hebt en dat je bij een 2e en in ons geval bij een 3e alles veel meer op z'n beloop laat. Bij de 1e moest bij mij ook alles klaar en bij de 2e had ik zoiets van goh dat kan nog zat! Hoewel je daar natuurlijk ook wel voor op moet passen, maar ach je hebt alles al in huis, dus 't kan in geval van nood zo gepakt worden.
Onze jongste zit sinds gisteravond in de ziekenboeg, kreeg ineens hele hoge koorts en is nu ook allesbehalve fit (net als mama, die is vandaag ook niet echt vooruit te branden). Hier verder alles goed, heb alleen erge last van obstipatie, zo heb ik een dag diarree en dan moet ik vervolgens zo'n 5 à 6 dagen wachten. Is erg lastig, maar ja ik mag echt niet klagen. Zal dinsdag ad vk ff vragen of ze er iets voor kan geven. Ik gebruik dus nu ook de staaltabletten niet, omdat ik weet dat die de boel alleen maar verergeren.
Nou ik ga ff kijken of ons meissie wat fruit wil eten.

Groetjes!!!

Hoihoi,

wat sneu zeg je kleine meisje ziek. Hoe is het vandaag met haar? Ik hoop dat ze snel weer opgeknapt is.
En obstipatie lijkt me ook erg vervelend. Ik had op vakantie wel dat ik twee dagen niet kon en heb toen heel veel gedroogde pruimen gegeten. Toen lukte het wel. Staaltabletten maken het idd niet beter.

Ik heb nog wel 6 keer zwangerschapsgym, de partnerles was helemaal naar voren verplaatst omdat 1 vrouw al bijna uitgerekend was. Ze is idd de dag na de partnerles bevallen haha, dus dat was wel een goed idee.

Vanochtend naar de gyn geweest, weer een andere, dat was wel lastig en geen oppas voor de kids dus allebei mee.
Hij heeft met een inwendige echo gekeken of ik geen ontsluiting heb omdat ik heel veel harde buiken heb gehad, maar dat was allemaal prima. Toch weer even gevraagd voor mijn suiker en hij zei dat het een goed idee ws even nog een keer te prikken. Ook weer even testen op streptokokken B (de oudste is daar toen ziek van geweest) en HB. Dus volgende week allemaal even doen.
Morgen een lang weekend naar Zeeland met ouders en broer.

Ben wel erg moe hoor na zo'n drukke week, maargoed als ik ht even niet zie zitten en er is een plekje dan even rustig liggen. Harde buiken zijn gelukkig wel wat minder geworden.

Zo nu ff relaxen en dan straks intake kraamzorg. Ben benieuwd, ze zeiden dat ik wel recht heb op extra uren omdat ik twee kinderen onder de 4 jaar heb.

Nou ik ga ff liggen doei doei

Haihai,

Lekker genoten van het weekendje Zeeland? Heb je nog een beetje redelijk weer gehad? Hier was 't weer wat minder, maar ja, daar doe je niets aan.

Hoe gaat 't nu met je harde buiken? Wat zei de gyn ervan dan? Is wel lastig hè als je beide kids mee moet nemen op controle. Ik moet morgen weer naar de vk en heb de afspraak bewust om 16.00 uur gezet, dan hoeft ie maar 3 kwartier eerder weg.

Goh best wel jammer dat de 1e van je zwangerschapsclubje al bevallen is. Is het verschil zo groot, als je straks een keer samen afspreekt. Ik heb nog steeds contact met de groep van onze oudste, erg leuk. We gaan 2 x per jaar met z'n allen uit eten. We zijn ook al eens samen met de kids naar zo'n kinderspeelparadijs geweest.

Onze jongste is wel weer beter, was vannacht wel erg onrustig en huilerig en heb daardoor maar een paar uurtjes rust gehad. Kan nu m'n liezen behoorlijk vernemen, dus vanaaf maar languit op de bank en vroeg naar bed.

Hoe was de intake van de kraamzorg? Voor hoeveel uur kraamzorg kom je straks in aanmerking? Toen ik mij aanmeldde vertelden ze mij dat iedereen in ieder geval recht had op 24 uur kraamzorg verdeeld over 8 dagen . Nou daar heb je wat aan zeg! Bij onze oudste had ik 64 uur zorg, dat was tenminste goed geregeld. Bij de jongste maar 46 uur ofzo, was echt te weinig. De kraamhulp ging 's middags tussen 14.00/14.30 uur weg, en moest daarvoor nog de nodige daginfo geven, met als gevolg dat ik eigenlijk geen 1 middag echt heb kunnen rusten, omdat om 15 uur het kraambezoek alweer op de stoep stond. Ik hoop dit keer dus op meer uren, maar denk niet dat dat erin zit.

Nou verder weinig nieuws te melden.

Doegiedoegie!

Hoihoi,

nou we hebben een erg leuk en onrustig weekend gehad. Wel lekker weer gehad zaterdag, maar 's avonds erg veel harde buiken. Duurde wel een uur of 4 achter elkaar en elke paar minuten een harde buik. Dus maar de dokterspost gebeld en via de huisarts in een belgisch ziekenhuis beland. Daar aan de ctg gelegen en onderzocht door de gynaecoloog. Het blijkt dat de harde buiken gelukkig niet voor ontslluiting zorgen en dus mocht ik naar huis en verder helemaal niets doen. De volgende ochtend moest ik weer terug komen en alle bloeduitslagen en urine onderzoek ook. Wel was mijn Hb gehalte te laag en dat kan zorgen voor premature weeen. Wel een hele mooie 3d echo gehad van ons meisje.

Nou vandaag gebeld met mijn eigen gyn, die is er woensdag weer en dan op controle. Voorlopig ff niet werken en dan zien we wel weer ff.

Moet nu ff gaan liggen, heb last van mijn buik.

Groetjes

Terug
Bovenaan